Waarom lukt het niet om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zoe1, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jettos

Jettos Bekend lid

18 jun 2012
    685
    1
    18
    Amsterdam
    @Limburg, je schijnt idd 3-6 mnd extra vruchtbaar te zijn. Duim voor je!

Hormonenkwestie zou heel goed kunnen.
    Sinds mk heb ik ineens beharing op achterkant bovenbenen, een opgezette buik en rommelende darmen. En maar twee dagen licht ongesteld... Vreemd!?!?!

Gouvis, thnx! Idd niet leuk om bij het clubje te horen, maar wel fijn ervaringen en frustraties te delen... Jouw geduld is ook al behoorlijk op de proef gesteld. Ga je voor de eerste?

2. goudvis03

goudvis03 Niet meer actief

@Jettos nou hopen dat de hsg bij mij dan ook zn uitwerking heeft...
    Ja voor de eerste ja, mijn man heeft al wel 2 kids. De laatste tijd valt me dat erg zwaar.
    Ik hoop dat je snel positief nieuws voor ons hebt!

Fijn wkend iedereen!

3. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Vandaag bij de gynaecoloog een mooi eitje gezien van 21mm. Morgen of overmorgen ging mijn eitje springen werd er gezegd.
    Dus ik weet wat wij gaan doen de aankomende dagen :p :D

4. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha allemaal,
    ik heb weer even bijgelezen ! Ben het hele weekend in de zon geweest en niet achter de computer gezeten. Heerlijk die energie die je krijgt van dit weer ! Spannend wat er allemaal gebeurt en welkom Jettos. Herkenbaar verhaal, lijkt op het mijne.. ik las dat jij ook maar heel kort ongi bent, dat heb ik ook, en ook een MA met 7 weken.
    De tarwekiemolie ben ik mee vandaag mee gestopt, op advies van de gyn en omdat ik er buikpijn van kreeg. de 1e intake in het ZH. heel aardige mensen en goed gesprek. Ik moet nu een paar keer in de cyclus bloedprikken en mn mannetje voor n 2e keer zaadonderzoek. Dan over 4 weken uitslagen bespreken en een inwendige echo van eierstokken etc. Dus er gaat nu iets gebeuren, dat voelt dubbel maar toch ook erg fijn !
    @Zwangels, fijn dat jij het onderzoek achter de rug hebt en je ervaring deelt, weten wij ook wat ons evt te wachten staat...

Ik ga nu even lekker hardlopen, even afleiding !

5. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh ja, ik moest trouwens met de tarwekiem stoppen (naast de buikpijn die ik ervan kreeg) omdat ze een goed beeld willen hebben van hoe mijn lichaam zelf werkt. de dikte van mijn BM wordt straks gemeten en daarop heeft de olie invloed dus dat kan een vertekend beeld geven.

6. Moekie

Moekie Niet meer actief

Ladies, ik lees morgen weer bij.
    Gelukkig niet al te veel.
    Jullie hebben vast allemaal flink genoten van het heeeeeerlijke weer:D

7. goudvis03

@moekie nog 3 daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagen!!!!!!!!!!!!!!

8. goudvis03

en ik heb het niet over mn eisprong waha ook toevallig.

9. Jettos

Jettos Bekend lid

18 jun 2012
    685
    1
    18
    Amsterdam
    Nou, Zwangels, hup, hup aan de klus! Fijn dat het er allemaal zo goed uitziet!

Goudvis:(? Nog drie dagen?

Moekie, heerlijk he, zo'n zonnig weekend... Helaas nu wat kouder weer...

Tiepetje, grappig wat een paralellen idd! Hoe lang is de mk bij jou geleden? En was je snel zwanger?

@hier: gister bij gyn geweest en ook bij mij wordt er drie keer tijdens de cyclus mijn bloed gemeten op bepaalde hormoonwaardes. 3 dagen na menstruatie, rond de eisprong en 7 dagen daarna (dan schijn je een progesteron piek te moeten hebben...).
    Nou, het zal mij benieuwen, komende maand dus regelmatig naar het zkh.

10. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    We hebben het vaak gezellig gehad de afgelopen dagen ;) (dag 11 t/m 15) Dus nu maar afwachten.
    Mijn temperatuur was vandaag ook al mooi hoog.
    Het wachtbankje gaat weer van start.
    Ik moet maandag ook bloed laten prikken voor de progesteron waarde. Ik moet dan bellen voor de uitslag en dan maken ze een nieuwe afspraak.

@tiepetje Ze volgen deze maand alleen mijn cyclus (eisprong) verder nog geen onderzoeken gehad hoor. Ik gebruik ook tarwekiemolie maar heb juist minder buikpijn.

11. Moekie

Moekie Niet meer actief

Zwangels, goed je best gedaan dus :p. Nu het wachtbankje, succes!

Goudvis, jeej, nog maar 3 dagen :). Heb net een stoeltje gescoord, een zonnebril en buienradar gecheckt. Het wordt lekker warm! :)
    Nog ff lekker klussen voor die tijd (en ook daar dan maar aan de klus!?)

Jettos, fijn dat ze alles even gaan checken. Ik had inderdaad een piek 7 dagen na ovulatie. Hoop bij jou ook!

Tiepetje, jij ook lekker aan de metingen. Hopelijk werkt bij jou ook gewoon alles goed! Bij mij zorgt de tarwekiem ook niet voor buikpijn, maar ik gebruik hem maar 2 keer per dag.

Dat we maar lekker vruchtbaar mogen zijn de komende periode! Al die onderzoeken en hsg`s moeten toch ergens goed voor zijn!

12. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo ladies, de maandelijkse deadlines op het werk zijn weer achter de rug, dus meer tijd om hier gezellig mee te komen kletsen ;) :)

Welkom nog Jettos. Fijn dat je iig gecheckt wordt deze maand, wel wat extra naar het zkh, maar alles voor het goede doel toch ;)?

Goed nieuws Limburg dat alles toegankelijk is, laten we hopen dat jij behoort tot de groep extra vruchtbaar na de HSG :)

Leuk weekend gehad op Ameland Moekie? Ben er geweest met mn honeymoon, dus helaas weinig van het eiland gezien toen ;)

Zwangels whoopwhoop goed aan de klus geweest, ik mag ook weer bijna :D:D

Ooooh en jaloers op jullie Goudvis en Moekie, bijna pinkpoptijd :D:D als het zulk weer blijft dan wordt het vast en zeker een toppertje :D

@hier sinds zondag niet meer gesport :( last van mn rug. Dus maar even een paar daagjes mn gemak houden. Maar kan nog even teren op vorige mijlpaal, kon een nwe riem kopen van wel 10 cm korter :D:D

13. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    even vraagje... hebben jullie bij een posi ovutest altijd vruchtbaar slijm....?

14. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    Yup ik wel, vandaar dat ik die dingen niet altijd gebruik, als ik slijm zie dan is het echt eitjes tijd :)

15. goudvis03

@ Tiepetje ik heb nog nooit een ovulatietest gedaan, merk het altijd aan mijn slijm en in de mood zijn ;) Wel heb ik 4 maanden mijn temp bijgehouden en kwam erachter dat ei altijd dag 14/15/16 is. Heb met mijn man afgesproken om de dag (soms 2 en rond ei vaker) te vrijen, dan zit er niet zo n schematische druk op en goed voor zijn zaadcellen ook.

@Moekie stoeltje? haha grappig, ik ga weer op mn zeiltje liggen. Ga je ook bij de Script kijken vrijdag? Heb ook zin in de Kings, paramore en Die Antwoord, die zijn lachen joh. Ken je ze?
    @Jettos dat waren die drie dagen dus, aftellen tot Pinkpop

@Zwangels succes met wachten meid!

@Radio wow 10 cm, beter! have fun met de nieuwe riem.

16. Moekie

Moekie Niet meer actief

Goudvis, hihi, stoeltje voor bij de camping, die van vorig jaar is overleden. Ik ga voor The Gaslight Anthem, QOTSA, Green Day en verder zie ik het wel. Ben Howard lijkt mee ook oke ( beetje chillen). Gisteren inderdaad even Die Antword gecheckt, wel vaag en apart, maar wel lekker.

Radio, 10 cm, goed man! En even rust is ook wel even lekker. Kun je er straks weer tegenaan :) Ameland was lekker. Het weer was wast minder, maar we hebben heerlijk van elkaar genoten zonder klusdruk ;)

tiepetje, hier meestal ook cervixslijm rond eitje. Alleen wel een aantal dagen, dus soms ovu test ik ook nog erbij. Want soms heb ik het wel 7 dagen.

Laatste loodjes op het werk en dan heerlijk tot volgende week woensdag vrij :)

17. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    Das afzien Moekie, zo lang vrij ;) en ooooh nog meer jaloers, jij gaat QOTSA zien :D:D zooooooooooooon gave band!! Enjoy!!

18. Susan1982

Susan1982 Lid

17 feb 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk zo'n BBQ (en vooral de Wiekse ;))!! Ik heb genoten.

Afgelopen maandagmiddag wel mijn eerste uitstrijkje gehad :(
    Het was niet echt fijn. Het deed voornamelijk pijn aan mijn baarmoedermond..(waar ze met dat stokje langs heengaan)..sorry voor details..:)
    Aankomende week is het weer 'klusweek'..dus we gaan er weer voor! Think positive!

@tiepetje, ik kan ook aan mijn cervixslijm zien dat mijn eitje gaat springen. Ik heb één keer ovulatietesten gebruikt maar aangezien ik aan de hand van mijn cervixslijm mijn eisprong redelijk kan uitvogelen, heb ik die testen eigenlijk niet nodig.

@Zwangels: succes met wachten!
    @ Moekie en Goudvis03: Geniet ervan!
    Hopelijk krijgen jullie mooi weer!!

19. Moekie

Moekie Niet meer actief

Ladies,

even snel: Iedereen een heerlijk weekend!

Goudvis, wie weet passeren we elkaar nog wel! Veel plezier
    Radio, ja QOTSA, wordt de derde keer alweer :)
    Susan, Thanx, ik vermaak me wel :)

Ik laat dinsdag wel weer wat van me horen, maandag bijkom dag!

20. goudvis03

Ja Moekie wie weet, ik heb wellicht n rose hoedje op.
    En ook maandagbijkomdag.

Iedereen goed wknd!

Deel Deze Pagina