Waarom lukt het niet om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zoe1, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Een mooier cadeau kan je niet geven zeg!!! Wat gaaf zeg!!! En zo snel al zwanger, super fijn zeg!! Waarom dacht je dat je niet vruchtbaar bent?

Ja late eisprong he, heb ook een kortere LF... Mijn cyclus is meestal tussen de 28-32 dagen. Valt nog wel mee!

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Mag ik me aansluiten in het rijtje pechvogels?
    We stonden op de wachtlijst voor IUI. Waren we eindelijke na 20 maanden toch nog spontaan zwanger, mogen we nu weer opnieuw beginnen. Ben nu dus bang dat het weer heel lang gaat duren.
    Vaak lees je dat vrouwen na een mk extra vruchtbaar zijn, maar het is hier helaas niet echt van toepassing lees ik zo.

@zwangels ik vind wel raar dat je na je vmk alsnog een jaar moet wachten. Wij mogen nu na een half jaar alsnog verder met IUI. Ik zou dit ook niet meteen willen dus half jaar wachten is prima.

3. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL

Natuurlijk mag je hier aansluiten meis, helaas welkom :(.

Jeetje meis, wat heftig dat jullie afscheid hebben moeten nemen van jullie kindje!!!! :(. Ik snap je angst heel goed!!!
    Kan je helaas niet gerust stellen, hoop echt dat je niet weer zo lang hoeft te wachten!!!

Dikke knuffel!!!

4. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Je hoopt natuurlijk dat je niet bij de groep hoort waarbij het zolang gaat duren, dat wil niemand die bezig is om zwanger te worden. Maar als je dan verhalen gaat lezen van vrouwen die al zolang bezig zijn en waarbij het niet vanzelf gaat en de maanden verstrijken en je bent dat half jaar voorbij...dan ga je je toch wel verder denken. Terwijl er gemiddeld een jaar voorstaat, dat weet ook bijna iedereen wel...maar toch ga je je zorgen maken als je al die verhalen leest. Snap dat als je in ronde drie zwanger was, dat het nu schrikken is dat het langer duurt...dat verwacht je dan idd niet. Vooral ook omdat je weet dat je een eisprong hebt en er alles aan doet om zwanger te raken. Het vervelende is ook gewoon dat er geen pijl op te trekken is :(, het is echt moeder natuur die hierover gaat.. Ik hoop ook voor jou en je partner dat het snel raak mag zijn en dat jullie mogen gaan genieten van een mooie zwangerschap en uiteindelijk een gezond kindje.

5. Vlindertjuh1987

En die asprine haha, ja ik dacht na het lezen van de verhalen dat het miss het proberen waard was en volgens mij van wat ik las dan..kon het iig geen kwaad. Maar ik kan er zowiezo niet aan beginnen door die astmatische bronchitus en hou het maar bij mijn tarwekiemoliecapsules haha!!

6. Vlindertjuh1987

Wat is het oneerlijk :( ben je eindelijk zwanger na 20 maanden en dan mag het nog niet zo zijn. Het lijkt me heel moeilijk om dan weer de moed bij elkaar te rapen en weer verder te gaan, maar als de wens zo groot is dan kun/wil je niet anders dan het weer proberen ookal is het vreselijk zwaar. Ik hoop dat je snel zwanger raakt en ook mag genieten van een mooie zwangerschap en een gezond kindje!!

@ Zwangels

En idd wat er hier al vaker gezegd is, ik snap echt niet dat je nog een jaar moet wachten na een vmk!!! Wat oneerlijk, jullie zijn al zolang bezig en omdat je dus een mk hebt gehad moet je nog langer wachten :( Ik zou ook naar een andere huisarts of gyn gaan, want dit is natuurlijk heel raar!! En zoals voor alle andere meiden, hoop ik ook dat jij snel een positieve test in je handen mag houden en mag gaan genieten van een mooie zwangerschap en een gezond kindje!!

7. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Jou cyclus ziet er ook wel netjes uit hoor. 28-32 dagen is heel normaal. Dan hoef je niet zo lang te wachten. Ik dacht dat ik niet vruchtbaar was omdat toen ik met mn ex was had ik gen anti conceptie. We deden een jaar lang zonder anti-conceptie (wel buiten klaar komen) maar gen teken van zwangerschap. Vandaar dat ik dacht at ik niet vruchtbaar was. Want er zijn zat mensen die zwanger zijn geraakt door voorvocht.

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dat is het ergste wat gezegd kan worden: zet het van je af...

Hoe kan dat? Je grootste wens, je diepste verlangen?

Op vakantie gaan, ik nam het gewoon overal mee naar toe ....ben je op vakantie (wij camperen) zie je overal kinderen...daar draaien de campings op..

Wij zijn heeeeel lang bezig geweest, zie onderschrift...

Hoop dat jullie snel mooi en goed zwanger mogen zijn meiden! Zet m op! Het valt niet mee..

9. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    @zoe1 Ik hoop ook dat het inderdaad niet nodig is om aan te kloppen bij de gynaecoloog.

@angel2 Dank je ik hoop ook dat het deze ronde wel mag lukken.

@Bouwjaar1979 Ja ik vind het ook erg raar. De gynaecoloog zei "het is mogelijk, je hebt een keurige cyclus (26-28 dagen) dus probeer nog maar". Erg frustrerend als je het gevoel hebt dat er iets mis is bij jezelf of je partner...

@Vlindertjuh1987 Het is ook erg oneerlijk, tenminste zo voelt het! Heb wel gedacht om voor een second opinion te gaan maar dat luisteren ze alleen naar je verhaal en behandelen niet :( dus nog maar even doorbikkelen.

@ukoldaatje Tja het van je af zetten... hier word er ook wel gezegd je bent er teveel mee bezig, echt een dooddoener want degene die het zeggen hebben al kinderen en de meeste waren snel zwanger. We hebben heel veel geprobeerd om er niet mee bezig te zijn. Niet tempen of ovutesten. Geen ZP meer. Maar als je als vrouw zijnde elke maand die rot rode duivels weer ziet dan is de teleurstelling erg groot en ben je er toch weer mee bezig.

Ik hoop maar dat we allemaal ga een positieve test in handen hebben en dat het goed mag blijven gaan!

10. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Mag ik me hier (helaas) ook bij aansluiten? We zijn sinds nov 2011 bezig voor ons eerste ukkie. Meteen eerste ronde na gestopt te zijn met de pil bingo. Te mooi om waar te zijn helaas, bij eerste echo eind dec 2011 was het vruchtje of te klein of het was niet goed. Een helse wachtweek gehad en helaas begin jan 2012 te horen gekregen dat het een MA was. Na een kleine pauze weer de draad opgepakt en zowaar in ronde 3 weer zwanger. Dit geluk was van korte duur, met 6 weken MK gehad. Nu ondertussen weer 8 rondes verder en het gevoel dat er iets mis is met 1 van ons kan me niet loslaten. Ik wil deze maand een poging van wagen bij de HA om te kijken of we doorverwezen kunnen worden, maar schat de kans klein. Bij de VK reageerde ze bij de 2de misser dat we gewoon brute pech hebben gehad en dat we ons geen zorgen moeten maken..maar dat is helaas makkelijker gezegd dan gedaan.

11. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja dat is zo.... met de maand neemt de onzekerheid toe!! :( Toch moeten we proberen hoop te blijven houden, hoe moeilijk het ook is!!! We weten dat we zwanger kunnen worden, alleen hebben we het geluk even niet mee.....

We gaan er gewoon met z'n allen voor!!!! Vind het wel heel fijn om dit met elkaar te delen, je hebt toch dezelfde gedachtes he.... Ook al gun je het niemand!!!

12. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dan snap ik het wel ja.... Maar kan ook zijn dat je vorige partner misschien niet vruchtbaar was of verminderd.... In ieder geval super dat je nu zwanger bent!! Geniet er van meis!

Ja mijn cyclus is redelijk netjes, al heb ik liever een wat langere LF.... Heeft het eitje iets meer tijd om in te nestelen, 10 a 11 dagen vind ik best wel kort. Maar goed, het is al een keer eerder gebeurt, dus het kan wel!

13. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend lief je berichtje!!!!

Jeetje meis, jullie hebben een hele lange weg gehad zeg.... Uiteindelijk de moeite waard of niet? Maar wat een onzekere en angstige tijd moeten jullie hebben gehad zeg!!!

Ik neem het ook overal mee naar toe hoor, dat doet iedereen volgens mij. Het is echt niet zo dat als je in een ander land bent je wens er in een keer niet meer is... Of je niet meer aan je cyclus denkt... Kan er ook best wel boos om worden... Had jij dat niet?

Ik heb wel zoiets van: ik wil wel blijven genieten van het leven wat we samen hebben en leuke dingen doen. Maar de wens blijft er echt wel!

Nogmaals, vind het echt super lief dat je een berichtje achter laat!! Sowieso van alle meiden!

14. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Welkom meis (helaas).... Wij zijn ongeveer even lang bezig zie ik... ik ben eind dec 11 gestopt met de pil.... 1 MA gehad.... Zo frustrerend he dat het nu niet meer wil lukken..... :(

Wij zijn in november naar de gyn geweest, alles was goed. Als je het gevoel hebt dat je moet gaan meis, doen! Het was voor mij ook wel een opluchting.... En je bent al lang zat bezig voor onderzoeken hoor!!!

En zorgen maak je je toch... pas wanneer je een gezond kindje in je armen hebt zal dat verdwijnen (dan komen de andere zorgen...).

Knuffel!!!

15. angel2

angel2 Actief lid

5 feb 2012
    336
    0
    0
    Aaaaaaaaaah!!!!!!!!

Ik denk dat ik een streepje zie!!!!

Heb geprobeerd hem op de foto te krijgen maar dat lukt niet! Ik hoop het zo! Maar wil niet te erg hopen en het is nog vroeg erg vroeg!

16. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat meen je niet!!!! Wat gaaf meis!!!!!!!! Wat zou dat toch fantastisch zijn!!!!!!!!!

17. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Plaats de foto eens, misschien zie ik hem wel!!!!
    Mijn duimen draaien meis!!!!

18. angel2

angel2 Actief lid

5 feb 2012
    336
    0
    0
    Ik ga hem ff plaatsen maar moet ff de laptop opstarten!

Maar dan hou ik me aan onze deal als het zo is! Jij volgende maand!!!

19. angel2

angel2 Actief lid

5 feb 2012
    336
    0
    0
    Hij is aan het opstarten! Wat nog het ergste is Vl. Weet het nog niet eens. Ik moest wachten maar bedacht me net dat het de 13e was en tot nu toe brengt dat steeds geluk dus was eigenwijs.

Hij is nu ook aan het werk!

20. angel2

angel2 Actief lid

5 feb 2012
    336
    0
    0
    DSC_0510.jpg

Deel Deze Pagina