Waarom lukt het niet om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zoe1, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Limburg27

Limburg27 Niet meer actief

De laatste maanden heb ik op 10 dpo mijn eerste ong.. dus dan niet nee
    tydens de cyclus analyse was dit 11 of 12 dagen er na ....

2. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Hoi dames,

Ik ben hier af en toe en lees alles wel alleen ik zit ff in een flinke dip :(:( Ik zie het allemaal niet meer zitten. Ik ben nu weer ongi af en we kunnen weer beginnen met klussen, alleen......ik heb er helemaal geen zin meer in lijkt wel. Hoop maar dat de gynaecoloog maandag met goed nieuws komt dat we verder gaan. En dat ze iets van een behandeling gaan starten.
    We zijn over een maand twee jaar getrouwd en nog steeds niet zwanger....
    Met het afvallen gaat wel goed alleen gaat mij ook niet snel genoeg.
    Straks mag ik weer werken en heb daar ook geen zin in.

*einde egobericht*

3. goudvis03

goudvis03 Niet meer actief

@Moekie nou wat ben je toch n ego wahaha lol Goed nieuws dus en laat maar bezinken. Ken t zo! Daarom wij ff geen ziekenhuizen voorlopig!

Ach Zwangels wat n ellende he. Maar meid kijk naar positieve dingen, probeer t ik weet t is moeilijk. Maar je bent al 2 jaar getrouwd :) ( ken t gevoel wel, ben zelf 1,5 jr getrouwd.... Waar blijft de tijd pfff)
    En weet je balen mag ook en geen zin hebben. Straks gaat het wel weer beter, echt! Hele dikke knuffel!

4. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    Graag gedaan Goudvis en zie al dat je de positieve vibes ook weer doorgeeft :D daar zijn we toch voor he, mekaar even een peptalk te geven mocht het nodig zijn. Maar goed dat je ook bezig bent met sporten, heerlijk he? Ik heb er soms ook echt zoooooo geen zin in, maar nadat ik dan toch m’n half uurtje bezig ben geweest dan voel ik me zo fijn :) En ik hoop dat je geen 28/29 hebt maar gewoon 9 mnd ;)

Wat fijn Moekie dat jullie al zo snel aan de slag mogen met IUI en niet weer een half jaar naar huis gestuurd worden zoals ik al te vaak gehoord heb. Misschien ook maar beter dat je volgende cyclus begint, was misschien een beetje teveel van het goeie geweest om meteen door te stomen, en idd, ik hoop ook gewoon dat je de na de cursus nooit meer die naald hoeft vast te houden ;)

Aaaah Zwangels, dikke knuff meid! Snap je helemaal dat je er moedeloos van wordt, maar wat Goudvis zegt kijk naar de positieve dingen in je leven en jullie wondertje zal echt komen, daar altijd in blijven geloven:) En qua afvallen ben je echt al goed bezig hoor, volhouden meid, ook dat gaat je lukken!

5. goudvis03

Tja doen ons best he, meer kun je niet doen :D
    Lief van die 9 maandelijkse cyclus. Haha, ik kan het me niet voorstellen, echt niet.

6. Moekie

Moekie Niet meer actief

Zwangels, dikke knuffel meid! Ik ken je gevoel zo goed. Vooral dat er weer voor gaan na de ongi, terwijl je al wel weet/ denkt dat het toch geen zin heeft :(
    Maar kop op meid, wie weet is dit wel die ene keer dat het wel raak is! Hou dat "gewoon" in je achterhoofd. En ik vond het wel zonde om een ronde te laten lopen, dan deden we het minder vaak, maar wel echt op/ rond de eisprong. Succes meid en kop op!
    En laat al die kilo`s die eraf zijn je een positieve boost geven, met al die kilo`s eraf komt het zeker goed!

Goudvis, zonder terug te lezen: wat hebben jullie allemaal al laten doen in het ziekenhuis? Hebben jullie al behandelingen gehad? ( Dacht het niet, maar weet het even niet meer:) )
    En ik duim ook voor je dat het lekker 9 maand is i.p.v. 28/29 ;)

Radio, ja ben er wel aan toe. En ik denk achteraf ook dat het wel een beetje te snel ging als ik woensdag al had moeten spuiten enzo. Nu kan ik het even op me in laten werken en me er nogal geestelijk op voorbereiden. ( Panisch voor naalden :$ )
    Hier wat posivibes richting jou voor deze maand :)

7. goudvis03

He Moekie, nee geen behandelingen gehad. Het volgende heb ik/we gedaan:
    Temperatuur 3 mnd gedaan: duidelijke eisprong dag 15/16
    Bloed afgenomen voor controle eisprong: goed
    2x inwendige echo: goed
    Zaad: gemiddeld/goed (man heeft al 2 kids)
    HSG: goed
    Samenlevingstest: 2x negatief
    Conclusie: Mogelijk vijandig slijm of ei en zaad werkt elkaar tegen. (we zijn dus echt tegenpolen lol)

Mochten gelijk met iui beginnen, maar zagen we echt niet zitten. Advies van gyn was ook half jaar tot een jaar nog gewoon proberen. Ik had het helemaal gehad met afspraken regelen ziekenhuis, vrij moeten hebben van werk, man onregelmatig. Je moet toch op vaste dagen er naar toe in je cyclus.

We kijken het aan tot eind van het jaar en of we iui willen, of ik eraan toe ben. Ik heb altijd gezegd het komt vanzelf of niet, maar 3 behandelingen zonder hormonen, gewoon puur het zaad inbrengen sta ik nog wel voor open. Ik zie het niet zitten te gaan spuiten, omdat ik weet dat van binnen alles functioneert en met regelmaat, het is alleen de barriere waar het doorheen moet zeg maar. Daarom gebruiken we nu soms ook (als het uitkomt ga het niet overal mee heen slepen, gedoe!) Preseed.
    Verder slik ik vsm mama vitamines en tarwekiem 2e helft cyclus, misschien goed voor slijmvlies.

Zo wat een verhaal, sorry hoor. Maar was eigenlijk voor mezelf ook wel even fijn om kwijt te kunnen. Prettig dat we er zo voor elkaar kunnen zijn. :)
    Geniet nog even van deze maand, laat het op je inwerken en veel succes. :D

8. Moekie

Moekie Niet meer actief

Fijn dat mijn vraag je ook nog heeft geholpen :)

En een duidelijk verhaal. Ik zou dan inderdaad ook nog niet aan de iui gaan. Nog even lekker zelf " oefenen" hihi.
    En inderdaad als alles werkt en alleen die barrière zit jullie tegen, dan zou ik ook geen hormonen doen, maar misschien ooit ( we gaan er natuurlijk vanuit dat het niet nodig is!) zonder hormonen om te zien wat het doet als die barrière er niet is zou ik ook doen.
    Hoe voel je je? Heb je jezelf nog een beetje in de relaxmodus gekregen?
    Geniet van je weekend!

Ik heb het geluk dat ik vaak pas in de middag hoef te beginnen met werken en dus vaak in de ochtenden zonder problemen de afspraken kan plannen en vriendlief kan met gemak een dagje thuis werken.
    Maar ik zie wel op tegen het spuiten, hoop dus ook eigenlijk dat het niet nodig is ;)

9. goudvis03

Hoop t ook niet Moekie! :)
    Ik voel me gewoon, normaal. Geen ongi en geen posi test. Heb net getest want had zin in rose maar durfde niet goed en morgen n feestje. Dacht geeft misschien rust en hoopte stiekem op 2 streepjes maar ja... Not.
    Cheers!

10. Moekie

Moekie Niet meer actief

Hihi, cheers!
    Zit ook heerlijk aan de rosé. Net buiten nog met de terraskachel aan. Heerlijk!
    Jammer van de ( nog niet positieve!) test.
    Maar is nog vroeg :)
    Veel plezier bij je feestje!

11. goudvis03

Tja nog vroeg maar ik merk altijd van alles aan mn lijf ook met griep of stress, kan me niet voorstellen nog. Voorgevoel is er ook niet, en ik ben best van de voorgevoelens :)
    Fijn weekend!

12. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Dames bedankt voor jullie lieve reacties, deed me goed!

We zitten nu in de vruchtbare periode, dus manlief en ik hebben het erg gezellig :):p Want inderdaad, we laten geen ronde voorbij gaan, je weet maar nooit!
    Ik moest van de gynaecoloog 7 kilo afvallen, en ben nu al 10 kilo kwijt. Voor mezelf weet ik dat er nog wel meer af mag dus ga nu voor de volgende 10 kilo!!
    Maandag belt de gynaecoloog en dan zullen ze verder gaan met onderzoeken en een eventuele behandeling. Spannend!

13. Limburg27

En goudvis???

14. goudvis03

Vannacht ongesteld geworden helaas. Voel me echt beroerd en weer veel pijn. :(

15. Limburg27

Hé shit. vervelend dat je weer veel pijn hebt.
    Bij mij is er dit keer iets opmerkelijks aan de hand.
    Vrijdagavond/nacht had ik met afvegen wat donkerachtig is.. voortekenen menstruatie! Ik dacht KUT het is weer zover..
    Echter zaterdag en gisteren heb ik met afvegen af en toe weer wat donker gehad en gisteren 1 keer wat bloedachtig maar het zet maar niet door...
    natuurlijk spookt van alles door mijn hoofd... maar ik weet gewoon zeker dat ik niet zwanger ben en hoop gewoon dat mijn menstruatie nu snel komt dat ik weer verder kan.
    Ik ga ook niet testen want ik weet de uitkomst toch al...
    Ik ben wel de afgelopen weken ongeveer 2,5 kg afgevallen.. misschien dat mijn lichaam iets van slag is nu.. Ik weet het niet.

16. Moekie

Moekie Niet meer actief

Goudvis, wat ontzettend vervelend weer zeg! Maar ja, misschien had je voorgevoel helaas wel gelijk. En zo rot dat je zo veel pijn hebt:x.
    Dikke knuffel van mij en we slepen je er wel doorheen!

Zwangels, lekker gezellig dus! Goed van je dat je weer uit je dip bent en er weer lekker tegenaan gaat:p

Limburg, ook weer een lichaam wat raar doet. Weet je echt heel zeker dat je niet zwanger kunt zijn? Hoop dat het snel doorbreekt, maar wie weet???

Hier ook bijna aan de klusdagen :). Althans, gezien het vruchtbare slijm denk ik het, morgen maar een ovutestje doen en dan zien wanneer ik met de utrogestan kan beginnen:D. Sinds vorige cyclus heb ik ineens een bijna normale cyclus, echt raar, maar wel fijn.

Meiden succes met alle rot kwaaltjes en met de werkweek!

17. Limburg27

Volgens my zet het vandaag door.. met afvegen een donkergele veeg weer en nu erge rugpyn

18. Moekie

Moekie Niet meer actief

:x:(, balen!

19. goudvis03

Thanks Moekie en Limburg. Moet hier weer zo vaak verwisselen, word er ook echt slap van. Hoop dat het morgen beter gaat. Heb net chocola gehaald uit mn werk....

20. Moekie

Moekie Niet meer actief

Yum yum, geniet er lekker van! Heb je wel verdiend! ( En Limburg natuurlijk ook!)

Deel Deze Pagina