Hoi allemaal, lees al een tijdje mee op dit forum en heb me net toch maar aangemeld. Mijn man en ik zijn sinds mei 2012 gestopt met de pil. Hierna volgde tevens mijn laatste menstruatie. Ik ben bekend met PCOS. De negatieve testen zijn toch iedere weer een klap in ons gezicht.. Liefs.
Hallo Sterres, Dat is dezelfde periode dat wij ook aan t proberen zijn voor een kindje...vorig jaar mei. Het is inderdaad iedere maand zo een teleurstelling dat t maar niet wil lukken. vrienden en familie die na ons zwanger wilde worden en al bevallen zijn of bij wie het toch vlot lukt, t doet me vaak pijn dat te horen en vraag me dan ook af waarom het by ons niet lukt. Je bent wel blij voor hun maar zelf kan ik alleen maar janken! Ik zit hier echt erg mee!
Hoi bieke, Heel herkenbaar. Al die mensen die zwanger worden en waarbij het "makkelijk" gaat en dat het bij jezelf maar niet wil lukken. Bij ons in de kennissenkring en familie zijn er ook zoveel zwanger of pas bevallen. Nu ook mijn schoonzusje nog van de 3e zwanger is was helemaal een klap. Ik herken wat je zegt, je gunt het ze wel maar van binnen doet het zo'n pijn. Ik heb me er echt n weekend beroerd door gevoelt, toen we t te horen kregen. Gelukkig weten hun wel hoe t bij ons zit, dus dat scheelt. Mja wil graag heel blij voor ze zijn en iets leuks kopen voor ze enz. Maar daar ben ik momenteel echt nog niet aan toe. Hoop dat dat gaat komen. Hopelijk hebben we snel allemaal n positieve test!!! Xxxx
Hallo Isabebe, Inderdaad het blijft moeilijk om blij te zijn als je jezelf zo klote voelt dat t niet wil lukken. De vraag waarom is iedere maand iets wat terugkomt. Mijn beide schoonzusjes waren zwanger de maand na ze stopte met de pil ( begonnen ook na ons aan kinderen) en de ene in augustus bevallen, de andere vorige week. Dat is zo moeilijk daar naartoe te gaan en blij te zijn. Ze geven ook steeds de opmerking zoals; ga eens op vakantie, en Tja, der zal minimum een jaar leeftijdsverschil zijn dus hou er rekening mee dat t er niet helemaal bij zal horen. Ohhh dat doet zo een pijn! Ik hoop dat t bij jullie en bij ons snel mag lukken! Ben je al behandelingen gestart of nog op natuurlijke manier? Wy hebben onze 3 de hormoonkuur gehad en nu ist wachten tot dinsdag of ik ze wel of niet krijg. Daarna een maand rust en de laatste 3 hormoonbehandelingen. Moest t niet lukken gaan we kijken voor inseminatie. Ik hoop dat t tegen eind vh jaar gelukt mag zijn! Hopen op n kerstwondertje! veel succes en laat wat weten moest t gelukt zijn bij jullie! Groetjes
Wat een rotopmerking, het zal er niet helemaal bij horen! Sorry maar dat vind ik echt niet aardig. Mijn schoonzusje heeft vorige week verteld datze zwanger is. Hopelijk worden wij t ook snel. Dan is t idd n beetje bi elkaar in de buurt. Maar al is t niet zo, dan nog is t leuk als neefjes en nichtjes samen spelen, ookal is er n jaar over 2 leeftijdsverschil. Ik hoop ook steeds dat we nog n decemberwondertje mogen krijgen! Bij ons gaat t tot nu toe nog op de natuurlijke weg. Ik heb in april n miskraam gehad en sinds afgelopen maand pas weet m'n cyclus van 28 dagen terug. Hopen dat dat iets oplevert. Trouwens n tip voor de mensen die ovulatietesten gebruiken. Ik was vanmorgen bij de action en ze hebben er nu ook ovu testen. 5 voor 2,49. Zeker t proberen waard leek me! Ik heb me nog niet verdiept in de behandelingen doe er allemAal zijn als ik eerlijk ben. Ik weet van uit t verleden dat ik wel ns heb gehoord van hormonen spuiten in de buik bij een vriendin. Is dat wat jij nu hebt? Laten we hopen dat er n afluisterpiet aan Sinterklaas doorgeeft dat hij ons een positieve test als kado mag geven!!! Succes!! Xxx
Hallo Isabebe, Het is inderdaad zoals wat bij je vriendin was. De eerste week krijg ik clomid en progynova, de 13 de dag een meting en als die goed is dezelfde dag pregnylspuit. Laten we hopen dat t een Sint of Kerst kado mag worden haha. Tis inderdaad een rotopmerking Mja,zo krijg ik er wel meer van men schoonfamilie, niet veel aan te doen helaas. Hoever was je in april bij de miskraam? Wat erg zeg, blij dat je zwanger bent en het dan nog moeten afgeven! Ik denk eerlijk gezegd dat dat wel wat de volgende vrees zou zijn, eerst of je al dan niet wel zwanger kan worden en daarna bang dat t mis kan gaan. Ik ben dan ook de eeuwige piekeraar haha. Maar komt vast wel ooit goed! Deze maand hoop ik er ook extra op, mijn man heeft over anderhalve week n zware operatie en dan zal t ff niks worden helaas! Jij ook erg veel succes! En niet vergeten te melden hier als het wonder bij jullie zou gebeuren!! xxx
Bieke en sterres welkom hier. Al gelijk lekker aan de klets Gezellig! Mart, al wat gehoord? ( zo nee, wat een rotgyn!) Goudvis, op richting sexytime! Hier zo weer een meting. Gezien de pijn denk ik dat de eitjes op knappen staan. Eens zien hoeveel het er zijn. ( zaterdag waren het er 6, waarvan 3 groter dan 12mm, hoop niet op meer, anders geen iui i.v.m. overstimulatie ) Later meer.....
Hoi meiden, Ik hoopte zooooo dat er weer een zwangere zou zijn, maar helaas... ik vind het zo jammer voor jullie en mijn duimen blijven draaien voor jullie. Hier alweer 21 weken op weg, voel me gelukkig prima en de baby doet het goed. Superspannend allemaal ! Maar ik blijf echt enorm met jullie meeleven hoor !!! Hou moed, jullie tijd gaat echt komen ! En ik kan uit ervaring zeggen dat je de lange tijd van het proberen zwanger te worden dan echt zo snel weer vergeten bent.. succes girls ! x
Moekie, al wat gehoord van je FM en of de IUI door kan gaan. Ik duimduimdium voor je. Zou wel heel verdrietig en oneerlijk zijn als door overstimuatie de IUI niet door kan gaan. Isabelle, ik was 7 weken zwanger toen ik mk kreeg. Hoe ver was jij? Bieke en Sterres: welkom! (helaas...)
Ik kom mij ook hier aansluiten. Wij zijn nu een klein jaar bezig. Doordat we latten en ver uit elkaar wonen zit om de dag seks er niet eens in. Dus dat maakt het wel extra lastig. Maar toch is het elke maand weer een teleurstelling dat het niet zo is. Ik dacht na de zomervakantie ECHT dat nu raak zou zijn, maar was "gewoon" een cyclus die weer eens wat langer duurde.
Hier op het wachtbankje.....hoop dat het nu eindelijk raak mag zijn en goed mag blijven gaan. Want na 2 jaar mag dat wel vind ik. Welkom nieuwe dames! Limburg hoe is het met jou?
Tiepetje, dank je! Lief dat je nog meeleest en meevoelt Zwangels, succes met wachten en na 2 jaar mag het inderdaad wel! Jettos, dank je! Liekje, welkom! Geen overstimulatie gelukkig. Eigenlijk een beetje een domper, van de 6 was er maar eentje echt groot genoeg, links 18mm. En rechts eentje van 15mm. Hopelijk groeit die nog een beetje door voor de iui morgenvroeg. Vanmiddag op het werk in de wc de pregnyl gezet, pff wat irritant! Hopelijk was het de laatste keer!
Hee zoe, Wat ontzettend vervelend! Ik snap je helemaal. Wij hebben ook een onderzoek gehad bij de gyn, dit omdat ik na t stoppen van de pil regelmatig buikpijn had (waren niet mijn gevoelige darmen). Daar kwam niets uit, dus gewoon verder klussen. Nu staat er in dec. Een nieuwe afspraak gepland bij interne geneeskunde en ik dacht, tot die tijd zal er ook niets gebeuren ..... maar ineens, afgelopen vrijdag had ik een positieve zwangerschapstest in mn hand. Het kan dus zomaar gebeuren. Ik ga voor je duimen en ik hoop echt dat t jullie snel gaat lukken. Succes.
Spannend Zwangels, hoop dat dit je laatste keer op het wel bekende bankje is., 2 jaar is idd wel genoeg. Suc6vandaag Moekie! Duimen draaien voor je meid *strooit nog wat hcg hier rond* Hoe is het met jullie Jettos en Goudvis? Dat ervaar ik toch anders Tiepetje, vergeten dat je zolang hebt moeten wachten doe ik niet. @hier vorige week een goeie nekplooimeting gehad, verlaagde kans op afwijkingen de 18de gaan we voor de geslachtsbepaling..spannend Girls, ik duim nog steeds voor jullie allemaal!!
Ohhh zwangels dat is erg lang! Tis te hopen dat jullie tijd er nu ook snel mag zijn! En ik die onze anderhalf jaar al lang vind....tis ook moeilijk als je t graag wil maar er zolang op moet wachten Morgen weet ik of onze laatste hormoonbehandeling voor de maand rust gelukt is, ben dus erg benieuwd, al heb ik men twijfels dat t niet gelukt is. Voel namelijk niks enkel erge hoofdpijn. Nou blijven hopen, weet zeker dat t ons allemaal ook ooit gaat lukken!
@ radiogirl, ik bedoel ook niet dat je alles zomaar vergeet, maar je waardeert het als het eindelijk lukt zo enorm dat je zwanger bent. Hierdoor geniet je echt van elke minuut en dat verschuift de zorgen van het zwanger worden wat naar de achtergrond. juist omdat het zo lang heeft geduurd. Ik beleef het hierdoor allemaal heel intens omdat ik me juist realiseer dat het echt een wonder is wat niet vanzelfsprekend is. @ Moekie ik lees zeker mee want ik hoop zo dat het voor jullie ook snel zover mag zijn, ik gun het jullie zo !!
Tiepetje: ik hoop het ook Radio, strooi maar lekker door hoor! Fijn dat met miniradio alles goed is en lekker uitkijken naar de 18e! De iui is weer een feit. Het ging prima, heb gelukkig nooit zo`n last van die eendebek enzo. Baal alleen van de zaadkwaliteit. Het was zeker wel goed genoeg, maar de beweeglijkheid en het volume waren nu na 2,5 dag onthouding minder goed dan de vorige keer na 0,5 dag onthouding. Best raar, want ik had gedacht dat het beter zou zijn . Nu weer dat irritante wachten uit zien te zitten en toch hopen dat het deze keer raak is! Hoest met de andere meiden? Goudvis al aan de sexytime toe? Limburg, nog nieuws? Jettos hoest bij jou? Zwangels ik wachtbank met je mee, en na iets meer dan 2 jaar vind ik dat ik samen met jou mag deze maand
Welcome new girlz! Radio, goed nieuws zeg en wat spannend de 18e. Dank voor het strooien, altijd welkom Doe ik het op mn toastje Filet met een wijntje erbij. Mis je het al? hahaha Zwangels inderdaad, 2 jaar dus hoogste tijd. Ik sluit me bij je aan. Wordt voor ons in januari ook alweer 2 jaar....pffff Moekie hoop dat het raak is hoor. Afleiding zoeken maar he tijdens het wachten. Vreemd van het zaad, misschien last van wintertijd? Lol. Voortaan dus lekker door met de sexytime joehoe. Ach, blijft een momentopname moet je maar denken. Balen van dat spuiten op je werk, maar wel knap van je hoor! Hier ook in de sexytime beland. Husband komt morgen thuis dus dat wordt gezelligheid. Bijna 10 dagen (al dan niet zwaar of niet) menstruatie gehad..bleeeeh. We hebben afgesproken gewoon lekker te genieten en in januari wel verder te zien of we iui doen (3 keer zonder hormonen). Man wil graag zelf raak schieten, haha wat is dat toch met die mannen? Alsof het daardoor komt, misschien kill ik al die cellen wel bij mij binnen. Gelukkig hebben we leuke dingetjes gepland, waaronder weekje weg. Ik was even niet zo vaak op het forum, was erg druk met werk en het gevoel het even zat te zijn (niet jullie hihi) bekruipt me vaker. Al dit gedoe, bah wie had dat gedacht. Ben er soms echt klaar mee. Deze maand vitaminetabletten zwanger en tarwekiem de deur uit gedaan. Gewoon simpel foliumzuur en gezond en gevarieerd eten. Wijntje neem ik ook gewoon tot ik een streepje zie op een test. Ik vind het wel gezegend allemaal. Nou dat was mijn verhaal weer, iedereen een knuffel en fijn dat we zo tegen elkaar aan kunnen kletsen.
Heel begrijpelijk hoor Goudvis, t even zat te zijn! Wachten op iets wat je echt graag wil duurt eens zo lang! Mag ik je vragen of iui pijnlijk is? Komt hier steeds dichterbij en vraag t me af.... Vandaag zit ik in een ongelooflijke baaldag, moet ze gaan krijgen enien zin men bed uit te komen. Heb zo t gevoel dat t weer niet gelukt is. Dan gaan we onze 1 jaar 7maand in. Er zijn er nog die ook al lang wachten en vraag t me vaak af, waarom....waarom wil t niet! Sorry voor t geklaag, zit me niet lekker, wil zo graag
Klagen mag hier meis! Geen idee of iui pijnlijk is, nooit gedaan. Dat kan Moekie je vertellen Wij wachten er nog even mee hier, zijn niet zulke ziekenhuisfans (tja wie wel) en hopen op een wondertje. Mn man is de positiviteit zelve moet ik zeggen. Hebben alle onderzoeken gehad, was prima, incl HSG, die vond ik trouwens wel pijnlijk! Wat eruit kwam: neg. samenlevingstest dus misschien vijandig slijm of gewoon dikke pech/geen goede combi. Tja, we zijn ook tegenpolen moet ik zeggen Ga lekker een stukje lopen in de herfstzon, knap je van op! En weet je onze tijd komt echt wel als die rijp is! En onze eieren ook moet je maar denken Knuffel.