Ik heb net de verzekering gebeld voor een second opinion....hierover wordt ik terug gebeld binnen twee werkdagen. Bij ons is er geen samenlevingstest gedaan omdat het dus al een keer gelukt is gelooft onze gynaecoloog daar niet in.... Ik ben nu nog 30, over 28 dagen ben ik jarig...manlief is 34. Het is gewoon zo oneerlijk!!!
Ohhh Zwangels, wat erg voor je. Stom hé, na paar dagen onzekerheid krijg je automatisch hoop dat t misschien gelukt zou zijn. En dan helpt de opmerking van de gynaecoloog niet echt, weer even een half jaar zo proberen! Soms lijkt t of ze het inlevingsvermogen niet hebben wat dat doet met iemand zoveel tegenslagen dat het maar niet lukt, en dat bij iemand die al een hele tijd bezig is en ook een grote kinderwens! Wil je heel veel sterkte wensen en hopelijk een spoedige zwangerschap!
Zwangels, jeetje wat heftig. Jullie zijn al zo lang bezig. Wat ontzettend oneerlijk! Ik zou inderdaad ook kijken naar een ander ziekenhuis/kliniek wat ze daar zeggen. Wij worden zoals je weet op dit moment ook nog niet geholpen. Onze kansen zijn hoog om zelf zwanger te raken. Die kansen berekenen ze volgens mij aan de hand van zo'n soort berekening: Bereken kans op een succesvolle spontane zwangerschap in 1 jaar (resulterend in levend geborene)
Nou, dan zit ik op 17% kans...... Ik hoop dat je positief nieuws krijgt Zwangels, elke arts is anders, het is het proberen waard! Ik hoop dat je het straks een beetje los kunt laten, misschien iets leuks plannen voor binnenkort? Knuffel! @Isabeb heb nu wel witte afscheiding. Maar dat heb ik allemaal wel vaker tussen ei en nod. Heb al zo vaak gedacht 'o is dat een teken?' Werd ik toch weer ongesteld, dus daar geloof ik allemaal niet zo in hoor. De kramp blijft rechts echt maf....
Zwangels balen zeg hoop dat je de secon opinion krijgt Goudvis zal hard duimen dat het raak is. Ik durf ook echt niet meer naar me lichaam te luisteren vorige maand zelfs boven de wc gehangen krampen en noem maar op maar toch ongi geworden Wij hopen nu dat omdat ik gezond gewicht heb dat het toch binnenkort raak gaat zijn
Hoi meiden, Sorry dat ik zomaar inbreek in dit gesprek... Ik lees al geruime tijd stiekem mee... Wat een verhalen allemaal. Heel veel kracht toegewenst! Ik zal kort wat over mezelf vertellen voordat ik met mijn vraag kom. Wij zijn nu iets meer dan een jaar aan het proberen zonder resultaat. Afspraak gehad bij de gyn. Zaad, progesteron en FSH was goed. Dus nog 1 jaar zelf proberen (ben wel van plan om na een half jaar weer op de stoep te staan.....). Bij ons spraken ze ook over zo'n kans berekening. Ze hebben berekend dat wij ongeveer 40% kans hebben op een baby binnen het komende jaar. Zolang de kans boven de 30% is, heeft ingrijpen geen zin, werd ons verteld. Het ziekenhuis, waar ik loop, doen geen samenlevingstest omdat ze van mening zijn dat die ook vaak vals negatief is. Dus niet zinvol. Prima, dacht ik op dat moment. Maar als ik die berekening moet geloven van Mart. Dan zie je dat een abnormale uitslag ( ook al is die dan vals) je een veel lagere kans geeft. Er zou dan dus veel sneller ingegrepen worden...toch? Heeft iemand dit wel eens aangekaart? P.s ik ben niet van mening dat er altijd snel ingegrepen moet worden. Zwangerschap laat soms op zich wachten. Soms is er gewoon sprake van pech, op pech, op pech. Echt in de mmm moet niet onderschat worden. Maar als ik lees dat bijvoorbeeld zwangels na 2 jaar proberen weer doodleuk naar huis gestuurd wordt... Dat lijkt me toch niet de bedoeling...
Zwangels, goed dat je voor een second opinion gaat! Succes meid! Hopelijk krijg je daar beter nieuws Goudvis, ik heb rond de eisprong altijd erg last van druk in mijn buik. Ze zeggen dat het komt door het groeien van de follikel en dat er soms wat vocht uit komt en dat veroorzaakt ( schijnbaar) de pijn. Ik dacht eerst dat ik blaasontsteking had of zoiets de eerste keer. Lijkt het daar een beetje op? En onze kans zit tussen de 18 en 20 ( als ik het zaad iedere keer anders invul verschilt het). Diet stomme lichamen van ons ook! Doe mij maar een pilletje dat alles normaal maakt en dat we dan allemaal binnen een half jaar zwanger zijn! Liesie, jij ook succes met het zwanger worden! Ik heb geen samenlevingstest gehad, dus ik heb de vraag niet gesteld aan mijn gyn. Misschien een van de andere meiden?
Ja ik had twee keer een negatieve samenlevingstest. Maar ja of t betrouwbaar is? Mogen daarom wel iui wanneer we dat willen. Welkom Lies! Succes ook he! @moekie, nee lijkt totaal niet op n blaasontsteking. Lijkt op eisprong, vandaag zijn de steken scherper in mn lies en beetje onderrug. Heb ei tussen 31okt en 3nov gehad denk ik. Loop hier nu al ruim n week mee echt maf. Tis niet hinderlijk hoor, gewoon spierpijn of zo. Ach zal wel weer van alles kunnen zijn. Beeld t me echt niet in of zo want heb t retedruk met werk en tentamens studie, maar word er soms door overvallen. Herken t van n eisprong, snap er geen bal van, wil die niet springen of zo? Jump egg!!! (lacht goudvis style) We zien wel. Voel jij t nog @Isabebe?
Lies: welkom! Hoeveelste ronde zit je? Wat bedoel je met abnormale uitslag? Wij zitten nu op 30% kans en als ik een jaar ouder en een jaar langer onvruchtbaar ben zitten we op 25%. Weet niet meer vanaf hoeveel ze helpen. Ik heb om een samenlevingstest gevraagd, maar die doen ze bij ons ook niet omdat de uitslag niet te vertrouwen is. Dus voor nu ook in de afwachtende stand.
Hoi meiden, Fijn dat ik welkom ben. @mart, het woordje "abnormale" uitslag heb ik overgenomen uit die berekening waar jij het linkje van stuurde. Ik neem dus aan geen of te weinig zaadcellen bij samenlevingstest. Ik denk dat dit voor ons de 13e maand is. Vorige maand hebben we te horen gekregen dat we het nog even zelf mogen proberen. Aan ene kant waren we heel blij dat er op het eerste gezicht niks mis lijkt te zijn. Aan de andere kant verlang ik ook wel naar een wondermiddeltje dat helpt zwanger te worden. Ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om erin te blijven geloven. Waarom zou het nu ineens wel lukken? Hoe blijf je positief???? Morgen of overmorgen is mijn nod. Brr spannend
@ Liesie, Daar heb ik ook moeite mee. Steeds maar weer positief blijven. Ik zit nu 1 week voor nod en denk, het zal toch wel weer niks zijn. lichaam houdt me toch alleen maar voor de gek.... @ goudvis ik heb nu iets minder krampjes. vanmorgen wel 1x hele harde steek rechts in mn lies. Weet niet wat dat nu weer is. Gisteravond hoofdpijn. Heb ik echt nooit. En toen ik in de auto zat opeens keihard huilen. Niet zo lekker in mn velletje denk ik. Beetje veel gebeurd laatste tijd privé. Niet met mn vriend en mij maar wel in de familie. schoonzus zwanger, andere schoonzus en zwager hebben heftige ruzie met elkaar. wij staan er beetje tussenin. allemaal niet zo leuk heb t afgelopen dagen ook redelijk druk gehad. Dus misschien dat ik daarom ook iets minder gefocust ben.... Ik vertrouw mn lichaam ook totaal niet..... denk nu ook, het zal wel weer niks zijn:S we zullen zien. Hoe voel jij je? Voel je nog dingetjes? xxx
Goudvis en isa, die vreemde lichamen ook! Succes meiden en ik hoop dat het gewoon een teken is van een heerlijke plakbeeb ( laat ik het maar eens positief benaderen ). En Goudvisstyle alles doen helpt sowieso! Liesie, al tekenen van de ( hopelijk wegblijvende) ongi? Zwangels, al iets gehoord over de second opinion? Fijn weekend meiden
Helaas ongesteld geworden op mijn werk. Gelukkig mijn teleurstelling voor thuis kunnen bewaren.. Gun mezelf een avondje vol zelf medelijden met veel chocola op de bank. Gelukkig niks gepland vanavond. Ja, echt balen. Stiekem had ik wel wat hoop deze maand. We hebben onze, zeg maar, "kansen" optimaal benut deze maand. Daar zou het niet aan moeten liggen...... Herkennen jullie bij jezelf nou ook een soort steeds terugkerend patroon qua gemoedstoestand gedurende de maand? Nu ben ik verdrietig en teleurgesteld.Ik vind het gewoon niet eerlijk!!! Straks ga ik weer een plan bedenken waardoor de komende maand weer totaal anders wordt dan de vorige. Bijvoorbeeld. Deze maand ga andere vitamine pillen gebruiken, op joga, minder koffie enz enz. Dit alles om een soort van grip te krijgen op de situatie. Om weer hoop te krijgen want deze maand wordt echt totaal anders....hmm In de vruchtbare periode ben ik weer helemaal positief en gaan we ervoor. Dan komen de verschrikkelijke wachtweken waarbij ik: allerlei vage klachtjes link aan een mogelijke zwangerschap, Uren op zwangerschapspagina zit te zoeken, Uiteindelijk begin ik er zelf ook nog in te geloven. Fantaseer ik over de meest fantastische manier om bijvoorbeeld mijn ouders te vertellen dat het eindelijk dan toch gelukt is. En dan de laatste twee dagen van mijn cyclus: niet goed kunnen slapen van de spanning en zo'n 100 x naar de wc om bloed te checken... En dan..begint helaas weer alles van voor af aan. Heel veel sterkte meiden! Vooral de meiden die in de wachtweken zitten!!!
Wat jammer Lies! En ja herken ook n patroon, al word ik wel wat luchtiger. Heb net n nieuwe baan en word er echt happy van, dat is me ook wat waard! Sterkte! @ Moekie hoe voel jij je? @ Isabebe steekjes of meer kramp is ook minder, ik had vanmorgen barstende koppijn. Heb ik vaker als ik spanning heb of zo. We zullen zien!
Hey dames even gauw een berichtje. Vandaag terug gebeld door de zorgverzekering, en ze begrijpen de situatie en het advies was om mijn dossier op te vragen en een nieuwe doorverwijzing vragen aan de huisarts en dan kunnen we naar een ander ziekenhuis! Ook hebben we toch nog een nieuwe afspraak bij de huidige gynaecoloog om toch nog een aantal vragen te stellen.....weet niet of we deze nu nog doorlaten gaan.
Zwangels fijn dat je secon opinion mag hopen dat ze je dan verder willen helpen Goudvis hoe zijn de kraampjes hoop voor je dat hereen positief teken is Isabebe ook bij jou hopen op een positieve test zal hard voor jullie duimen Lies balen zeg ik herken het wel dat patroon in de maand qua luchtigheid verschild het bij mij per maand Moeki hoe voel je je over een paar dagen zou je eventueel kunnen testen toch ik ga hard voor je duimen Hier zit de eisprong eraan te komen Moest van de week zo lachen mijn vriendin kwam naar me toe dat me zoontje een geheim had dit was dat ik een baby in me buik had begon hard te lachen en zei was maar zo een feest. Later had ik het er met hem over en toen bleef hij voet bij stuk houden dat het zo was (zou bijna aan mezelf twijfelen hahahaha) hei zei dat weet ik gewoon mam hahahahahahaha w
@zwangels: wat fijn dat je een second opinion mag!!! Hopelijk willen ze je dan wel verder op weg helpen. Een vriendinnetje van me gister gesproken. Die heeft dond het bericht gekregen dat het heel moeilijk wordt voor ze. Dat hun 1e eigenlijk al een wonder is. Ze zit vervroegd in de overgang. Pffff arme schat. Waren na de 1e al 4 jaar bezig. De gyn had gezegd. De wonderen zijn de wereld nog niet uit maar als is het echt n wonder. Hopen dat dit voor ons allemaal niet zo is en dat we snel allemaal n positieve test mogen hebben! @zon: wat grappig van je zoontje haha. Je weet kleine kinderen en dronken mensen spreken de waarheid! Laat dat eitje dan nu bij jou aub bevrucht worden zodat die kleine man gelijk heeft! Hihi spannend! Voor mij blijft t idd duimen! @goudvis: hoe is t met jou? Hier allemaal kleine dingetjes die heel goed iets zouden kunnen betekenen of weer gewoon naderende ongi. Zoo verwarrend. Krampjes nog steeds. Pijn aan onderrug wel iets minder. Sinds 2 dagen dikke witte melkachtige glimmende afscheiding. Altij wel afscheiding maar nu is t heel glimmend wittig. Spannend we zullen zien! Dikke duimen draaien voor iedereen! Xxx
Ladies, gisteren heerlijk uit eten geweest. Nog heerlijk genoten van carpaccio, lamsrack en een wijntje, want straks kan het misschien niet meer De spanning stijgt. Vorige keer had ik op cd 13 al wat bloedverlies en dat is morgen. Afwachten dus. Voel me niet anders, of zwanger. Wat kraampjes, wat steekjes, wat gevoelige (.)(.) en een beetje weeïg af en toe. Niets nieuws dus. Dank voor de steun meiden! Liesie, mijn maand gaat ook zo op en neer. Depri rond de ongi, opgepept rond de eisprong, week na eisprong relaxt en de laatste week een stresskip. En dat al ruim 25 maanden . Maar we komen er wel en straks komen er een keer 9 maanden zonder dat ritme! Voor ons allemaal Zwangels, fijn dat jullie naar een ander ziekenhuis kunnen. Ik zou nog wel naar de gyn gaan, kun je ook gelijk uitleggen waarom je weggaat. Misschien hebben ze er wat aan voor de toekomst! Zon, laten we hopen dat je zoontje een vooruitziende blik heeft! Duim duim duim! Isa en goudvis, wanneer is ongeveer jullie nod? Ben wel benieuwd na jullie rare gedoe deze maand wat het resultaat is!
Beter Zwangels, ben erg benieuwd, goed voor jullie! Ik voel eigenlijk niks meer...ja spierpijn in mijn buik van het sporten donderdag, houdt wel lang aan haha. Heel klein beetje in mijn liezen soms. Afscheiding heb ik ook, wit. Maar dat heb ik allemaal wel eens, dus zal wel gewoon ongesteld worden. Toch denk stiekem van zou t dan toch? Het enige was dat trekkerige gevoel 1 week lang na ei, dat heb ik nooit gehad. Nod? hmm ja ergens tussen 12 en 16 nov denk ik
Moekie, lekker genietend heel belangrijk! Want het kan idd zo je laatste wijntje voor 9 maanden zijn Hihi. Doe ik ook hoor! Af en toe n avondje n wijntje moet kunnen. Je moet je straks nog lang genoeg zonder! MEt alle liefde natuurlijk voor n beebje maar toch!! Mijn nod zou eigenlijk komende zaterdag zijn. Erg spannend! Net bijt afvegen heel licht roze. En nog steeds steekjes/Krampjes. Mijn cyclus is afgelopen half jaar na m'n miskraam nogal door elkaar geweest. Maar iedere maand n dag langer. Als dit nu voorteken van ongesteldheid is is t wel heel vroeg. Zou natuurlijk altijd kunnen. Maar hoop stiekem op iets anders!!! Je weet maar nooit. 6 dagen voor nod licht bloedverlies! Zie liever helemaal geen bloed want doet me nog altijd aan m'n mk denken maar toch...... Nu denk ik steeds; zal t innesteling zijn of gewoon voorbode van ongi? Pfff gek wordt je van die onzekerheid. Mja Even afwachten dus weer........ @ goudvis, bij jou dus ook spannend afwachten deze week. Heb je al voor jezelf besloten wanneer je gaat testen? Ik wacht t denk ik gewoon rustig af. Al heb ik wel gisteren n test al gekocht. Voor t geval dat ik t echt niet meer kan houden. Toen ik 1e keer zwanger was testte ik 4 dagen voor nod positief! Hou me op de hoogte! Ik duim voor je!!! Xxx