Waarom lukt het niet om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zoe1, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Owh balen dat je ook al lang bezig bent goudvis.
    Maar alleen roze telt nog niet als dag 1 zover ik weet.

Mijn nod is ook 8 april, hangt af van wanneer mijn ei komt.

Ik zit ook echt niet te wachten op het ziekenhuis gebeuren. Was ook zoo blij dat het spontaan gelukt was nog. Maar ja op een gegeven moment is een beetje hulp ook wel fijn.
    Dus blijkbaar kan het wel zelf dat is fijn, helaas zegt het niks over de kans op een volgende keer.

2. goudvis03

goudvis03 Niet meer actief

@Bouwjaar1979
    Ja balen ja, soms kan ik er zo boos en verdrietig om worden. Maar ja, ik stort me maar op andere dingen in het leven.
    Tja is roze dag 1? Hoor ik verschillende dingen over, bruin niet dat weet ik. Das oud bloed. Maar heb altijd roze op dag 1, wordt dan steeds roder en dag 2 zet het door. Zo had ik al een half jaar 29 daagse cyclus, nu dus 28.
    Jouw verhaal is ook heftig meid, leef met je mee.
    Denk dat we van hetzelfde bouwjaar zijn trouwens?

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Thx.

Ik dacht dat de dag dat het echt doorzet dag 1 is, maar ach je weet hoe je cyclus is dus het maakt ook niet zoveel uit.

Het zou heel goed kunnen dat we in het zelfde jaar gebouwd zijn. Zijn jullie ook bezig voor een eerste kindje? Ik vind mezelf alweer een semi-ouwe taart worden wat me soms wel eens zorgen baart (ik baar liever wat anders overigens), maar de gyn vond me nog jong. ;)

4. goudvis03

Haha ja voorlopig baren we alleen maar zorgen ja pffff
    Ja eerste kindje, mn man heeft al wel een kind waar ik stiefma voor ben. Heb nu echt behoefte aan iets van ons samen.
    Ik vind het ook rot dat we al ouder worden, maar ook mijn gyn vindt me nog jong. Had gehoopt dat ik op mn 32e al zwanger zou zijn, was er daarvoor ook echt niet aan toe. Nu baal ik wel, maar ja het leven komt zo t komt, daar moeten we maar in berusten....

5. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hoi,
    Ik herken dat heel erg Goudvis. Dat je hoopt dat de natuur zijn gang gaat. Is ook deredendat wij heel erg lang gewacht hebben met naar het ziekenhuis gaan. En vervolgens weer steeds die behandeling uitstellen. Succes met de onderzoeken!

Ik ben intussen alweer 37. De jaren beginnen dus echt te tellen. Onzezoon is geboren toen ik 33 was. Dat vond ik al oud. Ik had altijd gehoopt op mij 30e 'klaar' te zijn. Nou, dat is dus anders gelopen. Ook het grote gezin waar ik op gehoopt had zal er niet komen.

Zwangels. Balen. Maar wel gelukkig dat je niet eerst nog dagen in onzekerheid zit omdat je te laat bent. En als je over een maandje die test doet, dan is ie vast positief ;)

Wat vervelend dat je nog niet mag van het ziekenhuis. je bent toch al lang genoeg bezig zou ik zeggen. Wij werden direct geholpen. En als we willen starten dan hoeven we maar te bellen.

Maakt het eigenlijk uit wat je als dag 1 ziet? Als je het maar iedere keer hetzelfde telt dan blijf je toch regelmatig. Bij mij is het meestal een roze veegje en een uur later de volle mep. Dus ik heb daarnooit zo over nagedacht.

Intussen heb ik heel de tijd al pijn in mijn onderbuik (kan dit echt geen darm-gerommel meer noemen) en inmiddels ook in mijn rug. Maar dat heb ik wel vaker. Had net een grappig gesprekje met mijn man.
    ik: pff ik blijf de hele tijd van alles voelen. Zou het dan toch?
    hij: Daar is toch niks mis mee?
    ik: Nou het geeft me wel heel veel onrust.
    hij: Nou, daar heb ik dus geen last van (echt weer zo'n mannenopmerking!)
    ik: Dan maak ik je wel gek!

6. goudvis03

Nou girls, ongesteld met alles erop en eraan. Ik heb zoveel bloedverlies en ook flink wat pijn. Ik heb een afspraak voor een HSG gemaakt, ik wil gewoon nu weten of er iets mis kan zijn daarbinnen.
    Soms denk ik echt dat het voor mij niet is weggelegd zwanger worden, terwijl ik altijd een optimist ben met alles, maar dit...
    Sorry, beetje depri bericht, maar moest t even kwijt.

7. Moekie

Moekie Niet meer actief

Hallo meiden,

ook hier nu in ronde 19, vandaag ongesteld geworden:x.
    Maandag naar de gyn voor uitslagen van onderzoeken en kijken of er iets gevonden is.
    Ik merk dat ik de behoefte heb om met andere meiden hierover te praten, maar in mijn omgeving is niemand die hetzelfde meemaakt. Hopelijk kan ik bij jullie mijn ei kwijt!?

Moekie

8. Miep80

Miep80 Lid

6 jan 2012
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    @goudvis, heel herkenbaar.

Hier ook mega ongesteld en pijnlijk.
    En afspraak voor hsg op 25 maart.

9. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    hahaha dan ben ik dus ook een semi ouwe taart :D

10. Fietwordtmama

Goudvis, Moekie en Miep,
    Balen die ongi's.

Goudvis, ik kan me heelerg voorstellen dat jehet even niet ziet zitten. Houd moed. Over een paar dagen voel je je waarschijnlijk alweer een stuk beter. Ongi's zijn er nu eenmaal hee lgoed in om van de grootste optimist een stuk sjagerijn te maken ;)

Moekie, Leg je ei maar bij ons hoor. We zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje. Dus we snappen het helemaal :) Laat je weten wat de uitslagen zijn?

Goudvis en Miep,
    Succes met de HSG (wat is dat ook alweer?)

Hier begint t wachtbankje weer heel heet onder de kont te worden. Bah... wat haat ik wachten. Tot gisteren had ik heel goede gevoelens (allemaal rare steekjes, bubbeltjes en dingetjes in de onderbuik). Maar vandaag niks. Dus de hoop die ik had wordt alweer minder. Nog een hele week wachten:( pfff

11. goudvis03

@Fiet
    Thanks voor je bemoedigende woorden meid!
    HSG is een baarmoederfoto, dan spuiten ze er eerst contrastvloeistof in en kijken ze hoe dat doorloopt op de echo. Dit om verklevingen of cystes te kunnen ontdekken. Mijn bloedwaardes en eisprong waren goed, eerste echos ook. Ook mijn man is in orde. Eerst hebben we nog een 2e samenlevingstest omdat de eerste negatief was, maar dit kan aan allerlei factoren liggen dus moet overnieuw eind deze maand.
    Ik heb me voorgenomen 1 ziekenhuisbezoek per maand om het nog een beetje leuk te houden dus HSG pas 17 april. Hopen dat ik hem af kan bellen.... Succes op het wachtbankje!

@Miep, best eng he dat HSG in t vooruitzicht, hopen dat het meevalt he, wie weet. Paar pijnstillers innemen (dacht zelfs aan n glas whiskey erbij haha)

Iedereen succes en sterkte!

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @goudvis het kan ook mee vallen hoor de HSG. Ik heb geen pijnstillers gebruikt, maar sommige krijgen wel dat advies

13. goudvis03

@Bouwjaar 79 Ok thanks, nou dan gaan we het zien, ach het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. Idd advies gekregen van pijnstillers, dus dat doe ik dan maar.

14. Fietwordtmama

Brrr. ben ik blij dat ze bij mij geen reden daarvoor zagen.
    Succes meiden.

15. Fietwordtmama

Pffff wat een maandag.
    Nog twee dagen en ik mag testen.... Maar of ik dat ga halen? Vanmorgen ophet werk even naar het toilet... Roze veeg:( Dus ik denk,die ongi zal nog zo wel komen. Ook effe flink krampen gehad. Echt fijn als je op je werk zit en het is druk en je hebt ook nog es je beoordelingsgesprek.

Maar daarna was alles weer rustig. Niks meer te zien. Niks meer te voelen. Wordt er een beetje kriegel van. Nou ja, kriegel is ook wel een teken van opkomende ongi.

bleeh. Ik wacht het maar weer lijdzaam af. Fles port staat klaar voor als de dijken doorbreken. hmmm, met pure chocola;)

Hoe gaat het bij jullie?

16. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @fiet sjips je wilt geen roze zien :( Wel een goede beoordeling gehad?
    Sterkte mey afwachten nog.

Hier gisteren een smiley op de ovulatietest, wat een feest eindelijk m'n ei eens lekker op tijd :). Straks nogmaals even gezellig maken en dan kan ik op de wachtbank.

En hoe is t met de anderen?

17. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    zelfde als bij jou maar ik ben vandaag bij de gyn geweest(afspraak stond nog vast van toen ik zwanger was)en geen zwangerschap.....wachten dus op ongi die later komen als ik dachte en dus ook nog langer wachten om opnieuw te kunnen proberen...
    baaaaaaaaaaaaaaleeeeeeeeen!!!!!!!!!!:x

18. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Hier begint de klusperiode weer :D

19. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Hey meiden, hier bezig sinds maart 2012. Dus nu precies een jaar geleden de knoop doorgehakt. Helaas nog met lege handen. Ondertussen wel een hsg en zaadonderzoek gehad, alles goed. Heb nog maar 1 eileider, maar deze is wel open. Net wat pagina´s gelezen en het is allemaal zo herkenbaar. Was al eerder op zoek geweest naar een forum zoals deze, maar nog niet eerder gevonden. Duim voor iedereen hier op eindelijk is een keer dat 2e streepje op de test.

Goudvis, als je wat wilt weten over het hsg laat maar weten. Ik heb er van te voren ook druk over gemaakt, maar het is ontzettend meegevallen.
    Ik zag dat jij ook al stiefmama bent, ik ook. En zo herkenbaar dat gevoel dat je zo graag een kindje van je man en jezelf wilt hebben.

20. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    En fiet, heeft het roze doorgezet? Hoop toch echt dat je iets anders roze krijgt ;)
    Fijn Bouwjaar dat ei op tijd is, hup hup flink aan de klus hihi. En ook Zwangels aan de klus :D
    Balen mol, zeg dit niet vaak maar hoop dat je snel ongi wordt en weer verder kunt.
    Helaas welkom Julia, hoop ook voor jou dat je snel bingo hebt.

@hier aftellen naar de ongi, deze keer geen ei kunnen spotten, zelfs niet met ovu testen van Z&K :( wel geklust maar totaal geen hoop dat het raak zou kunnen zijn. Hoop dat m'n cyclus weer 28 gaat zijn, ben ik uit de rotzooi als ik in Rome ben volgende week :) ben ik ook nog eens jarig, dus super leuk vooruitzicht :D:D

Deel Deze Pagina