Dag dames, Eigenlijk heb ik geen kinderwens, maar omdat mijn vraag wel met zwangerschap te maken kan hebben stel ik hem toch hier. Sinds september 2013 ben ik gestopt met het gebruik van de Nuvaring vanwege diep veneuze trombose. Sindsdien gebruik ik niets meer, en heb ik een redelijke regelmatig cyclus (afgelopen maanden 33 - 32 - 31 - 30 - 34 dagen). Ik kreeg mijn eerste echte menstruatie dus ook weer gelijk na iets meer dan een maand. Ik merk dat ik iets meer last van mijn hormonen heb rondom mijn menstruatie, maar verder eigenlijk geen klachten. Deze maand beleef ik dus de zesde maand na het stoppen met de anticonceptie, en nu is het anders. Sinds dag 16 van mijn cyclus heb ik bruinverlies. Ik heb nog nooit eerder van mijn leven een doorbraakbloeding gehad. Eerst dacht ik dat het te maken had met de ovulatie, maar ik zit nu op dag 26 van mijn cyclus en het wordt eigenlijk alleen maar erger. Het blijft niet meer bij druppels, maar er komen ook stolsels en sliertjes vrij. Alles is uitsluitend donkerbruin of zwart. Verder voel ik hele lichte lage buikkrampen (steekjes). Verder heb ik wat last van mijn darmen. Op 7 februari heb ik onbeschermd gemeenschap gehad, enkele dagen voor ik ongesteld werd (mijn menstruatie kwam op 10 feb, was aan de lichte kant maar wel met echt rood bloed). Ik dacht dat de kans op zwangerschap op dat moment van de cyclus nihil was, dus ik dacht dat ik geen condooms hoefde te gebruiken. Omdat ik deze klachten heb en me toch anders voel (en dat is geen hopen, want ik heb geen kinderwens), heb ik een test gedaan. Die was negatief. Toch voel ik me raar. Ik kan het wekenlange bruinverlies niet plaatsen, vooral niet omdat de afgelopen vijf maanden perfect verliepen qua cyclus. Ik verwacht mijn volgende menstruatie pas eind volgende week. Wat denken jullie dat het is? Heeft iemand ervaring, die zwanger bleek te zijn (of juist niet)?
Ik heb het de ene cyclus wel, de andere dan weer niet.. Dus het zegt helemaal niets. Hoop dat je er wat aan hebt, maar ik vrees dat je niet anders kunt dan afwachten. Liefs
OK, in ieder geval goed om te horen dat het vaker voorkomt en dat het niet per definitie iets hoeft te betekenen... Bedankt! x
Ik heb het meestal een aantal dagen voordat mijn menstruatie op gang komt, dus voor mij echt een teken dat ik ongesteld ga worden.
Ik denk dat als de laatste keer was dat je onbeschermd gevreeën hebt voor je laatste ongesteldheid was, dat de kans echt nihil is dat je zwanger bent. Maar wel vervelend!
Dat heb ik normaal gesproken ook altijd! Alleen deze keer begint het dus veel te vroeg en houdt het twee weken aan... Overigens is het vanochtend gestopt na ik een rood stolsel in het toilet vond. Geen idee wat het is. Ik moet ergens tussen komende woensdag en zondag ongesteld worden, ik neem aan dat het gewoon komt.
Dat was mijn gedachte ook! Ik heb vanmiddag het verhaal maar even aan de ha gedaan, en die begon wel meteen over zwangerschap. Dus ik heb maar gezegd dat mijn test negatief was, hij ging er dan vanuit dat het ok was. Maar ik moest wel direct laten weten als de menstruatie uit bleef. Gek genoeg maak ik me ineens geen zorgen meer, alle uitkomst is wel ok. Ik hoop voor jullie allemaal natuurlijk op een snelle positieve test!
Wat vervelend is dat hè? Het kunnen ook je hormonen zijn. Ik had er last van tijdens pilgebruik (alleen na de bevalling). Sinds 6 februari ben ik weer gestopt met de pil, en na de ontrekkingsbloeding gelukkig geen doorbraakbloedingen meer gehad. Als het je hormonen zijn hoop ik voor je dat het na je menstruatie weer normaal is.
Bedankt, Ior! Echter, the story continues... Afgelopen dinsdag is het bloeden gestopt. Vandaag is het dag 35 van mijn cyclus, dus uitgaande van mijn langste cyclus had ik vandaag mijn menstruatie verwacht. Ik ben echter afgelopen week wel ziek geweest (luchtweginfectie). Verder heb ik een forse migraine aanval gehad en ben ik al dagen moe en kortademig. Ik word ingehaald op de fiets! Ook merk ik onrust, in mijn buik maar ook in mijn hoofd. Ik ben dus nog niet ongesteld geworden. Gisteravond kreeg ik behoorlijke ongi krampen, iets wat ik normaal eigenlijk niet heb. Echt flink zeurende pijn, uitstralende naar mijn hele bekken, liezen en zelfs bovenbenen. Ik ben er ook nog even wakker van geworden vannacht. Ook heb ik sinds gisteren pijn in mijn onderrug (eigenlijk gewoon het gevoel alsof ik me vertild heb). Sowieso spierpijn in het gebied rondom mijn heupen. Vanochtend was het minder en nu is het weg. Het was een typische menstruatiepijn gisteravond, dus ik was heel verbaasd dat ik vanochtend niet ongesteld geworden was. Normaal heb ik eigenlijk nauwelijks buikpijn voor mijn menstruatie, alleen een beetje hoofdpijn. Op dit moment heb ik nog niet eens bruinverlies (normaal gesproken heb ik dat voorafgaand aan mijn menstruatie) of enige afscheiding. Ook niet "kurkdroog" ofzo. Zou het slim zijn om de ha nog eens te bellen? Of heb ik dan eigenlijk niks te melden...? Bedankt alvast meiden!