Jaar bezig met zwangerworden. Hormoonhuishouding in de war?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bloempje6, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Er zullen vast meer van deze berichten zijn, maar ik wil graag een nieuw onderwerp starten.

Ik ben 23 jaar(bijna 24) en mijn vriend is 24. We zijn nu 11 maanden bezig om zwanger te worden.. ben nu vanaf vorig jaar juni gestopt met de pil. Ik slik al een tijdje foliumzuur, maar het lukt maar niet.. Ik draai regelmatig nachtdiensten.. zeker 2 in de week.. en soms 3 of 4. Ik denk dat het hier wel mee te maken heeft, maar ik kan niet op mijn werk zeggen: Jongens, ik wil geen nachtdiensten voorlopig omdat ik zwanger wil worden. Ik ben namelijk aangenomen 2 jaar terug voor de nachtdiensten. Het is nogal lastig, want onze kinderwens is erg groot. We hebben een huis gekocht een half jaar terug, we zijn al bijna 4 jaar samen en we zijn er gewoon echt aan toe. We praten samen over het krijgen van een kindje, namen enz enz. Ik ben nog niet bij de dokter hiervoor geweest. Wel heb ik een half jaar terug mijn schildklier laten testen, omdat deze eerst niet goed functioneerde. Toen ik het liet testen functioneerde hij weer uitstekend, dus daar kan het niet aan liggen. Ik vertelde toen ook onze kinderwens aan de dokter.
    Wie heeft nog meer nachtdiensten en raakt moeilijk zwanger, of draait nachtdiensten en is wel zwanger geworden en zoja hoelang duurde dat? Wanneer moet ik naar de huisarts gaan?
    Mijn cyclus is elke keer rond de 33/34 dagen trouwens En ik reken de dagen dat ik mijn eisprong krijg uit met een app op mijn telefoon.

groetjes bloempje

2. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Vervelend is dat als het zo lang duurt en je wilt zo graag! Bij ons duurde het de eerste keer niet lang maar ik kreeg een miskraam en daarna duurde het 11 maanden. We waren toen al wel voor wat onderzoeken bij de gyn geweest maar er bleek niks aan de hand (maar wij zijn wel een stuk ouder dan jullie, toen 36 en 39)
    Ik zou allereerst je eisprong niet uitrekenen met zo'n app maar meer kijken naar je lichaam, de tekenen die het geeft zoals vruchtbaar slijm en daarnaast zou je ovulatietesten kunnen gebruiken natuurlijk. Want het hoeft niet zo te zijn dat je ovulatie altijd op precies dezelfde dag is. Temperaturen kan ook maar da's lastig als je nachtdienst hebt denk ik.
    Ik zou denk ik als je een jaar geprobeerd hebt wel een verwijzing vragen naar een gynaecoloog.
    Heel veel succes en hopelijk reageren er nog mensen die meer weten over hoe het zit met je lijf en nachtdiensten. Weet niet of dat zwanger worden moeilijker maakt namelijk...

3. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    dankjewel voor je reactie.
    Ik wil het liefst dat het gewoon wel spontaan gaat. Dat temperaturen enzo vind ik altijd zo.. dan ben je er zoooo mee bezig dat ik dan wel eens denk dat het dan juist niet lukt.. Maar misschien moet ik dat toch eens proberen, maar inderdaad, dat wordt misschien wel lastig met nachtdiensten. Ik vraag me echt af hoe dat bij andere vrouwen is met nachtdiensten..

4. Jennii

Jennii Actief lid

12 apr 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    ik vraag mij af waarom nachtdiensten daar echt iets mee te maken hebben?! Zolang je om de dag klust is het toch goed, op welk moment van de dag maakt niet zoveel uit... En anders zou je rond je eisprong misschien met een collega van dienst kunnen wisselen?!
    Als je een regelmatige cyclus heb zou je met ovulatie testen kunnen checken wanneer je je eisprong hebt...

5. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Nou ik heb er wel eens over gelezen dat het er wat mee te maken kan hebben. Als je nachtdiensten hebt 3 achter elkaar bijvoorbeeld, is het best vermoeiend om overdag te klussen.. Vind dat het ook een beetje spontaan moet gaan en niet omdat het MOET zegmaar.. snapje? we proberen het wel om de dag te doen, maar soms 2 dagen niet bijvoorbeeld.
    Helaas dienst wisselen met collega omdat ik dan weet dat mn eisprong is gaat echt niet. We hebben heel weinig nachtdiensten en ruilen gaat ook vaak erg moeilijk vooral niet kort van tevoren. Ik ben zegmaar degene die de meeste draait..

Dankjewel overigens voor je reactie :)

6. Jennii

Jennii Actief lid

12 apr 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    ja, dat ben ik met je eens! Het moet geen "verplichting" worden.
    De enige oplossing die ik kan bedenken is dan toch om het 's ochtends/ 's middags extra gezellig te maken...;)

succes & vooral veel plezier ermee!

7. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    hahaha sochtends en smiddags, ook lastig.. ikkom vaak uit mn nacht als mijn vriend alweer te werk is en komt dan savonds rond 7 pas thuis.. arghh wel lastig hoor hahaha :pIn het weekend kan het overigens wel!

8. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik snap het hoor dat je er niet te geforceerd mee wilt omgaan maar met temperaturen krijg je wel veel meer inzicht in je cyclus. In de maand dat ik zwanger raakte temperatuurde ik ook dus het hoeft niet dat omdat je er dan meer mee bezig bent, je niet zwanger raakt. Lastig zeg wel die nachtdiensten en ik kan me wel voorstellen dat het iets met je biologische klok doet en met je lichaam dus.
    Ook denk ik dat tarwekiemolie mij heeft geholpen (al kan ik dat niet bewijzen natuurlijk he) Ik ben dat gaan gebruiken 2 maanden voor ik zwanger raakte en ik zag dmv temperaturen dat mijn tempstijging na de eisprong veel duidelijker werd. Misschien toeval hoor, maar het is misschien wel iets wat je kunt proberen.

9. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Heel herkenbaar.
    Hier ook zo'n hulpverlener met wisselende diensten.
    Ik ben nu in ronde 8.
    Ik ben vorige week naar de huisarts geweest. Deze zegt dat ik last heb van hormonale schommelingen waardoor ik onregelmatig ben en allerlei klachten heb.
    Huisarts zegt dat dit niets te maken heeft met mijn werkritme.
    Het heeft te maken met mijn interne hormoonhuishouding. Mijn lichaam heeft tijd nodig om te wennen aan de verandering in mijn lichaam. Eerst werd mijn menstruatie duidelijk aangeven door de pil en nu moet mijn lichaam er allemaal zelf achter komen.

Tip: het is wel handig om te weten of je wel een eisrpong krijgt. Dit kun je controleren door temperaturen/testen.

Aangezien je nu een jaar bezig bent, kom je in aanmerking voor verdere onderzoek bij de huisarts. Dit kan bestaan uit sperma en chlamydia onderzoek voordaat je wordt doorverwezen naar ziekenhuis.
    Misschien ligt het niet aan jou, maar aan je vriend.

Succes!

10. Wolkje86

Wolkje86 Actief lid

15 mrt 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is dit geruststellend voor je: Wij zijn nu dik 2 jaar bezig, het eerste jaar had ik ook een baan waarin ik heel veel nachtdiensten draaiden. Toen was ik ook wel is bang dat het daar aan lag echter werk ik nu al 1 jaar geen nachtdiensten meer omdat ik van baan ben veranderd.
    Maar het i helaas nog steeds niet gelukt dus ik denk niet dat het aan de nachtdiensten heeft gelegen.

Succes verder!

11. Jennii

Jennii Actief lid

12 apr 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Haha ik ken het wel, mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en reed eerst buitenland... Hij was dus echt alleen het weekend thuis, ja dat is lastig! Hij rijd nu binnenland maar 't is nog niet gelukt, mede omdat ik maar niet ongesteld wordt en ik al op dag 80 van m'n cyclus zit vandaag! Half mei "mogen" wij naar de gyn...

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Als je gewoon een goede cyclus hebt, zou ik me niet zo'n zorgen maken over die nachtdiensten.

Wat wel handig is, om toch je eisprong te checken (tempen of ovutesten) Wellicht komt die eerder of later in je cyclus dat die app aangeeft. Zo'n app gaat uit van gemiddelden, maar wellicht val jij buiten het gemiddelde.
    Ik begrijp dat je het spontaan wilt houden, maar misschien is het toch wel handig om even een maand of 3 te proberen. Het kan zijn dat je net op de verkeerde dagen seks hebt gehad..

Succes! Hopelijk heb je snel een positieve test!

Deel Deze Pagina