He Mieke, ik ben ook 'al' 32 en mijn moeder had ook grote moeite om zwanger te worden van mij toentertijd. Gelukkig konden wij ook al sneller naar het zkh dan pas na een jaar wat de standaard is. Als je gevoel je gewoon zegt dat er iets mis is dan is dat meestal ook zo. Het progesteron tekort kon de arts zien aan de bloedwaardes. De clomid doet zijn werk idd, maar t lukt nog steeds niet. Misschien ben ik wel ongeduldig maar iets zegt mij dat er meer aan de hand is. We zullen zien.
Dat zal bij ons ook wel stap 2 zijn. We hebben zelf eerst gevraagd om zaadonderzoek, mijn vriend werkt heel onregelmatig, zit veel in de auto etc. Dus daar was ik het bangst voor. Maar de huisarts heeft me daarin wel gerustgesteld dat dat niet zoveel invloed heeft dat het compleet zaaddodend is. Als je slecht zaad hebt, kun je door daar rekening mee te houden je zaad wel optimaler mee maken. Weet jij ook wat bij je moeder de oorzaak was dan? Hopelijk raak je nu met de clomid snel zwanger! Begrijp ook dat je nu door wilt hoor.. Als het elke x maar niet wil lukken.. Raak je een beetje moedeloos door.
Ja precies, ik weet t al een week voor mijn ongi of t gelukt is of niet, omdat ik dan niet meer misselijk ben. En idd moedeloos word je er zeker door. Vooral als t bij anderen wel meteen de eerste x weer lukt! Bij mijn moeder hebben ze nooit iets gevonden, maar toen was de wetenschap ook nog niet zo ver als nu.
Nee, bij de oudste en middelste niet, ik had me daar niet in verdiept, van de oudste duurde het 3 jaar en mijn middelste na 5 jaar pas zwanger. Maar omdat ik wel wist van beiden op welke dag ik zwanger ben geraakt (oudste dag 8, middelste dag 20) had ik zoiets van: , dit klopt niet...... Dus toen we voor een derde gingen en het weer een aantal maanden duurde, ben ik met ovulatietesten begonnen: 1e ronde raak, werd een vmk, ronde erop weer direct raak: aantal maanden erna is mijn zoontje geboren. Deze zwangerschappen een positieve test op dag 14 en 16. Bij de laatste zwangerschap, heb ik geen ovulatietesten gebruikt, omdat het niet echt de bedoeling was, daar weet ik niet precies van wanneer ik zwanger ben geraakt: ik denk zelf op dag 17, maar vandaar dat ik dus weet dat er hier enorm veel verschil in mijn vruchtbare dagen zitten, terwijl mijn cyclus behoorlijk secuur is.
Hier hebben ze geen idee waarom ik niet zwanger word. Ook lekker. Alle onderzoeken gehad en er is eigenlijk geen reden waarom het niet lukt. Ik kan wel zwanger worden (heb al een zoontje), maar het duurt steeds minimaal 17 maanden voor er iets gebeurd en ik word er ook niet jonger op (nu 35). Toen ik eindelijk zwanger werd voor de tweede keer na 17 maanden kreeg ik een bbz, dus eileider moeten verwijderen en dat is morgen alweer een jaar geleden en nog steeds niet zwanger. Inmiddels nu in ronde 2 voor IUI. Twee keer eerder moeten afbreken door overstimulatie en een fout van de gyns (bedankt he). Dus we gaan er gewoon weer voor.
He Mieke. Ik zit in hetzelfde schuitje... Ik zit nu ook in ronde 10/11. Heb een regelmatige cyclus maar begin ook echt bezorgd te raken of het wel allemaal goed zit. Heb iedere maand cyclus van 29 dagen . Iets langer LF ongeveer 16 dagen maar altijd precies op zelfde moment .. ik ben bang dat het bij mij of niet goed zit of dat we verkeerde tijd klussen werk namelijk als stewardess en ben op een of andere manier altijd in buitenland als ik mijn ei heb. Net als deze maand vanochtend ei gehad en laatste x klussen was maandag avond .. ik denk afschreiven deze maand . Xxx heel veel succes met het onderzoek
Oja Liza, dat lijkt mij idd lastig om op die manier zwanger te raken. Ik heb t ook al eens gehoord dat het lastig is als de man internationaal vrachtwagen chauffeur is. Ook zoiets. Ik hoop dat het snel lukt voor jullie!
Idd beepje.. het lijkt wel alsof mijn rooster precies is gepland zodat ik altijd weg ben tijdens mijn ei haha ongelofelijk. Ik ga denk ook maar naar dokter in decemeber.
Bij ons duurde het 7 maanden voor ik zwanger raakte. Dit is veel minder lang dan sommige andere dames, maar door een operatie die mijn vriend in het verleden heeft gehad begonnen we ons toch vragen te stellen. Hij heeft een kiste (weet niet precies hoe het geschreven is) moeten laten verwijderen op zijn ene teelbal en ze hebben toen enkele spataders ontdekt die in de toekomst problemen konden geven op vlak van zaadkwaliteit. Na 6 maanden proberen heeft hij zijn zaad laten controleren en bleek dat de spataders de kwaliteit van zijn zaadcellen kwaad deden waardoor hij opnieuw onder het mes moest om deze te laten verwijderen. Een week voor de geplande operatie bleek ik toch zwanger te zijn. Waarschijnlijk was er toch één actief zaadcelletje tussen de andere luie zaadcellen die tot bij mijn eitje is geraakt Maar het kon dus bij ons ook heel anders gelopen zijn. De eerste 6 maanden rookte ik ook. Toen ze longkanker vast stelden bij mijn schoonvader ben ik hiermee gestopt. Ik weet niet of het ermee te maken had (het heeft waarschijnlijk geen kwaad gedaan), maar de ronde erna bleek ik dus zwanger
Hier ook geen reden gevonden waarom het niet lukt (inmiddels 1,5 jaar). Alle onderzoeken bij mij en mijn man zijn goed. Er is tijdens de kijkoperatie een klein beetje endometriose gevonden maar dit kon/kan volgens de gyn een zwangerschap niet in de weg staan. Omdat alles goed is moeten we het zelf blijven proberen.
Maar Liza, je ticker geeft wel overtijd aan....huh. Het is je wel al eens gelukt maar helaas is dat een miskraam geworden. Afschrijven hoeft nog niet helemaal deze ronde, de zaadjes van maandag kunnen best nog leven en in de eileider op je eitje zitten te wachten. Nou ja...zwemmen dan eigenlijk. Maar is het dan mss een idee om eens met je baas te praten, om het rooster om te gooien op die momenten of zo. Of dat ze je dan aan de grond houden een tijdje en je een functie bij het grondpersoneel geven? Of ziek melden op dat moment? Ik roep maar wat he....