Hallo, Ik ben nieuw hier op deze site. Las al wel vaak (oude) berichtjes, maar voel gewoon nu zelf heel erg de behoefte om met vrouwen met dezelfde problemen te praten. Ik ben 37 en probeer zwanger te worden met een donor. Ik ben inmiddels een half jaar bezig en het is nog niet gelukt, helaas! Gisteren opnieuw bruinverlies wat zoveel betekent dat ik morgen of overmorgen weer ongesteld ga worden, dus wéér niet zwanger! Elke keer ben ik weer zo ontzettend telerugesteld (jullie waarschijnlijk wel bekend). Ik ben ook zo afhankelijk van die 1 a 2 keer per maand dat mijn langs komt. Het moment van mijn eisprong moet daarom wel heel nauwkeurig bepaald worden. Ik gebruik daarvoor ovulatietesten maar alleen die van het kruidvat doen het bij mij (ook die veel te dure van clearblue geven geen positieve uitslag). Mijn posititeve testen zijn wisselend soms al op dag 11 en soms op dag 17, wat zoveel betekent dat mijn eisprong soms op dag 13 en soms op dag 19 is. Wat heel frustrerend en onhandig is, ook gezien het feit dat ik elke keer de afspraak met mijn donor moet veranderen (nee vandaag nog niet, misschien morgen!!). Nu mocht ik als deze maand niet zou lukken beginnen met Clomid (samen met echo's), maar nu gaat mijn donor op vakantie :x! En het hangt er maar om of het nog lukt om voor die tijd te insemineren! Als het een eisprong is die op tijd komt gaat het nog lukken, anders helaas niet en zijn we weer een maand verder. Nu hoorde ik dat door het gebruik van Clomid je eisprong later komt dan gebruikelijk, wat betekent dat het dan zeker niet gaat lukken (aangezien hij dan al weg is). En ik wil geen hormonen voor niets gaan slikken. Heeft iemand ervaring met het slikken van Clomid en weet hoe lang het duurt voordat je dan je eisprong hebt? Ik zit er stiekem over na te denken om dan in ieder geval wel de echo's te gaan doen (zonder de Clomid) zodat ik in ieder geval weet wanneer ik een groot ei heb. Zou graag wat ervaringen van jullie willen horen en wat jullie zouden doen. Groetjes, Xon
Ik maak niet helemaal op uit je verhaal of je PCO ofzo hebt? Aangezien je wel gewoon een eisprong hebt? Als je clomid slikt wisselt het ook wanneer je een eisprong hebt. Ik heb met clomid wel eens een eisprong gehad op dag 30 maar ook wel op dag 20. Daar is ook geen pijl op te trekken. Ik zou gewoon een ronde wachten en beginnen met clomid als je donor terug is van vakantie.
Je kan niet zeggen wanneer je een eitje hebt op clomid.. Ik had met clomid 50mg ene eitje op CD 40, Met clomid 100 op CD30 en met clomid 150 op CD16... En bij iedereen is het weer anders wat dat betreft.
als je geen ei hebt dan neem je clomid maar niet om een snelle ei sprong te krijgen. begrijp niet echt uit je verhaal waarom je nou precies clomid moet slikken. want ik vind het tenminste niet een pretje. en ik zou het niet zo even slikken om een ei sprong eerder te krijgen.
Nee ik heb ook geen PCO(althans niet dat ik weet . En ik heb ook al een echo gehad waar een groot ei op te zien was (als een van de eerste onderzoeken in het ziekenhuis). Het enige wat ik niet weet is of het eitje goed is en of het daadwerkelijk door mijn eileiders gaat. Ik weet ook niet of Clomid daar goed voor is! Ik heb in het ziekenhuis twee verschillende gynaecologen gehad, werkelijk waar twee monsters, die geen zin en tijd hadden om al mijn prangende vragen te beantwoorden. Ik kreeg het receptje van clomid in mijn handen gedrukt en er werd gezegd dat als ik na drie maanden nog niet zwanger was ik terug kon komen! Misschien omdat ik als alleenstaande zwanger wil worden? Ik voelde me zo naar toen ik het ziekenhuis uitliep en nog zo vol met vragen.
???? nou ik zou maar eens vragen om een andere gyn, om je zomaar even clomid mee te geven terwijl alles wel goed bij je is.... Ik zou het ABSOLUUT niet zomaar gaan slikken zonder dat je verdere onderzoeken hebt gehad. Wat een achterlijke gyn zeg. Weet je wel dat je veel meer kans hebt op meerlingen met clomid, en al helemaal als het allemaal zonder onderzoeken gaat????
Ik raad je echt aan om een andere gyn te zoeken. Je moet echt niet zomaar even clomid gaan slikken als je niks mankeerd. Ik heb PCO en mijn eitjes rijpen niet, daardoor kreeg ik clomid zodat mijn eitjes gingen rijpen en springen. Je hebt een echo gehad schrijf je en daarop was een groot ei te zien, wat eigenlijk inhoud dat deze kan springen dus je hebt dan gewoon een eisprong. Als je verder geen onderzoeken hebt gehad en je krijgt zomaar clomid zonder verdere controle's kan je lichaam helemaal in de war raken. Daarbij is de kans met clomid op een meerling veel groter. En denk dat niet aan een tweeling maar misschien wel aan een 3 of 4 ling. Ik moest clomid slikken op dag 3 tot dag 7 van mijn cyclus en vanaf dag 10 moest ik altijd bij de gyn komen voor controle's. Ze gingen dan inwendig kijken of er eitjes rijpen. zodat je kan bij houden wanneer je eventueel een eisprong hebt. Deze controle's kreeg ik om 2 a 3 dagen zodat het goed in de gaten werd gehouden. Want stel als ik ineens veel meer eitjes had die konden rijpen moest ik direct stoppen en mochten we die maand geen sex hebben omdat de kans op een meerling dan veel te groot is. Ik zou echt naar een andere gyn gaan en desnoods naar een ander ziekenhuis.
Ik heb ook geen pco maar bij mij rijpen de eitjes niet en soms duurt het wel 35 dagen daarom ben ik aan de clomid. Ik slik dag 3 tot en met 5 50 mg. Mijn ovu testen zijn tussen dag 14 en 17 goed en mijn ei is rond die tijd. Als ik je een tip mag geven begin met clomid en de echo ookal weet je niet of de donor in de buurt is de eerste ronde krijg je zo weinig dat je niet altijd een eisprong hebt dan kan je dat in de 1e maand uitvinden. Als hij eerder weg gaat zal ik het de dag voor vertrek hoe kan ook toch doen je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt. het kan soms van cellen die er al 5 dagen zitten. Sterkte met je keus
Bedankt voor jullie snelle reacties Ik heb zelf natuurlijk ook overwogen naar een andere gynaecoloog te gaan. Maar zij heeft nogal een zéér goede reputatie (in ieder geval niet op communicatief gebied!) dus ik denk wel dat ze er verstand van heeft. Als ik Clomid ga slikken, dan heb ik wel echo's om de paar dagen en ik weet ook dat als er heel veel eitjes zijn gerijpt ik dan geen inseminaties ga/mag doen vanwege een twee/meerling. Dit hoorde ik overigens pas toen ik een afspraak maakte van iemand achter de balie en niet van de gynaecologe zelf ( ik ben niet meer dan 4 minuten binnen geweest!). Maar goed, misschien werkt Clomid ook wel om juist een ei goed te laten rijpen en om misschien wat meer regelmaat met mijn eisprong te krijgen. Zo niet, dan ga ik wel overstappen naar een ander en heel hard hopen dat dat meer een mens is
oke nou gelukkig krijg je wel echos. dan zie je in ieder geval dat er niet heel veel eitjes rijpen. ik zou zowiezo gaan klussen voordat hij weg gaat je weet immers nooit precies wanneer je ei gaat springen misschien ben je dan wel zwanger!!!!