Als mede MMM-er sluit ik me hier helemaal bij aan!! En geniet lekker van dat vulkanische strand straks
wat fijn dat de echo goed was en dat je gerustgesteld werd over dat je een weekje terug werd gezet! En superleuk dat jullie volgende week weer gaan kijken!
Zoetje, hoe is het gegaan vandaag? Hopelijk is alles goed verlopen en hebben jullie een goede kennismaking/intake gehad! Hier: ik ben sinds gister niet meer ongesteld en ik was vandaag wel wat misselijk, maar geen idee waarvan. Misschien van groeiende eitjes? Ik weet niet zo goed wat ik zou moeten voelen en waar ik op zou moeten letten als je aan clomid zit, dus daarom probeer ik - om me niet nog gekker te maken dan ik al ben - maar nergens op te letten. Tot nu toe lukt dat best aardig Ik heb wel erg veel zin in de echo vrijdag, ik hoop dat er dan enkele mooie grotere eitjes te zien zijn
O, wat fijn om te horen dat het allemaal goed en gezond was! Kan me goed voorstellen dat je het maar niets vond dat je terug moest worden gezet, helemaal zo in het begin leef je denk ik naar een zo hoog mogelijk aantal weken. Haha, mooi dat je ruiterlijk toegaf, hihi. En ik kan me helemaal voorstellen dat je triljoen keer de bevestiging wilt dat het heel normaal en oké is om een tijdje teruggezet te worden, alvorens je er rust in vind. Logisch eigenlijk ook wel die week terugzetten. Volgens mij gaan de meeste dames er hier vanuit dat de innesteling zo rond 5 dpo komt, maar het kan net zo goed pas bij 10 dpo gebeuren. Dat is immers dan als bijna een week! Fijn ook dat je volgende week terug mag komen om nog eventjes een extra checkje te doen. Geeft je denk ik veel geruststelling. Aardige verloskundige dan ook trouwens!
Ah, fijn Maria, dan kun je nu echt functioneel de nieuwe ronde ingaan. Toch? Dat misselijke kan ook van de gefocustheid komen, geloof ik. Maar goed dat je dus probeert om d'r niet aan te denken. (Wel heel moeilijk.) Ik hoop dat je eierstokken momenteel overuren draaien en het allerbeste allerfijnste meest verfijnde eitje doen laten springen. Lekker ontspanning zoeken en leuke dingen doen in je vrijetijd, heb je misschien daardoor extra relaxte eitjes.
Zo, hier draaien zowel mijn hormonenhuishouding als mijn dpo-gekte op volle toeren. - Raar emotioneel (huilen omdat VL 's ochtendsvroeg wat te bot zegt dat hij een rustige ochtend wil, terwijl ik honderduit kletste). - Krampjes, steekjes, spierpijntjes, trekjes... blahdieblah - Hoofdpijn. - Vol gevoel en daardoor iets misselijk. - Blij en te moe wisselen elkaar af. - ............ (veel meer).......... Hebben jullie ook dat je bij uitjes en afspraken in het verschiet nu al denk (voor jezelf stelt) dat je dan zwanger bent. Ook niet met een vraagteken, gewoon als vast feit. Ik vind het maar eng en het kan alleen maar teleurstellend werken. Maar toch doet mijn hoofd het elke keer weer.
hoidiehoi, ben ik weer (drukke week op werk, maar lees wel mee hoor!) @ zouzograag: fijn die mooie echo! En ook heel fijn dat je ons DPO-gekken weer bewijst dat late innestelingen echt bestaan. Hebben we de late innestelingsbloeding van Cynthia ook meteen verklaard! @ jelle: ik probeerde het alfabet omgekeerd op te zeggen met fruitsoorten, maar liep al meteen vast bij de Y... tips??? Misschien dat je VL hier morgenochtend mee kan lastig vallen? Verder heb je hierboven een mooi lijstje met vroege zwangerschapssymptomen opgesomd. Geen twijfel mogelijk hoor! @ de eitjes van Maria: GO GO GO GO GO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! @ de plakbeeb van Limili: ZET 'M OP! GROEI GROEI GROEI!!!!!!! of eigenlijk @ allemaal: BEVRUCHTEN EN BLIJVEN PLAKKEN, HUP HUP HUP!!!!!!!!!!!
en mijn eigen DPO gedachten: - voel PMS opkomen - is geen PMS, maar zijn vroege zwangerschaps symptomen - of toch wel PMS - nietes - welles - :x NIETES! - ... OK, jij wint. Whatever (hoort schizofrenie ook bij de vroege zwangerschapskwaaltjes? )
Dag dames, Anja, Hoe is het gister gegaan? Je zou de cyclusmonitoring over meerdere maanden kunnen uitspreiden maar je staat al bijna op Schiphol dus heeft mijn mededeling niet veel zin @maria, Hoe was je echo vandaag! Mooi groeiend eitje gezien? @kris, Fijn dat je vakantie leuk was! @kliertje, Ik herken zoveel van jouw schizofrenie haha, bij mij was het ook een welles nietes, vooral veel wishfulthinking blijkt achteraf want inmiddels weer ongi op cd 20/21...ik maak me zorgen over het steeds korter worden van mijn cyclus Brengt me op mijn gesprek in het andere zkh.. Was een vreemd gesprek, dokter is een erg eigenzinnige maar erg kundige arts, direct en duidelijk. Hij had ook nog supervisie over de verschillende afdelingen dus werd regelmatig telefonisch gestoord tijdens het gesprek waardoor iets rommelig verloop.. Ik ben blij met zijn eigenzinnigheid want daardoor wil hij ons wel helpen. Maar dat zal afhangen van mijn AMH waarde..als die nog boven een bepaalde waarde zit en ik dus nog (maximaal) te stimuleren ben om meerdere eitjes te laten rijpen (want dan heeft een punctie/IVF zin), dan wil hij het doen. Nu zag hij op de echo dat ik een stuk of 3 kleine eitjes links had en rechts was een lege eiblaasje van de eisprong dagen ervoor te zien. Dus maar een AFC van 4 en dat is denk ik niet veel, maar ja, een AFC meting hoor je op cd2 of 3 te doen en met hormonen zal het misschien anders zijn dan in natuurlijke cyclus... Eerst maar de uitslag van mijn AMH waarde afwachten, dat wordt eind juli doorgebeld en daarvandaan moeten we verder gaan. Hij begreep ook niet waarom ik nog aan het klooien ben met IUI in natuurlijke cyclus en dat het zkh niet open is in weekenden en feestdagen waardoor ik dus nu al 2x een IUI heb moeten missen! Helaas nog even in spanning wachten dus.. Volgende week 2e second opinion gesprek bij de mentor van mijn huidige FA, hopelijk is hij mij ook gunstig gezind..en maakt hij de fouten van zijn leerling goed... Verder proberen we nog even een weekje weg te gaan, even bijkomen, even stilte voor de storm..dus zit nu met mijn neus in de zonvakantie sites..terwijl de schilder buiten aan de gang is en nadat hij klaar is een enorme schoonmaakklus op me staat te wachten.. Ik ben dus echt wel aan vakantie toe!!
Hahahaaa, en die opmerkingen daarboven zijn ook ontzettend gevat! Hihi, lollige bui?! Ik zit helaas weer in de Nietes fase, want heb eigenlijk geen symptomen meer vandaag, op trekkende lies na dan. En haha, die Eitjes van Maria, GO Gooo.... (klopt als een bus, maar )
@ Jellebelle: haha, was zeker in een lollige bui! Heb gelukkig op wikipedia een lijst met alle fruitsoorten gevonden, stond er gelukkig ook 1tje bij die met een Y begon (Yang mei fruit???). Dus dat gaat helemaal goed komen. Vandaag helaas een ander verhaal... voelde net na de lunch weer een menstruatiekramp opkomen, en dat is voor mij toch echt een voorbode van slecht nieuws. Had echt gehoopt dat ik op mijn verjaardag (morgen) een posi test zou hebben. Maar ben ergens ook wel blij dat - als ik dan al niet zwanger ben- ik in ieder geval niet op mijn verjaardag met die teleurstelling om hoef te gaan. Dus vandaag ff flink tegen de wereld schoppen, eindelijk weer een fles wijn open trekken en morgen gewoon weer aan dag twee van een nieuwe ronde beginnen (en taart eten en nog meer wijntjes drinken!). Had me eigenlijk voorgenomen om dan deze komende ronde weer terug de mmm in te gaan voor het HSG onderzoek, maar dat zou betekenen dat ik deze ronde dus sowieso niet zwanger kan raken. Nou is dat op zich geen issue, maar laat mijn man nou net gedroomd hebben dat ik er volgende maand in Rome achter kom dat ik zwanger ben. Slaat natuurlijk HEEEEE-LE-MAAL nergens op, ik weet het. Maar de DPO-schizo in mij hoopt toch dat mijn man stiekem een orakel is. (Voor iemand die wetenschapper is van beroep hou ik er soms behoorlijk on-wetenschappelijke gedachten op na. En nee, ML en ik gebruiken geen geestverruimende middelen.) Gelukkig staat ML hier ook extreem onwetenschappelijk in (hij is strategisch consultant, dus gelooft wel vaker in gebakken lucht). Dus stellen we het HSG onderzoek nóg een maandje uit, in de hoop dat zijn "voorspellende" droom uitkomt. (Mind you: de vorige keer stelden we het uit omdat ik dacht dat een NOD op mijn verjaardag een "kosmisch" teken zou zijn dat het eindelijk zou lukken. Oohw, soms ben ik zo desperate dat ik nog bijna écht in de ooievaar ga geloven. nouja, hopelijk hebben jullie deze ronde meer geluk...
@ zoetje: jeetje, wat een hoop medische termen allemaal. Weet niet precies wat het allemaal inhoudt, maar het klinkt in ieder geval als een hoop gedoe en onrust voor jou. Hoop dat de 2nd opinion je wat zekerheid geeft. Verder lijkt het me inderdaad een goed idee om tussen alle MMM rompslomp ook ff wat rust en ontspanning te zoeken. Dat wens ik je wel toe!
Oeps, Ik zit zo diep in de mmm dat ik wel eens vergeet dat "gewone" mensen nooit hebben gehoord van fm's, AMH waarden, AFC etc.etc. AMH is je ovariele eicelreserve/voorraad oftewel wanneer kom je waarschijnlijk in de overgang/einde van je eitjes in zicht.. En AFC is het aantal eitjes wat per maand op gaat, meestal heb je 1 dominante follikel die doorgroeit en springt maar daarnaast zijn er vaak een paar kleintjes die verloren gaan, met hormonen worden die ook gestimuleerd te groeien en zodoende krijg je een "mooie oogst" voor IVF. Ook hier zal het aantal iets zeggen over m'n voorraden/m'n reserve's en dus ook mijn kansen op zwangerschap..een follikel betekent niet altijd een eitje en al helemaal niet dat die ook nog bevrucht raakt..dus voor IVF heb je wel een redelijk goede basis nodig.. Ja, ik heb idd wel behoefte aan rust en ontspanning tussendoor!! Afleiding, rust, vakantie zijn toch "zwangermakers" haha, ik zeg allemaal zwanger raken op vakantie!
Wij hebben geen goed nieuws te horen gekregen in t ziekenhuis. Kwaliteit van ML is goed, kwantiteit niet. Te weinig, kans om op een natuurlijke manier zwanger te worden is zeer klein/niet.Advies om per direct het IUI traject in te gaa . Pfffff dat komt rauw op je dak. Ben er een paar dagen door van slag. Natuurlijk fijn dat we weten wat de reden zou kunnen zijn waarom t niet lukt en we gelijk doorverwezen worden voor IUI, maar het is voor mij erg heftig. Maandag gaan we 2 weken op vakantie, even weg van alles. De 18e afspraak met gyn om alles te bespreken.... Zoetje, straks praat ik zo met je mee in t IUI vakjargon.
Anja, Ik begrijp dat je hierdoor van slag bent!! Probeer het positief in te zien, je weet nu idd wat de reden kan zijn maar ook dat dat probleem omzeild kan worden door IUI dus er is een oplossing! Mmm is behoorlijk heftig maar al maandenlang (misschien zelfs al jarenlang) elke maand teleurgesteld worden is wellicht nog heftiger...goed dat jullie toch de stap hebben gezet!! Nu even lekker samen even weg, even rust, denk dat je man nu ook behoefte heeft aan bijkomen van de schrik, hij zal ook enorm van slag zijn!? Tja, ik had ook niet van mezelf gedacht dat ik me diep in de mmm zou begeven laat staan me het jargon eigen maken..vorig jaar, nee, voor m'n ma wist ik eigenlijk niets van zwangerschappen en alles wat er bij komt kijken en nu.... zucht We slepen ons er wel door heen! We moeten wel voor onze beebjes..zodat we straks met z'n allen hier in babybabbel jargon praten Voor nu een dikke digi knuffel!!
Ik reageer later dit weekend ff inhoudelijk. Kliertje! Gefeliciteerd met je verjaardag! Hele fijne dag vandaag!