ik dacht dat ik als enige gek was.., de fertiliteitsarts vertelde mij 4juli dat ik waarschijnlijk tussen 5 en 7juli de eisprong zou hebben.., ik ben gelijk naar de winkel gerend voor een ovulatie test en ben blijven testen. zondag morgen was dan eindelijk de eisprong... ik mijn man geroepen. op internet gekeken wat de beste houdingen waren en hoe je het beste achteraf kon gaan liggen., dit heb ik dus ook zo gedaan. ondertussen kan ik niet wachten tot ik mag testen. ik wil oh zo graag.... zou het dan nu eindelijk na 4,5jaar raak zijn.... mijn man en ik hebben nooit anticonceptie gebruik. en als het nu niet raak is moet ik maar wachten tot mijn volgende eisprong.., misschien dat dan de iui wat uitmaakt.. ook ik bedenk me telkens dat als ik 7juli zwanger zou zijn geraakt de mogelijke uitrekendatum dan 7april is... en ga zo maar door..... wanneer wordt die onzekerheid nou eens weggenomen.., en zal ik echt pas zwanger raken als ik me erbij heb neergelegd dat het niet allemaal vanzelf gaat.
Ik vergeet altijd hier te lezen zit zo op fb! Maar voor onze 2 zwangere niet de spookverhalen lezen maar de leuke verhalen!! Toen ik zw was zat ik juist heel veel op zp topic zwanger zijn en dan babyuitzet :-D Voor de nieuweling ik ben even je naam kwijt tis nog vroeg! Welkom :-D En spannend volgende week je nod dus? Mijn ei is gisteren geweest en als ik mijn app na kijk is dit de eerste keer dat we sex hebben gehad op de eisprong dag!! Maar we merken het wel weer over 2 weken Volgende week begint me vakantie lekker week naar het mooie Brabant dus heb dan veel afleiding tot mijn nod! Heb al tegen vriendjelief gezegd als we eind van het jaar nog niet zwanger zijn wil ik dat hij zijn zaad laat onderzoeken Ow ja ik slik nog steeds tarwekiemolie
Goedemorgen allemaal!! Wordt bij jullie de gekte ook aangewakkerd door het mooie weer? Bij mij heeft het een zeer gekmakende werking Of komt het doordat ik voor het eerst in de DPO-fase zit? Vandaag 5 of 6 dpo, nog een lange weg te gaan tot 25 juli, NOD-dag (de nieuwe D-day). En ik ga mezelf nog eens extra kwellen door te proberen pas in het weekend te testen @ zoetje: wat goed dat je man je aanspoort de babykamer ook maar meteen aan te pakken. Dat betekent vast 'iets' (zeer nuchtere, niet bijgelovige ik put tegenwoordig hoop uit iedere toevalligheid) Dat van die progresteronpiek: mij was gezegd dat die het hoogst is een week na ovulatie, dus vandaar dat ik donderdagochtend bloed moet laten prikken. Maar dat is dus kennelijk niet zo? Dat zou wel jammer zijn... Ben benieuwd. @ jellebelle: wat fijn om wat van je te horen!! en @ Jellebelle en Limili: Dit is een domme uitspraak naar voormalig DPO-gekken en actieve DPF-gekken (ik ben ook voor de invoering van de days past fertilisation-gekken ), maar: laat je niet gek maken! Ik hoop dat de tijd voorbij vliegt voor jullie en jullie snel jullie echo's hebben, die dan hopelijk ontzettend goed gaan! @ Bontempi: welkom! En fijn om te weten dat er meer gekken op de wereld zijn, he @ Kris: heel veel succes vandaag met je eitjes, hopelijk zijn er een paar leuk gegroeid!
hoi Bontempi, welkom! Je bent zeker niet de enige met deze kwaal! @ Maria: ook weer welkom terug in het land van de dpo gekken, wat fijn dat je eindelijk weer mag meedoen met de dpo fase. Geniet er van, ahum... @ kris: het is pasen! eitjes zoeken! bij mij begint de dpo gekte weer vol-le-dig toe te slaan. kennen jullie de film "groundhog day"? Zo voelt die dpo gekte voor mij. Vlak na de eisprong begint mijn "groundhog day": alles is weer helemaal hetzelfde liedje als vorige maand. (als jullie die film niet kennen: heb je onder een steen gelegen ofzo, hahaha, ik vond m briljant! Was gisteren toevallig ook weer op tv.) weer ff een greep uit mijn dpo gedachten (ik gok nu op 3 a 4 dpo te zitten): 1. ben wel zwanger, want ik had zondag ineens veel afscheiding, en dat heb ik normaal nooit en dat schijnt wel voor te komen bij zwangerschap 2. niet zwanger, want die afscheiding heb ik nu niet meer, dus volgens argument 1, zou ik nu dus NIET zwanger zijn. 3. wel zwanger, omdat mijn man het heeft gedroomd (posi test straks bij de paus in rome). 4. ben niet zwanger omdat het groundhog day is en deze cyclus weer net zo zal verlopen als de vorige en de volgende, en de volgende, en die daarna... 5. wel zwanger, omdat argument 1 en 2 elkaar opheffen, en 4 eigenlijk nergens op slaat. En 3 slaat eigenlijk ook nergens op, maar die vind ik te leuk om af te laten vallen, dus hou ik het op: zwanger. Jawel. Dus. KOEKOEK, ik draai weer doorrrrrrrrrrr gh v5yo9qaghe;u7ghbpvl8 h[q8;pg vq;bjnO*^%(^RI&%*#&$EU (uiting van gekte en frustratie) heb voor de zekerheid maar vast een bloemetje gestuurd naar de paus, je weet maar nooit.
Back in town na 15 dagen la Palma! Heerlijk genoten, echt alles van ons af kunnen zetten. Donderdag NOD maar ga uit van ongi! Ml denkt echt dat het raak is. Donderdag ook afspraak bij de gyn om IUI traject te bespreken. Dat is cd1 dus ik zeg gooi m er maar in! ( leuke woordspeling) we'll see! Vandaag nog in vakantie modus! Morgen weer werken...
Welkom Bontempi! En welkom terug Anja . Ik vind gewoon dat het raak is deze ronde! Kliertje, muts, je past hier helemaal tussen . Dat bloemetje zal ie vast waarderen (dank u voor die bloemen). Mijn rechtereitje is afgevallen, links wint! Was nu 12 mm, dus vrijdag weer een echo. Zo maf om te zien dat dat ding ineens zo groeit. Zij verwacht dat ie vrijdag springt, ik denk dat is wel heel vroeg. Normaal op dag 19. Vandaag is dag 13. Of ik reken wat verkeerd ivm mijn wazige menstruatie . Tot later, ik ga sporten!
ik word zo ontzettend blij van jou gekte (niet als leedvermaak, maar als gedeelde smart uiteraard!) ik ervaar een intense haat-liefdeverhouding met het DPO-zijn: ik ben dolblij dat ik in deze fase zit en tegelijkertijd maakt ie me gek: voel ik iets? voel ik niets? wat zou het kunnen betekenen als ik niets voel? En wat betekent het als ik wel iets voel? En hoe vroeg zal ik gaan testen? (voor de oplettende lezer: inderdaad: 'hoe vroeg...' ipv de neutralere, niet-gestoordere formulering 'wanneer...' )
pffff het leedvermaak gaat nog even door.., ik kwam er vandaag helaas niet onderuit ik moest een rontgenfoto van mijn buik laten maken.., en dan ben ik alweer aan het malen.., stel je voor me eitje was wel bevrucht en is bezig met de celdeling en innesteling. dan hebben die rontgen stralen dit kapot gemaakt en zijn we weer een maand kwijt... pffff maar gaab27 komende maandag zou ik mijn nod hebben. ik ben benieuwd ik hoop het zo. stel je voor ik ben wel bevrucht en blijk toch zwanger te zijn. zal deze foto dan voor enige afwijkingen kunnen zorgen? niet dat ik er dan niet van zal houden maar ik vraag het me wel af
Hahaha bontempi jij bent het toppunt van dpo gek hihi Je laat me lachen Maandag je nod heb je al getest?
Geeeeeen idee Bontempi. Het kan wel gevaarlijk zijn las ik ergens. Weet niet of dat ook al zo vroeg kan. Zo, ik ben volop van mijn vrije dag aan het genieten. Vanmorgen fanatiek wezen sporten, en nu mijn huis aan het poetsen. Ik heb zelfs de ramen gelapt (doe ik noooooit). Nu nog stofzuigen, vuilnis weg, wasjes opruimen en draaien, toilet en douche schoonmaken en dan mag ik ook in de zon! Hou van weekend . Nog twee weken en dan is het heerlijk vakantie voor mij!
Ik voel me zo lullig..... ik heb jullie echt helemaal in de steek gelaten, maar hier liep het allemaal niet zo lekker Ik heb een zoon met autisme en ADHD en die heeft af en toe extreem slechte periodes en ik heb een man die herstellende is van een hersenoperatie en dat is oh zo vermoeiend en dan ook nog die DPO gekte erbij.... ik werd letterlijk gek..... dus even afstand genomen en een aantal drastiste beslissingen genomen (mijn superleuke, maar erg zware baan opgezegd en op zoek naar een minder stressvolle baan en met mijn dochter 2 weken zonder man en zoon in ons huis in Spanje, even bijkomen..... mijn man en zoon komen morgen. voordat we weggingen hebben we sex gehad, maar dit was 4-5 dagen voor mijn eisprong (en ik heb een superregelamatige cyclus) een test meegenomen, gewoon voor de zekerheid (ik wilde mijn vakantie niet laten verpesten door mijn DPO en testgekte.... maar deze op 9 DPO al verbruikt en een supervaag sptreepje..... maar dit heb ik heel vaak Op 10 DPO een spaanse test gedaan en ook al zo'n vaag streepje.... vandaag een nieuwe test gekocht met de bedoeling morgen voordat ze komen te testen, maar kon niet wachten, en dit is het resutaat...... dus nu wordt ik echt gek.... ik heb dit eerder gehad, zolals sommigen mischien herinneren, toen was ik zo blij...... en een paar dagen later ging het mis en werd ik ongesteld.... dat was zo'n teleurstelling dat ik doodsbang ben dat ik dat weer ga meemaken..... maar toch..... zo'n mooie roze streep geeft wel hoop!
nou siri, denk zo. je bent op vakantie. heerlijk aan het genieten geen stress ofja ben je zwanger of niet. dat is al een stresspunt. geniet ervan. zoals deze test uitziet ben je gewoon zwanger. wacht nog een dag of drie en test opnieuw. misschien heeft je man superzaad dat het 4dagen blijft leven. (normaal 72uur heb ik gelezen) of je eisprong is toch te vroeg geweest, even een paar daagjes afwachten en dan lekker opnieuw testen. ja gaab ik heb wel al getest met die ultra vroege ( 6dagen voor) maar was negatief. ik blijf hopen meteen beetje heb ik ook nog eens hetzelfde probleem als me moeder en is de hcg waarde niet te meten met een urine test en moet ik dus echt afwachen of ik ongesteld ga worden ja of nee. maar niet getreurd ik heb nog 4 testen op voorraad dus de komende 8 dagen kan ik vooruit als ik niet ongesteld wordt. of zal ik eens in de drie dagen gaan testen. pff waar maak ik me druk om. als ze op zijn bestel ik wel nieuwe. me man die wordt ondertussen net zo gek als mij. in het hele huis vind je zwangerschapstesten en ovulatietesten en info folders van "kinderwens" "iui" "ivf" ja ik moet toch goed voorbereid zijn op alles wat gaat komen de komende maanden. ik probeer de gekte even naast me neer te leggen en ga proberen te genieten van het zonnetje
kun je trouwens met die inwendige echo's niet de eisprong volgen? zoja dan moet er echt een winkel gaan ontstaan die deze dingen voor de huisvrouw op de markt brengen
Siri, deze streep ziet er prachtig uit!!!!!!!!!!!!!! Ik hoop - en denk ook serieus - dat het ditmaal echt geen chemische zwangerschap is. 4 dagen voor ovulatie seks hebben resulteert in een mooi legertje zaadcellen wat het ei opwacht, dus de kans is heel erg groot aanwezig dat nummer 3 nu dan toch eindelijk onderweg is! Ik geef je alvast een voorzichtige gefeliciteerd!
Dank, fijn om te horen..... Tja, er is echt geen houden meer aan.... Het lukt niet om nuchter te blijven. Ik heb al gekeken wanneer ik uitgerekend ben en hoe lang ik op weg ben als ik mijn afspraak bij de gym heb (17 aug) Vorige keer raakte ik ook zwanger de maand voordat ik fe MMM in zou gaan, dus dat zou wel heel bijzonder zijn.
potverdrie Siri: dat is beslist geen tuurstreepje! Tuurlijk is het nog erg vroeg om de kinderkamer alweer in te richten, maar dat betekent ook weer niet dat het niet waar kan zijn. Als je geen enkele streep had gehad, dan was je sowieso weer terug bij af geweest en de teleurstelling eigenlijk nog groter! Je moet ergens beginnen, en dit lijkt op een mooi begin! en een beetje gezond zaad kan trouwens 5 dagen blijven leven, dus zo onmogelijk is het niet!
Siri! Fijn dat je er weer even bent . Jeetje, wat een zware periode maak je door zeg. En ook moeilijke beslissingen om te maken. Gaat het langzaam beter met je man? En helpt het, even weg te zijn met je dochter? Hopelijk mogen jullie morgen met z'n allen van een heerlijke vakantie gaan genieten en komt alles weer wat tot rust, ook met je zoon. Voel je absoluut niet bezwaard hoor! Het echte leven gaat altijd voor. Ik herinner het me nog, toen zag het er ook zo goed uit. Hopelijk is dit geen vals positieve test. Hij knalt wel behoorlijk zeg! Was dat toen ook zo?
Jup! Dat kan idd, morgenochtend zie ik of ie er nog zit, of niet . Geniet van de zon, wat een heerlijk weer he! Ziet de hele wereld er meteen een stuk fijner van uit .