Waarom maak ik mezelf zo gek?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Siri, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
  2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Shit, dat wil ik zien! Maar schoonouders zitten om de hoek!

3. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    ZZG. Een jongen... Gefeliciteerd!!!

4. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36

Dank je wel! :)

Maar hee, ik zie een TP, dat betekent..... dat je nu 13 DPO bent? Spannendddddd....:D

5. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Interessant dat filmpje! Hopelijk zijn wij dat over 11 dagen ook :).

6. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36

Ik ga er gewoon vanuit! :)

7. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Wat een heerlijk topic is dit!! Heerlijk vanaf de bank zitten lachen om jullie uitspraken. Zo ontzettend herkenbaar!!

Hier dus nog zo een..
    Zoals jullie aan m'n banner zien: lange cyclussen, waarschijnlijk een prolactinoom in combinatie met PCOS. Maar deze ronde voelt alles anders.. Ontzettend gespannen en pijnlijke borsten (ja koekoek met een prolactine gehalte van 82 ipv Max 27, maar hee voorheen had ik geen klachten dus dit is toch ook een symptoom?). Daarnaast ben ik voor mijn doen natuurlijk belachelijk vroeg in mijn cyclus (maar hee, m'n cyclus is onregelmatig dus wie weet is die deze keer wel een keer normaal?).

Tegen beter weten in zit ik mezelf gek te maken. Zo stom! Maar heerlijk om te weten dat ik niet de enige ben. Rond dag 40 begint de test drang weer te komen. Ook natuurlijk weer veel-te-vroeg.. 'Je weet maar nooit'. En dan vooral de goed bedoelde adviezen van anderen dat je er niet zoveel mee bezig moet zijn.. Werkt hartstikke tegenovergesteld.

Heeft iemand de reset knop al gevonden??

8. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hahaha, ja, je moet er niet zo mee bezig zijn... Dan wilde ik altijd iemand voor z'n kop slaan! Zoooo'n stomme opmerking, alsof dat kan.

Ik had nog goede hoop dat het minder zou worden zodra ik zwanger zou zijn, maar nee... Morgen mag ik mijn laatste test opmaken :D.

Wat is prolactinoom?

9. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Das een heel goed teken!! Gefeliciteerd! Hoe voel je je? Echt anders dan de keren dat je dacht zwanger te zijn maar het niet zo was? Ben benieuwd!

Een prolactinoom is een soort (waarschijnlijk) goedaardige tumor in de hypofyse die zorgt voor een hoog gehalte van het hormoon prolactine. Dit hormoon zorgt normaal voor de aanmaak van borstvoeding en zorgt er tegelijkertijd voor dat zolang je bv. geeft je verminderd vruchtbaar bent.
    En ik heb dus geen kind, maar schijnbaar wel veel prolactine (zwaar frustrerend!!!) waardoor ik zulke lange cyclussen heb. Daarnaast zijn ze er tijdens een echo ook achter gekomen dat ik waarschijnlijk PCOS heb. 21 blaasjes in de ene eierstok, 17 in de andere. Normaal ligt dit aantal tussen de 8-10. Dubbel pech.
    Moet eind dec voor mri om een mogelijke tumor op te sporen. Maar ik hou nog steeds de goede (waarschijnlijk niet reeƫle) hoop dat het toch vanzelf gaat...

10. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Dank je :). Voel me prima, wat kleine dingetjes maar dat is niet erg. Deze ronde voelde ik juist minder in de periode tot nod. Pas daarna werd het duidelijker. Ik had eigenlijk de hoop al een beetje opgegeven dat het dit jaar nog zou lukken ;). Nu hopen dat alles goed gaat.

Jeetje, dubbel pech dus, wat ontzettend rot zeg!

11. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hoe gaat het Zoetje?

12. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Kris,

Lief dat je naar mij vraagt! :)

Mijn lichaam zegt superzwanger en mijn testen niet :D en oh ja, we hebben de statistieken ook nog he, :p ik MOET wel zwanger zijn, :D;):p
    Vast kapotte testen gehad :D

Ik denk dat ik door een te hoge DHEA waarde heel heftig reageer op de andere hormonen waardoor ik al 2ronden met flinke steken en krampen in onderbuik "loop". Lopen is soms stilstaan en naar adem happen en als je dan alles haarscherp ruikt..en supermisselijk bent.. Kortom bah, bah, bah. Morgen officiƫle testdag en als de test dan nog negatief is en ook geen ongi proberen volgende week een gesprek aan te gaan voordat de kliniek ivm kerst en oud & nieuw sluit. Ik wil onderzocht worden en niet weer zomaar door met spuiten en we moeten beslissen of we nog een IUI willen doen of direct door naar IVF/ICSI en of dat wel met deze hormonen moet..misschien reageer ik daar wel zo heftig op. Anyway wachten op ongi of posi test en dan maar een goed gesprek en misschien wat meer onderzoek...

Begint het al een beetje te landen bij jou? :D

13. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Jaaaa! Dat moet toch op zn minst zwanger zijn zo! En anders is je lichaam gewoon vals. Spannend hoor, morgen testen! Ik hoop enorm op een positieve test voor je, wat zou dat heerlijk zijn, zo op de rand van 2013.

Die hormonen zijn verschrikkelijk he. Wat wil je zelf graag?

Mwah, nog niet echt hoor. Gister was mvm er, echt een megaknaltest. Ik ben een beetje nerveus voor de echo. Ergens voelt het allemaal wel goed maar dat kan zo gebeurd zijn.

14. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Mijn lichaam is sowieso vals!! :p test was weer omo wit

Nou, dit is even wat heftiger dan gewoon zwangerschapshormonen of de utro gebaseerde klachten. Dit zijn pijnen die me aan mijn miskraam doen denken :(
    Wij gaan di op gesprek bij de arts, hij wil me graag even zien en dan bespreken we hoe verder. Mocht ik dan nog niet ongi zijn doen we direct even een bloedtest. Maar verwacht dat het feestje elk moment kan losbarsten en enkel door de utro is vertraagd. Na dinsdagavond geen utro meer ingebracht dus nu maar afwachten..gisteravond had ik wat ongikrampjes maar nog niet doorgezet en de hele dag door de andere pijnen..

Ja, zwangerschap blijft spannend he, eerst het zwanger worden, dan de donkerder wordende test, dan de 1e echo, wel of niet een hartje, dan de vraag of het blijft kloppen en plakken en dan de 2e etc,etc.. Gewoon stapje voor stapje afwerken :D
    Je kunt er nu verder toch niets aan doen :) dan genieten!

15. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hopelijk blijft het alsnog weg! Eigenlijk duurt het al best lang hoor. Ik werd elke keer binnen twee dagen na stoppen utro ongesteld ;). Geeft hoop! Spannend dinsdag!

Dat zeg je goed idd, ik kan er nu ook niets meer aan doen. Wat gebeurt, gebeurt toch wel. Nog maar 5 dagen tot de echo :D.

16. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Ik weet ook niet waarom het zo lang moest duren maar vanochtend na weer een witte test het eerste rood gespot..
    Nu maar afwachten hoe dat gaat afkomen en morgen het gesprek en hopelijk wat onderzoeken aan! De utro heeft bij mij nooit eerder zo lang stand gehouden..laatste keer kwam mijn ongi gewoon door de utro heen en nu was ik al 5 dagen gestopt..heel vreemd allemaal.

Nog maar een paar daagjes voor je 1e echo:p:D Spannend!!

17. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hm... Vreemd zeg! Hoe is je gesprek gegaan?

18. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Beetje laat misschien, maar gefelicteerd Kris81!!!!

19. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Thx Siri! We hebben vandaag een prachtig mooi kloppend hartje gezien, wat ontzettend gaaf :D. Hoe gaat het bij jou?

20. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Kris,

Super! Wat een fantastisch mooi moment is dat he! Nu op naar de volgende mooie echo!! :D

Deel Deze Pagina