Waarom maak ik mezelf zo gek?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Siri, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Geen sorry!

Dat hoeft ook helemaal niet! Het is ongelooflijk verdrietig, frustrerend en ellendig als het niet lukt en gaat zoals je zo graag zou willen. En dat je daar helemaal door "geconsumeerd"wordt en dus niet sociaal kunt reageren, is totaal begrijpelijk. Het is een lastige spagaat, want enerzijds gun je het een ander zo. Maar jezelf ook! En dat maakt het moeilijk en ingewikkeld.

Ik vind het rot voor je dat het slecht met je gaat :( Helaas geen tips om het leven in te kleuren of het beter voor je te maken, maar misschien helpt het in elk geval dat je weet dat je in elk geval hier geen sorry hoeft te zeggen!

HUG.

2. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36

Is dat ivm familiare afwijkingen? En is er nu ook al zicht op of dat zo is, of blijft het spannend tot de GUO?

Ik heb ook een GUO gehad. Dat verliep best raar, omdat ik niet het idee had dat het echt heel veel uitgebreider was dan een andere echo. Sterker nog, de 15 weken echo bij Dr. Papa was de meest uitgebreide echo die ik heb gehad qua "technische mankementen" ( overigens alles dik in orde!). Misschien dat het daarom bij de 20 weken zo snel ging, we hadden die andere echo al gehad. Ik denk trouwens dat wij het enige stel zijn dat geen foto's heeft van de 20 weken echo, er was gewoon vrijwel niets moois om te schieten! Evenwel is het spannend hoor, maar dat blijft het natuurlijk. Het gaat om de gezondheid van je kindje!

Is het nog steeds een jongetje? ;)

3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Lieve Zoe,

Op momenten als dit is er ook geen enkele reden om sociaal gewenst gedrag te vertonen. Ik leef enorm met je mee, wat een rotdag ook, 14 februari. De dag die eigenlijk in het teken van iets moois moet staan zal voor jullie waarschijnlijk altijd kleven aan iets ontzettend naars. Ik had het enorm gegund dat je nu weer zwanger zou zijn maar blijkbaar mag het nog even niet zo zijn.

Maar meid, het komt wel. Voor mensen die er zo ontzettend veel voor overhebben moet die beloning toch een keertje komen.
    Neem je tijd, stort ook maar in als het nodig is. Als het er uit moet, dan moet het er gewoon uit. Hopelijk schijnt voor jullie straks ook weer wat de zon zodra dit verdriet weer iets naar de achtergrond vertrekt en kun je weer met iets meer vertrouwen aan een volgende ronde beginnen.

Waar gaat jullie vakantie naar toe? En wanneer vertrek je?

Ben benieuwd of je huisarts ook wil doorpakken mbt eventuele schildklierproblematiek!

Dikke knuffel!

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ja, mijn broertje is ernstig gehandicapt, lichamelijk en geestelijk. Je kunt hem vergelijken met een kindje van vier maanden. We hebben erfelijkheidsonderzoek laten doen maar ze zijn er niet achter gekomen waar het hem nu op zit bij hem. Dus ook lastig doorberekenen qua erfelijkheid.

De echoscopiste bij de nekplooimeting wees ons op de GUO en de vk heeft het bij die artsen neergelegd. Blijkbaar willen ze me toch zien, ben wel benieuwd. Er is op dit moment geen enkele reden om ons zorgen te maken hoor. Maar in de brief van het UMCG stond iets over weke delen in de hersenen en verbrede hersenkamers. Misschien dat zoiets te zien is dan?

Echt waar? Geen mooi fotomoment? Wat jammer zeg! Gaan jullie straks nog voor een 3D echo?

Wij hebben 7 maart de geslachtsbepaling en ja... het is nog steeds een jongetje ;).

5. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Als in "dat was te zien", of als in "dat moet worden gechecked"?

Nope, we gaan niet voor de 3D. Ik vind 3D eng, helemaal niet mooi. Ik weet al een beetje hoe hij eruit ziet ( avatar ) en vind dat voorlopig voldoende. We zien 'm binnenkort!

Spannend, de geslachtsbepaling. Ik was er ook heel stellig over: een jongetje. En dat terwijl ik zelfs een zeer felle discussie heb gehad met iemand.. "een jongetje?! jij? nee zeg, jij bent een meisjesmoeder"! Eigenlijk was mijn geslachtsbepaling er eentje om af te zijn van het gedoe waarin iedereen mijn zoon telkens een dochter noemde. Want ik was zeker! :)

6. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Haha :D! Nou, dan moet het hier toch ook echt een mannetje zijn!

Ik weet het niet, misschien dat ze zoiets zo vroeg al kunnen zien. Nou ja, we zien het eind maart wel. Vind het net zo spannend als een gewone 20 weken echo.

Hahaha, ik vind 3D ook niet mooi! Dacht dat ik de enige was ;). We krijgen geloof ik wel 1 3D fotootje mee de 7e, was een of andere actie.

7. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36

Ik heb er ook eentje, van 15 weken. Een beentje in 3D en een "full shot". Eerlijk? Vond het net een hondje. Ook schattig hoor, maar ik word toch blijer van een 2D profiel van een Zoon ipv van een 3D hondje. Kon er bovendien niets in herkennen, terwijl dit profiel van mijn avatar voor ons echt alleszeggend is.

Ik ben echt reuze benieuwd naar jouw geslachtsbepaling....

8. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Anders ik wel :D!

9. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    ZZG,

Lief van je, dank je wel!
    Ik vind alleen mezelf niet zo lief op dit soort momenten en dat vind ik niet leuk want zo wil ik helemaal niet zijn! Ik verander dan van een lief, sociaal mens in een egoïstische, negatieve zeurpiet, bah! :(

Inmiddels na een bloedonderzoek en doorverwijzing naar de endocrinoloog gaat het weer wat beter.

Maar als ik echt eerlijk blijf moet ik zeggen dat ik het heel moeilijk blijf vinden om met zwangeren geconfronteerd te worden. Ben bang dat dat pas overgaat als ik zelf weer eens zwanger zou zijn of weer een kans maak..en dat maakt het voor nu voor mij moeilijk om oprechte interesse te tonen in zwangerschappen, echo's etc. Neemt niet weg dat ik jullie goede zwangerschappen, fantastisch testuitslagen, mooie echo's toewens! Had er alleen ook zelf graag over mee willen praten ;) :(

10. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Lieve Kris,

Ook jij bedankt voor je begrip! :)

Ik hoop dat je gelijk krijgt en dat onze inspanningen en offers ooit beloond gaan worden met een gezond kindje! Op dit soort momenten twijfel ik daar aan maar als ik weer iets van vechtlust heb teruggevonden komt mijn vertrouwen hopelijk ook weer terug!

De HA heeft na wat bloedonderzoek me doorgestuurd naar de endocrinoloog ivm evt, schildklier afwijking of hormonale disbalans. In beide gevallen kan het voor onvruchtbaarheid zorgen dus fijn als dat wordt onderzocht en opgelost. Ik vermoed wel dat de afwijkende hormoon waarden te maken hebben gehad met de recente vele injecties..gelukkig kan ik de ha en de endocrinoloog vertellen dat een boel van de klachten ver voor het gebruik van hormonen of zelfs behandeling reeds aanwezig waren en mijn hormoonwaarden voorheen altijd goed dus kan ik daar niet mee afgescheept worden. Pas daarna wil ik verder met een evt.volgende behandeling. Dat zal na de vakantie in (1e helft) april zijn.
    We gaan weer naar de USA. Ditmaal naar Texas, Arkansas en ...weten we nog niet. Wel wat korter dan vorige keer, we gaan 3 april weg en vliegen 19 april terug.
    Ik hoop voor die tijd al wat duidelijkheid en misschien (hopelijk!) al medicatie te hebben.. En in de tussentijd moet ik me maar bezig zien te houden en mijn lichaam weer in balans te brengen..lees mezelf afpeigeren :p

Dikke kus!

11. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Het is ook wel heel wat hoor, wat jullie allemaal te verstouwen krijgen :(. Hopelijk heb je nu wat meer duidelijkheid!

Heerlijk, Amerika, geweldig land, alvast veel plezier! Ik wil ook graag nog een keer terug.

Hier gister pretecho gehad. Wij krijgen een zoon :D.

12. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Jeujjj een jongen!!

Hier is iui2 een feit. Afgelopen zaterdag was de inseminatie en nu afwachten.. Gek genoeg voel ik helemaal niets, de eerste ronde was de inseminatie heel pijnlijk en heb ik er bijna een week last van gehad, maar deze keer was pijnloos en voel me fit.

Hoe is het met de rest?

13. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik vind het gewoon dat het nu raak moet zijn. NU! :D

14. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Oost NL
    Helemaal mee eens!!!
    En dan natuurlijk voor ons allemaal!

15. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hoi,

Helaas nog geen duidelijkheid, ja, dat het prutsers zijn in ons lokale zkh :D
    De endo was na 1 blik op de waarden er zeker van dat het niet mijn schildklier kon zijn! Hormonale disbalans heeft ze het helemaal niet meer over gehad.. Maar "het hoefde niet iets lichamelijks te zijn" ggrr nee, ik denk maar dat ik pijn heb, of droge ogen en ik denk maar dat ik dik ben..kan ik me zelf ook dun en zwanger denken? B**ch vond dat mijn vele extra kilo's kwamen door het opbouwen van spiermassa..ja, tuurlijk, daar ben ik een jaar mee bezig en 15 kilo extra is normaal voor spiermassa. En zo werden al mijn klachten van tafel geveegd... En ook was ze ervan overtuigd dat de waarden gehanteerd door de schildklierstichting enkel gelden voor patiënten.. Dus ik heb contact gezocht en de bevestiging gekregen dat het voor alle vrouwen met een kinderwens geldt en dat dus doorgegeven aan mijn FA die helaas afwezig is door familie omstandigheden dus maar weer even afwachten wat hij met die info gaat doen, ik hoop dat hij alsnog medicatie wil geven want dat werd me wel dringend geadviseerd. Ik heb ondertussen een afspraak gemaakt bij de poli van het AMC, daar weten ze als het goed is wel wat de waarden moeten zijn en ik hoop daar beter geholpen te worden.
    Omdat ik opeens ook heftig reageerde op sojamelk wil mijn HA me ook weer terug bij de MDL arts hebben om evt andere intoleranties uit te sluiten, dus ook daar weer even onder de loep. Helaas pas over een paar weken de afspraken dus ik moet wachten.

De afspraken zijn net voor de vakantie dus ik weet niet of ik al medicatie mee ga krijgen op vakantie (wat ik wel hoop!) of dat ik eerst allerlei onderzoeken moet ondergaan waarvan we de uitslagen uiteraard pas na de vakantie te horen zullen krijgen :(

Dus Annemoon, jij moet maar nu in je uppie zwanger worden :D
    1e x IUI kun je idd wat meer last hebben van het vloeistof in de katheter, spanning van het onbekende etc, je hoort wel vaker! Maar daarna valt het allemaal enorm mee, hoop dat deze IUI meer succes gaat brengen! :)

@kris,
    Je zegt er niets over (of heb ik er overheen gelezen?) maar ik hoop dat de GUO gewoon goed was en je je geen zorgen meer hoeft te maken om je zoontje! Wist je zelf al dat je een jongetje gaat krijgen of had je nu een dochtertje gewild?
    Waarschijnlijk maakt het je helemaal niet uit als het maar gezond is!! ;)

Ja, de US is leuk maar we zitten straks in een deel waar je niet zo snel heen zult gaan, Arkansas is de armste staat dus heel wat anders dan Californië..ik houd maar even rekening met het ergste dan kan het alleen nog maar meevallen..ben benieuwd.

@ZZG,
    Hoe is het met jou?

@rest,
    Misschien liggen er een paar nu te bevallen? Geen idee in welke fase jullie zitten..in ieder geval succes met alles!

16. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Heeey meiden,

Ik wil me nog even melden voordat het 'te laat' is. Ben nu letterlijk in verwachting. Zo spannend....Toonverdacht veel gelijkenis met een ballon en waggel als een eend.
    Maar ik heb een fantastische zwangerschap gehad. En voel me, onder de omstandigheden, nog steeds goed, ookal had ik verwacht al bevallen te zijn...... maar goed. Ze heeft het duidelijk nog naar haar zin, dus tja, ik pas me wel aan en waggel nog wel even door.
    Ik ben me psychisch aan het klaar maken voor de bevalling. heb 2 traumatische bevalingen gehad en ben er echt doodsbang voor, maar heb ook vreselijk veel zin om mijn kleine meisje vast te kunnen houden, dus verheug me er ook weer op. Erg dubbel dus. Raar idee, dat ik niet weet of ik morgen misschien al mijn meisje vast houdt of dat ik volgende week nog seeds met een dikke buik loop.....

Ach ja, hoe dan ook, ik wens jullie in ieder geval een hele vruchtbare tijd toe. Ik hoop dat het echt gauw raak is, en een goede zwangerschap voor de zwangeren.

17. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Oost NL
    Voordat de pagina afgesloten wordt...

Hoe gaat het Siri?
    Lekker aan het genieten van jullie dochtertje?

En met de rest? Zijn er nog nieuwtjes?

18. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Was ook wat ik net dacht Annemoon :).

Siri, hoe is het? Hopelijk is alles goed gegaan!

Zoetje, ach, misschien ook maar goed dat je niet naar Californie gaat, ik zag gister op het nieuws dat de aarde er flink aan het schudden is en ze de grote klapper verwachten ;). De afspraak bij het AMC ondertussen al gehad?

Hier gaat het goed, de kleine man wordt steeds actiever :). De GUO was ook goed, hoewel ik me echt afvraag wat er nu extra aan was. Maar een bevestiging is altijd fijn :D.

19. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
  20. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604