Anja maar ook andere dames die MMM overwegen, Houd er rekening mee dat een HA je niet altijd direct doorstuurt en een fertiliteit poli je niet direct in onderzoek neemt! Je wordt keihard teruggestuurd als je niet al een jaar serieus bezig bent en zelfs niet als je aantoonbaar spontaan zwanger bent geweest. Als er andere redenen zijn voor het uitblijven van een blijvende zw omdat je bijv. Geen eisprong van jezelf hebt of wel een bevruchting plaatsvindt maar telkens uitdraait op een miskraam is een ander verhaal. Ik kreeg paar weken terug nog de opmerking dat ze een uitzondering hadden gemaakt omdat wij niet officieel een jaar bezig zouden zijn (ivm spontane zwangerschap en de daarop volgende miskraam). Vorig jaar na de onderzoeken (semenanalyse, samenlevingstest, bloedwaarde bepaling, follikel en cervixmetingen) moesten we weer 3 maanden zelf proberen, geen resultaat dus HSG, laparoscopie volgden en eindelijk kwam het akkoord voor IUI. IUI is Intra uteriene inseminatie oftewel opgewerkt zaad direct hoog in de baarmoederholte inbrengen mbv een slangetje en dan wachten op een spontane bevruchting.. Inmiddels zijn de regels qua leeftijd aangepast en wordt erg moeilijk gedaan over vergoedingen dus wees er op tijd bij!
Helemaal mee eens!! En ik ben heel blij met mijn kansen en ons functioneren! Ik heb geen moeite met hulp vragen maar niet iedereen vindt het makkelijk of prettig om hulp te vragen....vooral mannen houden niet van hulp vragen, laat staan erkennen..de mmm brengt dus ook wat extra spanningen met zich mee en je kunt daar beter maar rekening mee houden. Toevallig was onlangs een topic opgestart over de mmm en de invloed op je sexuele relatie.. Heel interessant vond ik, en ook best herkenbaar.
Ik ben 33 en voel me inderdaad ook heel oud afentoe. We zijn 5 jaar samen en in die tijd iets meer dan gemiddeld meegemaakt, dus steeds was de tijd niet rijp en m'n man er nog niet aan toe. Sinds december wel en nu kan het me niet snel genoeg gaan! Jou situatie klinkt ook heftig! Kan me voorstellen dat de tijd er ook even niet rijp voor was! Hoe vervelend is het dan om je gevoel opzij te moeten zetten en heel rationeel beslissingen te moeten maken! Ik hoop van harte dat je niet al te lang hoeft te wachten! Het is jullie gegund. En wat betreft je werk, je financiën kunnen ook zomaar rooskleuriger worden en dan kun je evt naar minder uren...
Daar had ik eigenlijk nog nooit aan gedacht, maar dat is helemaal waar. Kan het me ook wel een beetje voorstellen, zeker voor mannen. Hmm...weer een nieuw perspectief opgedaan
Die MMM lijkt me echt heel pittig en een aanslag op je huwelijk/relatie, laat staan je sexleven. Mijn mening is wel dat ik goed isvdat de Mmm er is. Een groot aantal stellen met een kinderwens zien deze in vervulling gaan. Back on topic ik heb net een enorme schoonmaakwoede gehad. Deuren gesopt, stoffen, stofzuigen en dweilen en dat niet eens in mijn DPO fase. Ik stel voor dat we ook een DBO (Days before ovulation) toevoegen aan de gekte.. Nu ff babyboom kijken!
Ik ben nog niet ongesteld geworden vandaag.. Maar zoals ik al eerder zei ben ik net gestopt met de pil en ken ik mijn cyclus nog niet. Nu heb ik een test in huis en twijfel of ik morgen al zal testen.. Kans is natuurlijk klein dat het zo snel raak is, maar zou wel heel leuk zijn natuurlijk! Hm..
Haha ja! Daar neig ik nu ook het meeste naar En ik had nog zo tegen mezelf gezegd dat ik het allemaal wel aan zou kijken Hihi... Maar toch hè die kleine kans
Ja, testen!! Hier een onbedwingbare trek in chocola, dus ik denk dat mijn lichaam zich aan het opmaken is voor rood. Helaas... (toch maar even testen morgen??)
@Cynthia: ik zou zeggen als je overtijd bent: Testen. Hier nog geen bloed... Vanochtend dacht ik ongesteld te gaan worden en toen tampon en daar zat later bruinig slijm op (sorry voor details) daarna vanmiddag nog even voor de fun geklust en daarna had ik bloe dus dacht nu is het raak maar blijft rustig alleen geeft mijn lichaam ook ongesteldheidssignalen af dus ga daar maar gewoon vanuit! Morgen is de dag dus morgenochtend zal ik wel wakker worden met de duiveltjes... Maar spannend voor allemaal! Iedereen wel genoeg testjes in huis?
Ben nog niet overtijd: nog twee dagen te gaan...En zelfs dat weet ik niet zeker want ik weet nog niet hoe lang m'n cyclus zal zijn. Maar testen is gewoon spannend! Heb nog 1 test in huis, dus als ik morgen test heb ik niets meer Hmm da's wel jammer, dat het eraan zit te komen. Maar in dpo-stijl: misschien is het een innestelingsbloeding, hihi.
Thanks @Anja... Hoop dat het helpt... Morgenochtend weten we meer... @cynthia.. Wordt morgen extra testjes halen.. Want wij kunnen toch niet zonder testjes... Ja kan of dat ML iets geraakt heeft haha... Misschien helpt die gedachte nog... Morgen afwachten maar ja naast de DPO ziekte heb ik ook duiveltjes denk ik in mijn lichaam want heb geen zw/-kenmerken.. Zelfs geen labiele klachten meer... (Alleen bij het zien van de kleine snoet van mijn dinnetje)
Haha ja misschien dan toch maar even naar de winkel rennen. Ik zit constant met mezelf in discussie: "morgen 11 dpo, dan kan je wel testen toch?" "Ja, CynthiaB, dat kan wel, maar de kans op positief is groter als je gewoon je NOD afwacht en daarna test." "Daar heb je wel gelijk in, beste CynthiaB, maar stel nou dat het zo is en je het morgen al kunt zien, dan ben je wel al gelijk blij!" Pff...ik lijk wel schizofreen...
Ik zeg ook testen!!! Kom op Cynthiab, je kan prima morgenmiddag weer nieuwe testen halen... Joyce, jij ook testen, het kan! Kris, nu al 1 à 2 DBO? Heerlijk aan de slag jij!