Waarom maak ik mezelf zo gek?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Siri, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lon

Lon Lid

22 mrt 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    verkleerde tepels = verkleurde tepels...

2. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey Lon, ik heb precies hetzelfde! Gisteren en vandaag met vlagen ongikrampen, heb ook elke keer hartkloppingen als ik naar de wc ga. Zoooo irritant! Ik ben niet helemaal regelmatig, maar als ik vergelijk met de vorige cyclus dan zou ik vrijdag ongesteld moeten worden. Wil eigenlijk tot zondag wachten met testen als er dan nog niks is. Maar deze onzekerheid is niet leuk! Als ik dan toch ongi moet worden dan NU voordat ik nog meer hoop krijg...

3. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    En ik zit de hele tijd in mijn borsten te knijpen om te voelen of ze gevoelig zijn :$. Zijn ze wel een beetje, heb ik normaal nooit. Maar kan inmiddels natuurlijk ook van al dat knijpen komen whahahaha

4. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Weet je t zeker? Geen innestelingsbloeding??? 😝

5. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL

Wat spannend dat er nog geen ongi is!
    Al getest??? 😃

6. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL

Wat houdt PCOS in? Lees t hier wel mee, maar geen idee wat t is.

7. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Jaaaa, iets jinxen :D. Is geloof ik ook geen Nederlandse term. Ik heb ook nergens last van hoor. Ik zit nog niet eens op innesteling, pas op dag 4 dpo ;). Voelde wel steekjes, maar ja, nu let je natuurlijk overal op :D.

Succes morgen!

8. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hahaha :D.

9. Sanne11

Sanne11 Actief lid

15 mrt 2013
    280
    0
    0
    Intercedente Commercieel Planner
    Regio Nijmegen

Ik vind jou rete- grappig Maria!

10. Lon

Lon Lid

22 mrt 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik...word...langzaamaan...gek!!

11. Maria87

Maria87 Niet meer actief

@ Sanne: vind ik lief :D

@ Anja: PCOS = polycysteus-ovariumsyndroom. Er zijn dan meerdere blaasjes/cystes in de eierstokken die geen van allen groot genoeg worden voor een eisprong, daardoor wordt je cyclus lang en onregelmatig en heb je dus minder kans om zwanger te worden dan wanneer je kortere en regelmatigere cycli zou hebben. Oorzaak onbekend, maar er lijkt een relatie met overgewicht te zijn (heb ik niet) en hormonale disbalans. (aan mijn mood swings te merken heb ik dat wel ;) aldus mijn lief, ik denk daar uiteraard anders over :D )

@ Bolleke: boobies knijpen om ervoor te zorgen dat je boobieklachten als zwangerschapsverschijnsel kunt aandragen is ook een tamelijk ernstig onderdeel van DPO-gekte :D GUILTY! (oké, oké, ik ook....)

en hier: gister beetje bloed verloren, ik denk van de inwendige echo van eergister. Nu niks meer, maar krampen en gerommel in mn buik. Wedden dat mn lichaam geschrokken is van de diagnose pcos en nu alsnog op eigen houtje megahard een beebje aan het kweken is :D (I know, wishful thinking, maar hoe gaat dat liedje ook al weer??? I DON'T CARE!! I LOVE IT! :D)

12. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maria, het lijkt me heftig als je dat te horen krijgt. Kunnen ze dit behandelen? Ik duim heeeeeeel hard voor je mee dat je lichaam lekker wat anders gaat doen dat PCOS zegt! 😀

13. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Ahh Lon, ik kan me helemaal in jou inleven. Vervelend meis. Sorry dat ik suggereerde dat deze cyclus over was. Je kunt werkelijk heel goed nog een late hCG aanmaak hebben. Ik had (misschien uit mijn gauwigheid qua lezen) begrepen dat je dacht dat het deze ronde helaas was mislukt. Oepsepoeps...

Ik zou morgen - mits je niet ongesteld bent geworden - toch maar gewoon testen. Of als je vannacht niet kunt slapen, dan lang je plas inhouden en dan maar checken. Zo in de onzekerheid leven is ook helemaal niks. Kun je je man ook telefonisch of via Skype bereiken? Of helaas niet. Want zo wel, dan zou ik geloof ik met mijn testje en een telefoon op de wc gaan zitten. Even wat duidelijkheid.
    Maar sjah, vorige maand deed ik er niet zo verstandig aan om alleen te testen. Mijn vriend gebeld - ik helemaal verdrietig want mijn test was omo-wit - en toen zei vriendlief zo van ''Oo had nu op mij gewacht lieverd". Maar jah, ik wilde zooo graag zekerheid. Dus het was misschien toch wel goed.

14. Maria87

Maria87 Niet meer actief

ja, ze gaan eerst een menstruatie opwekken met medicatie (hormonen) en daarna ga je de eerste paar dagen van je cyclus aan andere hormonen om een eisprong op te wekken, daarna verplicht klussen en dan hopen dat het raak is. Geregeld slaat het ei-opwek-hormoon (clomid) niet aan en moet de dosis omhoog, dat kan 3x geprobeerd worden (3 cycli). Als het goed is krijg je van clomid een kortere cyclus, van max. 35 dagen. Als clomid helemaal niet aanslaat, kan je met injecties verder, dan moet je ander soort hormonen met een spuit in je lijf doen in de hoop dat er dan wel een eisprong op gang komt

Beetje ironisch.... ben ik bijna 10 jaar aan de hormonen geweest om niet zwanger te worden en een eisprong te onderdrukken, moet ik er nu weer aan om het tegenovergestelde te bereiken ;)

ik zit nu nog aan niks, maar 6 juni intake bij fertiliteitsarts, dan vermoedelijk beginnen met clomid. Gelukkig zijn er ook verhalen van vrouwen bij wie dat goed aansloeg en die snel zwanger zijn geworden, dus alles is nog steeds mogelijk. Maar t is wel veel meer gedoe nu. Maar ach, dat heb ik er ook met alle liefde voor over om straks een beebje te hebben :)

15. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen zaterdag, maar toen negatief. Misschien binnenkort nog een keertje testen, misschien morgen wel.. Maar iets zegt me dat het zinloos is als ik mijn cyclus nog niet ken ;)

16. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Hé Joyce. Nee je hebt nog kans op zwanger-zijn hoor. Zekers. Want hoeveel vrouwen kennen hun cyclus niet of zijn zelf gewoon zonder dat ze er mee bezig waren 'per ongeluk' zwanger geraakt!???
    Morgen dus maar even testen.
    Doe het In the name of DPO-crazyness!

17. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja ok, het zou zomaar kunnen ;)
    Maar in de eerste ronde al twee keer testen, is best wel beetje wanhopig of niet?

18. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Wanhopig? NEE HOOR :D:D! In deze sekte hoort dat er alleen maar bij, je zou ons teleur stellen als je het niet zou doen ;)!

19. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha nou ik denk er nog even over na, maar kan al de hele avond nergens anders aan denken... Grrr...

20. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maar twee keer testen?? Veeeeeel te weinig :)

Deel Deze Pagina