Waarom maak ik mezelf zo gek?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Siri, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Jellebelle, allemaal heel begrijpelijk. En elke maand weer is het raak met die onzekerheid, gespannenheid en dat gepieker. Het lijkt bijna onmogelijk om een paar dagen constant bezig te zijn met hetzelfde, het wikken en wegen en het afvragen, maar toch doen we het steeds weer. Waarom? Want uiteindelijk verandert het niets aan de uitkomst. En het heeft er ook geen invloed op. Daarom zijn wij dus dpo-gekken: het is sterker dan onszelf, ook al weten we dat het niet altijd goed voor ons is.

Maar er komt een dag dat al dat piekeren beloond wordt: dan ben je zwanger! En dan zijn vragen als 'kan ik dit', 'wil ik dit', 'hoe moet het allemaal' eigenlijk helemaal niet meer belangrijk want je kan het, je wil het en het wijst zichzelf. Daar helpt de natuur dan weer een handje.

2. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    #1922 Lavalamp, 5 jun 2013
    Laatst bewerkt: 5 jun 2013
    Tss, nee dat moeten ze echt niet doen. Vragen waarom je nog niet zwanger bent. Stomme bemoeierigheid! :x:x

Het tegenovergestelde is overigens ook stom, dat ze vinden dat je nog wel even kunt wachten. :x

Oo, Annemoon, nog even volhouden meis. Nog minder dan een maand!Kun je in de weekenden ook in je nieuwe huis kamperen ofzo? Dat zou wel knus zijn toch? Opblaasbedje, slaapzakje, kaarsjes (had eerst zaklamp geopperd, maar kaarsjes zijn veel romantischer). Dat kunnen vruchtbare momenten zijn. ;);):D

EDIT: Oeps, had per ongeluk Cynthia getypt, maar moet natuurlijk Annemoon zijn. Sorry beide...

3. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    O,lief! Herken je dat dus ook wel (wat), Cynthia? Phff, pak van mijn hart. Vond mezelf al echt zooóoo'n superslecht mens. Gewoon dpo-gek dus. Hè, fijn.:) O echt ... heb tranen in mijn ogen van begrepenheid. (=niet normaal voor me hoor, zo'n overdreven emotionele status).

4. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Haha tuurlijk kun je kamperen in je nieuwe huis! Waarom niet? Ik heb een jaar in mijn huis gewoond terwijl het nog één grote bouwkeet was (wel gescheiden daarna, maar ach, detail). Alles om de romantiek te creëren die nodig is voor een beeb :)

Bij ons zit het er deze maand dik in dat ik ovuleer als mijn vriend in de US of A zit helaas. Maar ik heb hoop: ben op dag 1 begonnen met Teunisbloemolie en Tarwekiemolie, dus hopelijk is mijn eisprong op dag 14 zoals 'ie dat keurig hoort te zijn en dan zouden we wel net op tijd zijn (hij gaat op dag 16 weg). Fingers crossed!

5. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Nou, dat bedoel ik dus met dat dit een fijn clubje is :knuffel:

Heb gisteren ook voor de tv weer lekker zitten grienen trouwens, bij Over de streep (of zoiets, weet niet meer precies hoe het heet). Soms best lekker hoor!

Was het bijna vergeten trouwens, maar ik krijg straks om half twee een belletje van de gyn, met de uitslag van mijn uitstrijkje. Toch altijd wel weer spannend...

6. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Oeh, ja dat is wel spannend ja. Waarschijnlijk is het natuurlijk allemaal gewoon goed. Maar toch. Deel je de uitslag hier even?

7. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Ik heb echt verdraaid goede reacties hier gehoord over tarwekiemolie. Geef je dus een goede kans. Had je overigens de vorige ronde niet rond cd 19 je eisprong? Een deel van de zaadjes schijnt nog minstens 3 dagen te leven hoor. En je hoeft er maar ééntje hè!? Maar het zou nog veel beter zijn inderdaad als het op cd 16 kon zijn deze ronde.
    'Er van overtuigd zijn' wil volgens mij ook wel helpen. Dat je dus gewoon weet, denkt en wil dat het de 16e zal zijn. Psyche moet je niet onderschatten!
    O en er is een stofje in de multivitamine van de Etos (Vitex alba ofzoiets) dat schijnt de cyclus ook mooi te reguleren, hoorde ik. Zou je dus ook nog eens kunnen proberen.

8. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ja, doe ik!

9. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ik heb er ook goede verhalen over gehoord, dus fingers crossed. Ik weet eigenlijk niet wanneer ik vorige maand mijn ei heb gehad, maar ik had een langere cyclus dan de maand daarvoor dus 19 zou kunnen. Ik ga gewoon mijn gedachten instellen op dag 14, dan komt het vast goed!

10. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Je bent gewoon een rasechte DPOér. Ik kon me ook zo vreselijk zorgen maken in de week in aanloop naar mijn NOD. Alles werd onder de loep genomen, en alles relateerde aan "wat-als"vragen. En zoals we allen weten zijn de "wat-als"vragen niet de vragen waar mannen doorgaans begripvol op reageren. Ik haalde me 1001 dingen in mijn hoofd, en werd soms helemaal gek van het gepieker.

Ik heb het geaccepteerd. Zie het als een belangrijk onderdeel van de voorbereiding op het ouderschap, dan is het zowaar nog nuttig ook!
    Probeer je daar niet tegen te verzetten, en kom lekker hier klagen! :)

En bovendien: <wishfulthinkingmodusaan> je bent tuuuuurlijk gewoon zwanger, dan horen die emo-schommelingen erbij!! <wishfulthinkingmodusuit> :D

11. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0

<wishfulthinkingmodusaan> O... bericht van een heus zwangere, dan moet het waar zijn. :D;) <wishfulthinkingmodusuit>
    Vind je beschrijving echt heel herkenbaar Zouzograag!

12. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    ...even de "Watalsjes" op een rij. Niet dat ze bij mij nu spelen of dat deze voorbeelden uit mijn leven gegrepen zijn, maar ze zijn wel handig om even hier neer te plempen. Waarom? Omdat ze lekker aangevuld kunnen worden met ECHTE "watalsjes" :)

....Hij het kind Gertrui wil noemen, dan kunnen we echt niet samen een kind krijgen!
    ...Hij niet genoeg meeleeft met mijn cyclaire perikelen, dan kunnen we echt niet samen een kind krijgen!
    ....Hij overal zijn rommel laat rondslingeren, dan kunnen we echt niet samen een kind krijgen!
    ...Hij was toch niet serieus met die ene opmerking laatst? Want als dat wel serieus was, dan kunnen we echt niet samen een kind krijgen!
    ....Hij nu al groggy wordt van een nachtje minder slapen? Hoe moet dat dan? dan kunnen we echt niet samen een kind krijgen!
    ....Nu al niet zachtjes kan doen als hij thuiskomt van uitgaan...dan kunnen we echt niet samen een kind krijgen!
    ... OMG! Stelde hij nu echt net een bevalling in bad voor? dan kunnen we echt niet samen een kind krijgen! (toegegeven, deze is voor mij van toepassing :)
    ... nu al niet begrijpt hoe zwaar het allemaal is ....dan kunnen we echt niet samen een kind krijgen!
    ....stel voor hij net zo romantisch blijft doen als afgelopen weken (not!), dan kunnen we echt niet samen een kind krijgen!
    ....stel dat hij nu al moeilijk doet over geplande seks, dan kunnen we echt niet samen een kind krijgen!
    ...stel....

13. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Grggrrg ppfff,

Net een uur ofzo bezig geweest een reactie op iedereen te schrijven is het opeens weg toen ik verder terug wilde lezen op ander tabblad..Bah!
    Het was al niet echt mijn week of maand of was het nou jaar :D

Annemoon, xprincess de vragen en zwangeren in de omgeving is en blijft moeilijk, vroeger als de vraag werd gesteld "of ik geen kinderen wilde" of opmerkingen als "mevrouw herkent vast hoe het is met kinderen" had ik moeite met beantwoorden en nu..nu word de vraag niet eens meer gesteld!! Ik weet niet wat ik moeilijker vind..

Omgeving, familie? Mijn moeder was op haar 39e al oma en ik ben inmiddels haar omaleeftijd gepasseerd en móet nog mama worden :( al vanaf het moment dat m'n moeder zwanger was van mijn broertje wist ik al dat ik "later als ik groot ben" mama wilde worden, ik was toen 6. Dat baby broertje heeft inmiddels een kindje van 8...
    Als ik niet oppas word ik ingehaald door mijn eigen neefjes en nichtjes!! De oudste is namelijk al weer dertig... En als wij niet opschieten is mijn vriend eerder opa dan weer papa. Zijn kind is namelijk alweer begin twintig...

De "wat als" vragen en de maandelijkse stress vragen van Jellebelle zijn dus voor mij van een hele andere, en soms echt ongelooflijk zwaar kaliber, "wat als het ons niet weer lukt zwanger te worden?" "Wat als ik te oud ben", "wat als ons kind ons te oude ouders gaat vinden?" "wat als ons kind of onze kids ons kwalijk nemen dat we er waarschijnlijk niet meer zullen zijn als zij onze hulp nodig hebben bij het opvoeden van hun kinderen?" (Kans is groot dat ik dat oma zijn helemaal niet mee krijg..) De discussies of de te verwachten vragen uit de omgeving of straks op het schoolplein de confronterende vraag "is dat je oma/opa?" Hebben we al lang bedacht en in ons hoofd allang beantwoord.. Wij willen dit graag samen doen en staan voor 200% achter onze beslissing ervoor te gaan! Ik heb er helaas heel lang op moeten wachten om de juiste vader te vinden en dat "later" is nu..en hopelijk is nu niet te laat...

@kris,
    What's in a name, als je maar goed geholpen wordt, maakt de rest verder echt niets meer uit!

@cynthia,
    Wat een lieve dochter! Als ik dit soort dingen zie/hoor smelt m'n hart.

@all
    Fijn dat jullie er zijn om ons er door heen te helpen. Ook daar smelt mijn hart van!

Verder is morgen mijn zgn NOD, in tegenstelling tot vorige ronde nog geen bruinverlies maar ook geen kwalen! Zelfs m'n gebruikelijke mastopathie klacht is nauwelijks geweest, terwijl ik normaal gesproken pas na m'n ongi geen pijn meer in m'n rechterboob hoor te hebben is deze nu al weg, beetje vreemd dat ze wel beiden pijn deden vorige week..
    Al die andere klachten als de misselijkheid, duizeligheid, vermoeidheid, spierpijn, brandend maagzuur, rommelende darmen, kortom wat voor anderen als de ultieme zwangerschapskwaaltjes zou gelden is voor mij al een tijdje heel gewoon...
    Ik heb morgen een afspraak bij de internist om uit te laten zoeken waar het vandaan komt, de HA kwam er niet uit, kon niets afwijkends vinden in mijn bloedwaarden, ikke wel, maar dat moet verder eerst goed uitgezocht worden. En dan ga ik weer op oorlogspad :D

Met een beetje mazzel hoef ik misschien niet uit te wijken naar een ander zkh om IVF te laten doen op eigen kosten..!! misschien kan ik volgende week al starten met hormonen om de volgende IUI meer kans van slagen te geven en als ik het goed heb en de "boosdoener" heb gevonden...lukt het de maand daarna toch wel weer spontaan (ivm vakantie sluiting zkh) maar "wat als..."

14. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL

Jaaa, heb al een luchtbed gekocht!! Dat vonden we zelf ook een goed plan :D We gaan half augustus verhuizen, heerlijk! Lekker weer een echt prive leven.

15. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Jeetje Zoetje, dat zijn echt serieuze dilemma's! Fijn dat jullie er samen zo goed achter staan!
    Ik wens je heel snel goed nieuws toe, zodat die hele mmm niet nodig is.

16. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Annemoon,

Lief van je, dank! Helaas kan ik voorlopig niet om de mmm heen, hebben we ook bewust voor gekozen ivm onze leeftijden. Al was het erg fijn "bewezen" te hebben dat we het prima zelf ook kunnen, ik heb alleen niet de tijd om daar nog eens een jaar of langer mee bezig te zijn, vandaar dat ik zo graag IVF wil zodat ik zeker weet dat er een goede bevruchting van een goede/rijpe eitje of meerdere plaatsvindt..ik moet er alleen zelf voor zorgen dat mijn baarmoeder en alles wat een goede zwangerschap in de weg kan staan opgelost is..
    Ik wil niet weer met een miskraam eindigen mocht ik überhaupt weer zwanger raken..:)

17. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst dikke knuffel voor iedereen!!!

WAt als? Zo hebben we allemaal onze dilemma,s en onzekerheden.
    Fijn om te delen, herkennen en begrip...

Ik heb gisteren een ovu test gedaan. Donkere streep, maar nog geen knal. Vandaag een licht streepje.. Hmmz ei al geweest? Nog wel slijm en sinds paar uur ovu pijn, maar hoe kan dat met een lichte streep?

18. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Anja, jij ook een dikke knuffel!

Tja, kan zijn dat je ei dit keer niet met een knal komt :)

Hoe was het gesprek van je man bij de HA trouwens? Ik heb je er niet meer over gehoord..

19. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zoetje lief dat je er naar vraagt. Kan zijn dat het een spatader in zijn balzak is. Heeft een medische naam vericole ( of zoiets) vrijdag heeft hij een date met de uroloog voor een echo. Afwachten... Ik heb een week geleden bloed geprikt voor m'n gewichtstoename en vermoeidheid, nog geen uitslag. Dinsdag naar de gyn... Dus we zijn lekker bezig... Not!!!

20. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik vind jullie allemaal lief :). Lief, meelevend en ik hoop van ganser harte dat we straks allemaal een babietje in onze armen mogen houden <3.

Deel Deze Pagina