Hoi, Ik hoop dat ik dit goed uit kan leggen.... mijn zoontje is 8,5 week oud. Hij krijgt 6 flessen, 5 overdag en 1 's nachts. Hij weegt ongeveer 5250 gram. Hij heeft soms doorgeslapen en dan krijgt hij 5 flessen. Maar dat heeft hij jammegenoeg al lang niet meer gedaan. Hij kreeg tot vorige week 6 x 120, 120 water + 4 schepjes en dan deed ik er al meer water in omdat hij toch wel alles opdronk en het makkelijk op kon. Bij het CB zeiden ze dat ik ook naar 150 mocht, maar dan eigenlijk 5 flessen, maar hij slaapt niet door dus dan kom ik niet aan 5 flessen, hij slaapt soms tot 5 uur maar dan nog kom ik niet op 5 flessen. Dan is het wel een beetje een geprop over de dag om de 6 flessen te halen, maar 5 gaat dan echt niet. Nu mag hij dus 150 water + 5 schepjes en dan wegschudden tot 150 voeding. Dat kan hij ook makkelijk op, maar moet hij nu dan eigenlijk al doorslapen? Volgens het CB heeft hij het gewicht om door te slapen, maar ja hij doet het niet. Ik kan daar weinig aan doen toch? Maar als hij dadelijk door gaat slapen krijgt hij 5 x 150 (niet weggeschud), dat is minder dan die 6 flessen, dat is toch ook raar? Ik vroeg me ook af of die 6 x 150 weggeschud en de laatste fles schudden we niet weg, in de hoop dat hij langer slaapt, niet te veel is. Maar het maakt volgens mij niet uit hoeveel we geven, een paar weken geleden sliep hij van 23.00 tot 7 uur met minder melk. En vannacht bijvoorbeeld heeft hij om kwart voor 12 150 cc gehad en kwam hij weer om half 4 en vanmorgen weer om half 7. Dus ja, waar het aan ligt. Maar ik ben bang dat die 6 x 150 te veel is, wat denken jullie? Of het is een sprongetje? Omdat hij 2 weken overtijd is is hij eigenlijk 10 weken, volgens een boekje tenminste. (dat weet ik nog van bij mijn dochter).
Tja, moeilijk is dat he met die hoeveelheden. Daar zit ook steeds mee hoor.... Alleen is het dus hier zo dat ons ventje van bijna 4 weken al flessen leeg drinkt van 150ml, maar hij drinkt er wel 5 en dat is inc de nachtfles. Als jij t gevoel hebt dat ie met 120 net zo tevreden is, dan geef je dat toch gewoon? Je kunt idd die kleintjes niet dwingen tot doorslapen snachts hoor. Ik merkte dat ons mannetje 120 gewoon niet zo fijn vond, dan kwam ie vaak na 2 uurtjes weer. Nu laat ie echt veel meer uren tussen de flessen en is ontzettend tevreden. Maar sinds wanneer krijgt ie meer voeding? Want hier heeft het 2 dagen geduurd voordat ie met die 150 overging van 6 naar 5 flessen.
Ik ben woensdag naar het CB geweest en heb toen donderdag en vrijdag 150 gegeven, maar sinds zaterdag een beetje gewisseld, dan 120 en dan 150. Sinds zaterdag is hij ook een beetje uit zijn doen, volgens mij moeder had hij toen pas last van de spuitjes die hij woensdag gehad heeft, maar ik weet niet of dat kan. Ik weet gewoon niet wat ik moet geven, 120 of 150. Op welke tijden geef je dan de fles als hij er 5 krijgt incl. de nacht?
tja, kan een beetje wisselen qua tijd hoor. maar ongeveer: 9.00 13.00/14.00 18.00/19.00 23.30 4.00/5.00
Hoi, Abel is nu 12 weken, maar destijds zijn wij ook overgegaan op 5 flessen van 150 en één nachtvoeding van 90 + 3 schepjes (= 100) De laatste fles geven wij rond 23:00, op zijn kamer in het schemerlicht, daarna leggen we hem meteen weer in bed. Bij Abel verschoof de nachtvoeding steeds verder de nacht in. Sinds een week krijgt hij 5 x 165 en slaapt hij door! Vanmorgen tot 6:10, vind ik netjes! Vanaf half 6 krijgt hij zijn eerste fles, word hij vroeger wakker krijgt hij een nachtvoeding en wekken we hem vervolgens rond half acht, dan begint de dag weer! Om de 3,5 a 4 uur krijgt hij een fles, vandaag is dat ongeveer: 6:20, 10:20, 14:30, 18:45 en 23:00. We rekken weinig met de tijden, honger is honger en op de een of andere manier komen we op dit ritme uit. Lang verhaal, ik hoop dat je er iets aan hebt, komt allemaal goed, grt Esther
vergeet ik bijna, volgens mij mag je bij dit gewicht ook al 5 x 165ml geven. Ik zou het een keer aanbieden, succes!
ik gaf mijn ventje als hij snachts kwam geen volle fles maar de helft en dat afbouwen steeds minder geven . en dit in zijn eigen kamer in het donker , en hij kreeg ook geen schone luier (alleen in geval van poepbroek ) en dan direct zijn bedje weer in ps nu krijgt hij dus 2300 laatste fles en tussen 5 en 6 komt ie sochtens
's nachts minder geven is geen succes denk ik. Ik heb 1 x 120 gegeven ipv 150, nou hij begon me toch te gillen! Tot hij die 30 cc nog kreeg en toen ging hij slapen hahaha. Ik weet even niet zo goed hoe ik het moet aanpakken.
Bloem, jouw zoontje mag over 24 uur verdeeld maximaal 900cc hebben. Dat is 6 flessen van 150cc of 5 flessen van 180cc. Hij hoeft niet door te slapen, hij is nog hartstikke jong. Meestal merk je wel aan die kleintjes of ze nog honger hebben of niet en daar zou je (en het CB natuurlijk ook) naar moeten kijken en niet alleen naar schema's. Mijn dochtertje is 11 weken (en maar rond de 4750 gram denk ik) en die krijgt 5 x 200cc per 24 uur aangeboden. Dat drinkt ze niet allemaal op, maar ze komt op een dag aan een totaal van tussen de 750 en 850cc. En daar is ze happy bij. Wij hebben het vanaf het begin zo gedaan dat als ze meerdere flesjes per dag helemaal leegdronk (2 of 3), we alle flesjes verhoogden naar de volgende hoeveelheid. Dan laat ze ook heus wel wat staan, maat weten we dat ze iig genoeg heeft gehad. En zo is ze zelf ook van 6 naar 5 flessen gegaan, daar hebben we helemaal niks voor hoeven doen. Ook doorslapen doet ze zelf, tussen 23 en 6 uur ongeveer, maar dat is per kindje gewoon verschillend en kun je volgens mij niet afdwingen. Ik vond het proberen te rekken in de nacht iig meer moeite dan haar voeden. Met een beetje geduld kom je er wel, laat je niet gekmaken door wat "moet" en "hoort"...
Met de leeftijd en het gewicht van jou kindje zou ik gewoon 5x 150+5 (en dan niets meer weggieten, dus 165cc voeding) geven. Als je dat echt 5x per dag geeft, heb je mss kans dat hij de nacht wèl doorhaalt. Mocht dat niet lukken, dan geef je in de nacht toch een klein flesje erbij? Eéntje van 90+3 (of 100+3)?