waarom mag ik niet op hakken lopen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lalahoffstie, 6 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik liep bij de zwangerschap van mijn derde ook op hakken van zo'n 10 cm het kantoor van de gyn binnen en hij zei niets, dus het zal wel mogen :D

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb heel de zwangerschap van mijn dochter op hakken gelopen. Heeft volgens mij alleen maar met je evenwicht te maken.

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Op hakken lopen is nog nooit goed voor je geweest.
    Slecht voor je voeten, knieen en rug.
    Tijdens je zwangerschap vaak geen succes in combinatie met je bekken.

Echter zal er niemand achter je aan komen dat het verboden is....of misschien toch wel :p

4. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Andere mensen bemoeien zich er al snel mee als je zwanger bent en zeggen dan vaak ook snel dat je dingen "niet mag" doen.

Maar dat komt dan weer heel anders over als dat het "afgeraden" wordt.

Wat dat betreft moet je ook opletten wat je wel en niet geloofd. Want sommige dingen zijn gewoon "onzin" waarvan ze zeggen dat je het absoluut niet "mag" tijdens zwangerschap.

5. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Ik heb tot week 37 op (hoge) hakken gelopen. Is nog noooooiiiit iets van gezegd

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Waar bemoeit die vrouw zich mee? Als zwangere ben je soms gewoon publiek bezit!
    Gewoon lekker blijven doen zolang het kan. Ik had vanaf 20 weken opgezette voeten, waardoor ik het het beste volhield op (onelegante) klompen, crocs en slippers. En daar baalde ik best wel van!

7. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Mij is het op een gegeven moment afgeraden omdat ik last van mn bekken had. Maar als je er geen last van hebt zou ik lekker op hakken blijven lopen.

8. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Grappig hoe mensen menen dat ze ongevraagde tips moeten geven aan anderen. Ze zal het niet verkeerd bedoelen, maar toch :p

Je gaat toch ook niet zeggen tegen iemand die wat zwaarder gebouwd is en een Big Mac zit te verorberen dat het niet mag omdat hij al dik genoeg is.

Nou ja oke, misschien niet echt een vergelijkbaar verhaal ;)

Als jij er geen last van hebt dan gewoon doen. Als je er last van krijgt ga je vanzelf op andere schoenen lopen :p

Je mag zoveel niet... Je mag ook niet vloeken ;)

9. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Als je er geen last van hebt, gewoon doen. Ik loop ook nog steeds op allerlei verschillende hakken rond. De naaldhakken gebruik ik op het moment alleen nog voor verjaardagen en feestjes, vanwege de kou.
    Volgens mij heeft het te maken, dat het afgeraden wordt, met je houding en balans, omdat het zwaartepunt langzaam verschuift naar de voorkant. Aangezien ik een man heb die hakken mooi vind en ikzelf er geen hinder van ondervindt, blijf ik er lekker op doorlopen

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja ongevraagde bemoeienissen...zucht. Ondervind het nu ook. Chagrijnig word je ervan want vaak heb ik zelf alang opgezocht of gevraagd of iets kan of niet.
    Hier zijn het vaak de rennies waar iedereen een mening over heeft. Ik heb vaak last van maagzuur en 6 op de 10 nachten neem ik als ik in bed lig 1 rennie. Want niks helpt.

Nou, volgens heeeeeeel veel mensen ben ik puur vergif aan het innemen hoor. Terwijl ik toch bijna 100% zeker weet dat het totaal geen kwaad kan. Staat zelfs in de bijsluiter.
    Naja dat is dan 1 voorbeeld waar ik echt een beetje moe van word.

Maar TO was 12/13 weken toch?????? Dan zal die hangende buik nog wel meevallen???

11. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Brutaal van die vrouw hoor als je 13weken bent, neem aan dat je nog geen gigantische toeter hebt!
    Zolang jij je lekker voelt op je hakken zou ik het lekker doen hoor. Ik denk dat ik straks zelf veel te bang ga zijn om te kukkelen. Ondanks dat ik vrijwel altijd op hakken loop is mijn balans sowieso al niet echt goed, laat staan als ik straks een buik heb haha :D

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik vind het best vergelijkbaar hoor! Vraag mij altijd af waarom mensen ineens met ongevraagde adviezen komen als je zwanger bent...

13. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Hahah echt serieus, die ongevraagde bemoeienis van mensen!
    Volgens mij mag je gewoon op hakken lopen, zolang het nog kan (je geen last van rug en bekken hebt).
    Ik draag ook vaak hakken dus zou voor mij ook ff "afkicken" worden wanneer het niet meer zou kunnen.

14. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Je bent nog maar 13 weken, volgens mij is het helemaal geen probleem.

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben 21 weken en loop ook nog op hakken. Oke, geen 12 cm maar dat kan ik ook niet als ik niet zwanger ben :p

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    TO is hoogstwaarschijnlijk met hakken aan ter werelkd gekomen! ; p

Deel Deze Pagina