Bij de zwangerschap van mijn zoontje kreeg ik met 15 weken last van m'n bekken. Het werd zelfs zo erg dat ik met 23 weken zwangerschap volledig in de ziektewet zat. Tot de bevalling heb ik er last van gehad + rugklachten in de laatste 8 weken. Na de bevalling waren de bekkenklachten vrijwel direct weg alleen na een dag werken of een dag veel lopen krijg ik weer een beetje last maar dan is het de volgende dag wel weer over. In mijn zwangerschap heb ik bij een gewone fysiotherapeut gezeten en heb ik een bekkenband gedragen. Nu ben ik 4 weken zwanger en ik wil er echt alles aan doen om weer niet met 23 weken de ziektewet in te komen. In mijn nieuwe woonplaats weet ik dat er een speciale fysio therapeut zit voor bekkenklachten en ik denk dat ik na de eerste echo gelijk ga bellen voor een afspraak. Is dit overdreven of niet? Zouden jullie wachten tot je er echt last van krijgt of veel eerder gaan?
Ik vind het juist super goed dat je al vroeg aan de bel trekt! Denk dat je baas ook blij is als je het wat langer volhoudt en steeds zoveel pijn maakt de zwangerschap ook niet echt iets om met plezier naar terug te kijken! Ik zeg doen
Ik begon met 12 weken wat last te krijgen en had met 15 weken de eerste afspraak. Als je al bekend bent met de klachten zou ik ook zeker liever te vroeg dan te laat aan de bel trekken. Zelf ben ik bij een cesartherapeut geweest die zich richt op bekkenklachten, daar heb ik ook veel oefeningen van geleerd en hoe je het beste kan staan, zitten, liggen, bukken ect.
Zo snel mogelijk gaan hoor meis! Beter preventief al wat oefeningen mee krijgen! Als je last krijgt kun je ook altijd nog terug! Ik had achteraf gezien met 11 weken al last, met 16 weken voor t eerst fysio, maar toch vanaf week 25 volledig thuis... Als ik eerder was gegaan had ik misschien nog wat langer door kunnen werken! Overigens hoeft t niet zo te zijn dat je weer bekkenklachten krijgt, maar t is zo vervelend... Ik zou meteen even gaan voor een check up en de eerste oefeningen! Succes er mee!