Heeey allemaal Ik heb een vraagje. Bij de eerste ben ik bevallen met 34 week en spoed keizersnee. Ben nu bijna uitgerekend van de twee maar me voorgevoel zegt dat deze lekker blijft zitten tot ergens week 41. Mochten ze haar halen doen ze wel aan een inleiding als je vorige een keizersnede was. ? Me dochtertje is nu 6 jaar oud dus wel even geleden. Maar weet ook dat ze volgens mij geen voorstander zijn van inleiding. normale bevalling na een keizersne Wel. gewoon bevallen hoor maar inleiden dacht ik. Iemand ervaring of weet iemand het ?
ik heb bij mijn eerste (5 jaar geleden) ook een ks gehad , nu ben ik 37 weken zwanger van de tweede. ik heb vorige week een gesprek gehad in het zh over de bevalling en idd een natuurlijke bevalling kan gewoon. inleiden doen ze niet met gel maar wel dmv een balloncatheter en infuus. tegen mij is verder ook verteld dat ik er niet langer dan 10 tot 12 uur over mag doen omdat het anders te lang is en niet goed voor het litteken. ik hoop dus zelf dat het spontaan gaat beginnen en ik het helemaal zelf kan afmaken , want de ks wil ik liever niet !
Ik vond de keizersnede en herstel echt mee vallen maar wil liefst gewoon natuurlijke bevalling hebben... Maar bij mij wouden ze niet echt langer dan 41 weken laten lopen en inleiden waren ze ook niet echt fan van. Mar zit niet te wachten op een geplande ks
Bij mij werd idd verteld dat een inleiding wel mocht met een ballonkatheter en als je al ontsluiting had geloof ik ook met een infuus. Zelf na 1e ks uiteindelijk met 41+1 zelf begonnen, is uiteindelijk helaas wel weer in een ks geëindigd.
Volgens mij doen ze liever geen inleiding met gel. Balloncatheter doen ze volgens mij niet zo moeilijk over. Soms zijn er wel andere voorschriften wat betreft pijnstilling. Misschien dat je kan afspreken dat als de kleine niet komt dat je dan alsnof een sectio krijgt? Op die manier kun je dan een inleiding voorkomen. Maar ik zou de opties gewoon nog eens met je gyn bespreken. Iedere gyn en elke ziekenhuis heeft toch zn eigen regels en manieren
Bij mijn tweede was het in eerste instantie gewoon de natuur zijn gang laten gaan (oudste was toen 3). Maar toen ging nr 2 nog even lekker over dwars liggen in week 38 en werd er een keizersnee gepland. Op de dag van de keizersnee (was al helemaal voorbereid met catheter e.d) bleek tijdens een controle echo dat mw weer goed was gedraaid en is er nog overlegt of het een ks zou worden of dan toch een inleiding die dag (had ondertussen al lichte weeën en de baarmoedermond was aan het verstrijken.) Uiteindelijk hebben ze toch voor een keizersnee gekozen (was maar goed ook want toen ze me open hadden lag mw alweer over dwars.) Aangezien je zegt dat je andere kind al 6 jaar is kan ik me voorstellen dat ze gewoon de natuur haar gang laten gaan.