Maar het is wel handig om je vooraf goed te laten informeren. Wat zijn de mogelijkheden? Wat zijn de voor en nadelen? Dan kun je ook een veel betere keuze maken, mocht je er behoefte aan hebben (had ik overigens niet bij de eerste, maar dat is ookweer voor iedereen anders natuurlijk)
OEPS! Ik vraag ook altijd ben je bang voor de bevalling?? Gewoon omdat ik zelf best bang er voor was bij de eerste...en hoezo mag zon vraag niet gesteld worden? Daar hoop ik niemand bang mee te maken! Tis gwn op eigen ervaring, terwijl ik bij de 2e niks bang was Maar idd zoals Patricia zegt: geniet!! Want het is de mooiste en bijzonderste ervaring ooit!!
Dat proberen ze bij mij ook wel eens ben ook zwanger van een eerste. Ik zeg altijd van.. Ik zie wel hoe de bevalling gaat en laat het wel over me heen komen. En dan krijg ik vaak de reactie van gelijk heb je enz. Dus ik snap wel dat jij die reacties die jij krijgt vervelend vind, zou ik ook vinden. Maar zou me als ik jou was niet te druk er over maken iedereen evaart een bevalling weer anders
tggg najaa!! Ik vind het ronduit dom van die mensen die dat zeggen. Er zijn je al miljoenen vrouwen voorgegaan. Papua's kunnen ook bevallen zonder enige medische hulp, dus jij kan het ook! Niet bang wezen, is nergens voor nodig. Ik weet zelf ook niet hoe het gaat, maar ik kijk er alleen maar naar uit! In Nederland hebben we het geluk dat er heel goede medische zorg is, dus vertrouw je vk of gyn en het komt echt echt wel goed. Ene oor in, andere oor uit. Laat maar kletsen!
Als je ergens hororverhalen over hoort is het wel over bevallen. Ad en toe hoorde uk eens een leuk, positief verhaal en daar heb ik me altijd op gericht. En serieus, het viel mih allemaal erg mee. Ging erg snel 4 uur, maar ook nauwelijks naweeën gehad. Het is best gaaf in mee te maken... dat mag ook wel eens gezegd worden.
Jawel hoor schat natuurlijk mag je die vraag stellen, de vraag is niet erg. Maar de reactie die je krijgt als je zegt dat je niet bang bent dat is vervelend.
Bij mij vertelde een manlijke, alleenstaande client mij dat bevallen heel erg pijnlijk is. Ik heb hem toen lachend gevraagd of hij er ervaring mee had. Maar ik kreeg ook de verschrikkelijkste horror verhalen te horen. Ik ben benieuwd of ik bij een 2de zwangerschap weer zulke verhalen naar mn hoofd krijg, haha.
Ach jee dat is heel erg vervelend zeg,beetje raar om horror verhalen op te hangen aan een kersverse aanstaande mama... Kijk ik zie het zo...iedereen heeft een andere pijngrens,de ene heeft een zeer hoge de andere piept al bij een papiersneetje en wil daarmee naar de eerste hulp Bevallen doet nu eenmaal zeer,maar je kunt het ook bekijken van deze kant,we hebben niet voor niets pijnbestrijding in het ziekenhuis,dus dat kun je altijd in je achterhoofd houden en misschien valt het bij jou wel reuze mee! Zelfs als je thuis wilt bevallen zijn er een skala aan mogelijkheden om alles iets te verzachten,ennuh mocht er weer zo'n geval van bangmakerij zijn,moet je gewoon luchthartig reageren met zoiets als 'dat jij nou zo'n watje ben met pijn,stel je niet zo aan' hahahahha moet je ze dan zien kijken
Ik word er ook niet goed van, van die horrorverhalen. Natuurlijk zijn ze er, en natuurlijk zijn er vrouwen die een dramabevalling hebben gehad. Maar je kunt het pas weten als het eenmaal zover is, en ik hou mezelf er dan ook maar aan vast dat het totaal geen zin heeft om me vooraf druk te maken. Ik ben ook niet bang voor de bevalling. En als ik dan gisterenavond op televisie bij RTL 8 zie hoe die vrouw uit Maastricht ligt te bevallen van haar 4e dochtertje ( zo ontspannen, zo liefdevol, zo relaxed), dan hou ik me daaraan vast. Zo kan het ook!
Dat bevallen niet pijnloos is weet iedereen. Maar hun verhaal hoeft niet het jouwe te zijn. Laat je niet gek maken hoor! Niet leuk om je af te schrikken! Je gaat het zelf ondervinden, eruit moet het toch, en tijdens je bevalling kun je alles aan!! Als je er midden in zit is het anders dan dat een ander zijn juicy details verteld. Het waren mijn twee mooiste ervaringen.
Wow, dit topic is één groot feest der herkenning Ik heb me tijdens mijn zwangerschap af en toe echt enorm moeten verdedigen om het feit dat ik ernaar uitkeek om te bevallen. Ik ben ervoor uitgelachen en enigszins bespot tijdens familiegelegenheden . Ik heb zelfs mijn man regelmatig moeten vragen om op te houden met zijn negatieve gedachtes met mij te delen, want ik wilde er echt niets van weten dat ik heel veel pijn zou krijgen. Ik heb altijd gezegd dat ik de pijn prima aan zou kunnen, omdat het een goede pijn is, die iets oplevert. Ik denk dat juist deze instelling mij heel erg heeft geholpen tijdens de bevalling. Ik kon er echt helemaal induiken en de pijn verwelkomen. Bij elke wee focuste ik op mijn ademhaling en op de gedachte dat ik daar beneden 'openging'. Dit heeft me door de bevalling heen geholpen. Ik zou het zo weer doen en heb er enorm veel meer van genoten dan dat ik er pijn van heb gehad!!
Ik heb (nog) geen ervaring, maar je hoort over alles eerder de negatieve verhalen dan de goede. Onthoud zelf dat je er positief instaat en laat je verder niet gek maken. Ik schrik ook regelmatig van sommige verhalen, maar dan bedenk ik hoe ik er zelf in sta: positief en ik ken mijn kracht en pijngrens.
Hier nu ook.... Dat ik net met verlof ben en mensen zo heel apart "sterkte" zeggen.... Sterkte?? Waarmee? Ik krijg een kindje hoor! Das prachtig mooi! Overigens was mijn eerste bevalling heel goed te doen, tja het doet wel pijn, maar ik ging zeker niet bijna dood, en dacht tot 9cm eum is dit het? (In de veronderstelling dat ik niet meer dan 3 cm zou hebben) Nu zie ik er dus ook totaal niet tegenop. Heb er eerder zin in! Tis zo bijzonder! En trouwens... Mensen vertellen vaak liever hun gruwelijke verhalen... Mooie enigszins makkelijke verhalen lijken nooit interessant genoeg om te vertellen
Anderen weten het altijd beter. Hoeveel mensen tegen mij wel niet gezegd hebben dat tegen de tijd dat ik met verlof zou gaan, ik zou willen dat de kleine snel komt. Nou ben met verlof en die kleine mag nog keurig blijven zitten als hij wil. En ja, je kan je nu al druk maken om pijn of rupturen of weet ik veel wat, maar wat schiet je er mee op? Het veranderd niks aan de bevalling hoor. Niks van aantrekken dus!
Tip: lees het topic 'genante en memorabele bevallingsverhalen'. Dan kun je lachen én de verhalen bestrijken het hele spectrum van bevallingen. Leerzaam en leuk, vond ik. Ik ben er ook niet bang voor hoor, ondanks dat ik nog geen ervaring heb met bevallen
Een bevalling is niet pijnloos dat is 1 ding wat vast staat. het is maar net hoe je er zelf op dat moment in staat. Ieder ervaart de pijn anders. Weet nog toen ik lag te bevallen van de jongste.. ik was heel rustig, lekker in mij zelf gekeerd terwijl er 2 deuren verder een vrouw lag te schreeuwen!! (Waar ik last van had eigenlijk) Je moet het gewoon op je af laten komen.
Ik denk dat mensen het niet perse vervelend bedoelen, tenminste dat mag ik hopen. Ik denk dat ze je idd op iets voor willen bereiden maar dat kan gewoon niet net als jij nog niet kunt weten hoe het is om te bevallen. Je zegt ok ik weet dat het heel erg pijn doet. Met alle respect maar je weet nog niet wat bevallingspijn is en misschien valt het bij jou reuze mee. Jij gaat je eigen bevalling meemaken en hoe erg het mee of tegen valt...alleen de tijd zal het leren.