Waarom mandarijnen niet in koelkast?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2g4e, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

De titel zegt het al...

Ik had al het fruit in de koelkast gelegd ivm fruitvliegjes. Nu wil ik de kleine mandarijntje geven en zie ik staan: mandarijn buiten de koelkast bewaren.

Waarom is dit? Zou ik de kleine meid dit nu niet kunnen geven?

2. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    oei dan deed ik dus altijd een grote fout :D misschien dat ze dan niet goed rijpen ofzo?

3. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Geen idee, doe het altijd wel. Vind het lekker, ze koel eten. ;)

4. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hahha ik heb hier een tijdje geleden een discussie over gehad met de groente boer op de markt. Ik had mandarijnen gehaald en na 1,5 dag echt rot. Ik leg ze nooit in de koelkast ik haat alles wat koud is alles moet lauw zijn bij mij.
    In ieder geval zegt ze ja had je ze maar in de koelkast moeten leggen want anders rotten ze. dus ik zo je gaat mij niet vertellen dat ze 1,5 later buiten de koelkast gewoon normale temp geen zomer en dan zo snel rot. Ja deed ze niets aan. Ik vroeg het toen aan mensen om me heen die zeiden ook leg ze nooit in de koelkast. Vervolgens kom ik bij de ah en staat op het etiket buiten de koelkast mandarijnen bewaren. Heb er wel om gelachen, ben een week later teruggegaan met mijn schoonma met dezelfde klacht had zij, toen zei ze niet zoveel meer. kreeg een nieuwe zak.
    hihi

5. hoppala

hoppala Actief lid

10 mei 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bewaar zelfsbananen in de koelkast

6. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

ik bewaar ze altijd in de koelkast..

7. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Volgens mij drogen ze dan uit, maar zeker weten doe ik het niet...

8. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

In de koelkast droogt het inderdaad sneller uit, maar met dit weer ligt bij mij alles in de koelkast anders heb ik mijn huis vol met fruitvliegjes. Dan maar wat minder van alles kopen en wat vaker langs de groenteboer ;)

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik heb de bananen nu ook in de koelkast gelgd. anders rijpen ze veel te snel idd die fruitvliegjes. bah

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    bananen (als je meerdere hebt) altijd aan elkaar laten en buiten de koelkast, anders worden ze heel snel zwart.

11. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
  12. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik moet zeggen ik heb nooit fruitvliegjes eigenlijk, bewaar fruit nooit in de koelkast, vind dat niet lekker zo koud dan gaat heel de smaak verloren... maar we hebben nooit fruitvliegjes en rot ook niet snel, dus misschien leg je ze gewoon niet op een goede lokatie??

13. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Bij ons gaan alleen appels, peren en sinasappels in de koelkast. Bananen, meloen en een paar appels en peren leggen we op de fruitschaal. Wij hebben hier geen last van fruitvliegjes:)

14. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Heb ook geen last van vliegjes en fruit ligt gewoon op schaal.
    Vlgns mij drogen mandarijnen sneller uit in de koelkast idd.

Deel Deze Pagina