vraagje

Discussion in 'De lounge' started by toetie, Jul 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    hallo dames,
    mijn vriend die is 2 weken geleden thuis gekomen met een hersen schudding toen ze in zijn oren wilde kijken zaten deze pot dicht.
    dat kon verholpen worden zodra hij niet meer zo last van zijn hersenschudding had door zijn oren uit te spuiten.
    van de week zijn ene oor (r) gedaan door de assistente het andere oor (l) lukte niet deze heeft hij gister alsnog laten doen.
    na het uitspuiten had hij heel veel pijn hij heeft een hekel aan medicijnen en alles wat hij daar onder vind vallen maar had al 3 ibiprofens op en is gaan werken.
    de pijn bleef en vanochtend heeft hij de huisartse post gebeld.
    nou langs gekomen en conclusie waarom ben je niet bij de kno geweest.
    99% zeker dat zijn trommelvlies geheel is gescheurd en hij blijvend doof is aan zijn linker oor.
    ja zegt ze ze hadden je naar de kno arts moeten sturen en niet mogen uitspuiten.

dit is gewoon klote nieuws het ergste vind ik gewoon het is nou een blijvende schade,
    de vorige keer hebben ze bij onze kleine ook al medicijne voorgeschreven die niet klopte.
    ik vind dit gewoon niet kunnen niet deskundig en vraag me af wat ik hier mee kan doen want zijn gehoor word er niet beter op maar voor het zelfde geld kom je met iets wat naderhand dodelijk kan zijn.

als dit al 2 fouten in een 3maanden tijd bestek is.

weet iemand wat ik hier mee kan want met 24 jaar blijvend doof aan een oor door een foutje/ nalatigheid is gewoon te gek voor woorden.

bedankt voor het lezen,
    groetjes toetie

2. ecl

ecl Niet meer actief

Jeetje wat een stelletje sukkels!
    Goh dat is echt heeel erg vervelend voor je vriend! Hij moet, neem ik aan, alsnog naar de kno arts?! Zou dat even afwachten en aan de hand van wat hij/zij zegt een schriftelijke klacht in dienen en eventueel verdere stappen ondernemen.
    Kijk fouten worden gemaakt, het is mensen werk. Maar dat neemt niet weg dat die fouten wel degelijk consekwenties moeten hebben, aangezien die fouten vervelende gevolgen voor de patienten hebben.

2 fouten in 3 maanden, is dat door de zelfde persoon? Vindt het sowieso slordig, ook als er door verschillende mensen fouten zijn gemaakt.

Ik zou sowieso even contact opnemen met je ha aan de hand van wat de hap arts zei en aangeven dat je de KNO arts gaat afwachten en hoopt dat de schade meevalt. Gewoon direct even mondeling een klacht in dienen en de fout kenbaar maken!
    Je zou de kno arts ook meer kunnen vragen over de fout en wat je kan ondernemen. (al weet ik niet wat en of ze daar echt iets over gaan zeggen).

Heel veel succes en hoop dat andere wat betere tips hebben aan de hand van bijv. ervaringen. Beterschap voor je vriend en hoop echt dat het uiteindelijk meevalt!

3. bagheera

bagheera Bekend lid

Aug 2, 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat erg, je gehoor is zo belangrijk! Begrijp dat je boos bent.

Kunnen ze het trommelvlies niet meer aan elkaar branden? Een vriendin van me heeft ook zoiets meegemaakt (was op vakantie kreeg oorontsteking 2 artsen zeiden dat ze terug mocht vliegen en tijdens de vlucht is haar trommelvlies gescheurd). Het heeft 7 x geduurd voordat ze alles weer vast hadden en ze hoort nog steeds minder als voor heen.

Heb verder geen tips/verstand van nalatigheid of fouten van een arts dus kan je daar mee niet helpen.. Hoop dat er andere reacties komen!

4. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Klacht indienen en aansprakelijk stellen. Blijvend gehoorverlies heeft behoorlijk invloed op rest van je leven.

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Als er zo'n dikke prop oorsmeer inzit dan kan je het trommelvlies niet zien, om een trommelvlies goed te kunnen beoordelen moet eerst die prop eruit. Lijkt me niet iets van nalatigheid maar van de normale procedures volgen. Trommelvlies scheurt wel eens vaker, bij een oorontsteking bijvoorbeeld, zodat de ontstekingstroep eruit kan, daarna sluit het trommelvlies in 2 a 3 weken weer. Als zij nu zien dat het trommelvlies blijvend beschadigd is dan was hij al gescheurd voor het uitspuiten.

6. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    dank je wel voor de reacties.
    ja boos ben ik zeker.
    er vallen wel dingen te doen maar zijn gehoor krijgt ie niet meer terug en ja trommelvlies dat groeid niet meer aan elkaar ze kunnen het vervangen met een bepaald spul maar het gaat ons ook wel om de pijn maar zijn gehoor is belangrijker.
    hij moet donderdag naar de dokter want hij heeft druppels mee gekregen.
    ik heb gezegt dat ie een verwijzing moet vragen en niet meer moet gaan zitten klungelen met de dokter (maar ga zelf ook mee).
    de fouten zijn gelukkig niet door dezelfde gemaakt maar wel in dezelfde pratijk.

7. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant

8. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik zou het laten beoordelen door de KNO, kijken of die vind dat ha fouten heeft gemaakt.
    Zo ja bekijken wat de gevolgen zijn, en ook voor de toekomst.
    En toch aansprakelijk stellen vanwege extra kosten nu en in toekomst als gevolg van gehoorschade die waarschijnlijk niet nodig is geweest. (operatie's, gehoorapparaat, pijn klachten, problemen of aanpassingen op werk, verzuim van werk door gehoorklachten. enz)

9. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Ik zou zeker een klacht indienen. Artsen, domters, verpleegkundigen etc. staan ingeschreven bij de BIG. Daar kan je een klacht indienen. Ook al zou die misschien weer helen dit kan gewoon niet.

Ik wens jullie veel sterkte door zo'n fout. Begrijp dat jullie erg boos zijn.

Sterkte.

Share This Page