Hallo, Mijn dochtertje drinkt sinds een week echt slecht vind ik. Alleen de ochtendfles van 180 + 6 flesvoeding en 3 eetlepels pap gaat er nog in. Heel af en toe lukt het me om haar een paar slokjes water of thee te geven maar dat was het dan ook. Hoe kan dit ineens? Ze dronk en at juist altijd heel erg goed maar nu kost het me zoveel moeite om haar te voeden. Ik raak er echt door gefrustreerd.
Krijgt ze geen tanden/ kiezen??? Hier kreeg ze net na haar 1ste verjaardag 4 kiezen tegelijk en dat was geen pretje. Eten en drinken was drama... Probeerde toen zoveel mogelijk zachte dingen te geven waar ze nauwelijks op hoefde te kauwen. Ook deed ik dan vaak wat extra water bij de (halfvolle) melk om toch genoeg vocht binnen te krijgen. Probeer er echter niet gestresst of gefrustreerd door te raken (in ieder geval niet zichtbaar), want dat heeft je kindje ook door en vaak wordt het dan helemaal zo'n strijd wat alleen maar het tegenovergestelde teweeg brengt.... Ik weet het, is niet makkelijk. Hier ook van die fases gehad dus en als mijn vriend zag dat ik me irriteerde of frustreerde nam hij het over. Hij kon daar veel rustiger in blijven. Inmiddels lukt het mij ook, aangezien ik heb gemerkt dat het (hier althans) maar kortdurende fases zijn met ook een duidelijke reden (tanden, ziek etc).
Oh trouwens, misschien gewone koemelk proberen?? Of een tuitbeker of gewone beker?? Is vaak wel interessant waardoor ze weer wel gaan drinken.... Anders een keer extra fruit aanbieden of yoghurt/ kwark?
Daar dacht ik ook al aan, doorkomen tandjes of kiezen maar hier kon ik niks van zien. Ik moet haar tijdens het eten altijd afleiden met iets zodat ze gaat eten want anders neemt ze geen hap. Koemelk geef ik nog niet geef nog kunstvoeding, cb heeft er ook nog niks over gezegd maar daar ga ik maandag heen.