Waarom maxi cosi ipv kinderwagenbak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken..

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Over de opmerkingen op het winkelen: het kan zijn dat diegene nog geen uur in totaal in de stad loopt. Tja, waarom dan niet even de maxicosi?
    Hier zoontje ook regelmatig in de maxicosi gedaan. Vaak voor kortere stukjes, maar hij heeft ook een periode gehad dat ie liever in de maxicosi zat, dan in de wandelwagenbak.

Met 4 maanden ook een autorit van 12 uur gemaakt (weliswaar met tussenstops). Volgens mij moet je doen waar je je goed bij voelt.

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Maar de babybelance en wipstoeltje zijn een beetje lastig om mee te gaan winkelen/dagje weg ;)

4. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    wij gebruiken de MC alleen voor in de auto en nemen de wagenbak wel mee.
    Voorheen dacht ik ook altijd hoezo laat je je kindje zo lang in de MC zitten maar toen had ik nooit van reflux enz. gehoord.
    Ik snap zeker dat ouders hun kindje in de MC laten als ze daar rust krijgen of geen klachten erdoor krijgen.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik nam die alleen mee met boodschappen doen. Niet om urenlang te wandelen. Heb zelf een klein autootje met ieniemienie kofferbak waar geen reiswieg in past met onderstel. Bovendien had ik Aiden en de boodschappen ook nog.
    Dus ik kon kiezen: Maxicosi op onderstel of reiswieg mee en Aiden thuislaten!

Dan is het dus simpel: Maxicosi op onderstel mee.

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Je hebt reflux en reflux. Hopelijk kom je daar nooit zelf achter.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Reltopic nr....... :D

8. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    #28 kaaskroketje, 10 okt 2014
    Laatst bewerkt: 10 okt 2014
    Simpel ik moest van de chirug en de kinderproffesor .
    Nummer 1 en 3 lagen bijna altijd in de bak maar de 2de niet .

Hij had extreme reflux is op 10 weken geopereers aan pylorus stenose(ofzo iets) en zelfs daarna gaf hij nog continu over . Ik had een anti reflux bed ook gehuurd en hij zat ook vaak in de baby bjorn balance wipstoel . Hij gaf het minste over in de Maci cosi dus.hij moest daar in om zo te voorkomen dat het vele spugen te veel druk of belasting gaf op zijn liteken/ge opereerde sluitspier .
    Moet wel zeggen dat wij nooit uren weg gingen zonder de draagdoek mee te nemen zodat ik toch kon afwisselen
    Niet iedereen doet het uit gemakzucht of door onwetendheid .

9. Lovel

Lovel Actief lid

16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    Dat vroeg ik me ook altijd af totdat ik een baby met heftige reflux kreeg. Mn meisje krijst alles bij elkaar in de kinderwagenbak. Maxi cosi is ze veel rustiger. Helaas wel ietsjes afgeplat hoofdje.. maar kinderwagenbak is voor haar helaas echt geen optie..

10. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Ik heb dat wel es moeten doen voor de verhuizing omdat ik geen auto heb en waar ik eerst woonde kwam er ook geen grote bus, alleen zo'n klein buurtbusje, de dichtstbijzijnde halte waar wel een grote bus kwam was gauw 30, 40 minuten lopen. In de buurtbus kon ik haar met het autostoeltje in de gordels vastzetten. Wel haalde ik haar dan regelmatig onderweg uit het stoeltje. Maar kon slechts de reisbak meenemen en op mijn rug binden en andersom.
    En als ik moet kiezen tussen een kleine baby op schoot nemen, in de reisbak in de wagen laten liggen in de kofferbak, etc dan is wat langer in de autostoel een vele malen veiligere optie.
    Ik had ook liever dat ik haar in de bak mee kon nemen en gelukkig kan dat nu ook :D En ja ze ligt er nog steeds in :p
    Ik denk dat er vele redenen zijn om zo een baby mee te nemen.

11. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Dat vraag ik me dus ook altijd af! Het ziet er ook niet comfortabel uit vind ik...

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Fijn dat jij je dat ook afvraagt.....
    Ik vroeg me dat ook af en ik snap het in de refluxsituaties.
    En als je met het openbaar vervoer reist ook.
    Helemaal niet bedoeld als reltopic.

Als jullie het verkeerd opvatten sorry dan!
    Ik zag het laatst voor ze zoveelste keer en bij meerdere baby's en dacht eens vragen.

Maar ik wil niemand op haar teentjes trappen.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Waarom zou je een kind niet in de maxicosi laten liggen als je boodschappen gaat doen of even gaat winkelen? Als ik boodschappen haal terwijl ik onze zoon bij me heb, doe ik dat meestal lopend en dus met de kinderwagen (inmiddels wandelwagen). Ik draag hem ook veel, eerst in een draagdoek en nu in een ergonomische drager. En buiten die momenten om lag hij als baby in de box of op een kleed op de grond. Oh ja, als ik naar de wc ging of onder de douche stond als hij wakker was en mijn man niet thuis, dan zette ik hem in de wipstoel. En misschien eens in de twee of drie weken liet ik hem wel eens in de maxicosi zitten tijdens het winkelen / boodschappen. Wat erg toch, arm kind ;)
    Inmiddels is hij ouder en kruipt hij heerlijk rond, op die momenten na dat hij even in de wandelwagen, drager of de maxicosi zit als we de oudste naar school brengen, winkelen of met de auto ergens naartoe gaan. De meeste autoritten die wij maken zijn erg kort (minder dan 10 minuten, ik denk dat hij in een gemiddelde week nog geen uur in de auto ligt.) Leg mij eens uit waarom het dan een bezwaar zou zijn als ik eens in de twee à drie weken besluit om hem uit gemakzucht in de maxicosi te laten liggen als ik boodschappen doe. Overigens gaat gemakzucht bij mij niet eens zozeer om het overzetten hoor. Er past gewoon meer in mijn boodschappen mand als de mc op het onderstel zit. En als hij in slaap is gevallen, lijkt het me voor hem ook prettiger om door te kunnen slapen in plaats van gewekt te worden.

Ik vind dat sommige mensen echt wat te krampachtig omgaan met de maxicosi. Het is niet aan te raden je kind dagelijks uren achtereen in een maxicosi / wipstoel e.d. te zetten. Maar er zijn mensen die doen alsof elke minuut dat je kind er in zit helemaal fout is en bijna grenst aan kindermishandeling. Als een ouder zelf toch weet dat zijn / haar kind genoeg momenten heeft om vrij te bewegen en soms de keuze maakt om voor 'gemak' te kiezen, is dat toch prima? Ik snap helemaal niet waarom anderen daar dan weer een mening over 'moeten' hebben.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb het niet over even een boodschap dan gebruikte ik zelf ook het onderstel van de wagen of even op de winkelwagen. Het ging mij vooral om dagjes uit zoals een dierentuin, pretpark oid dus uren.

Maar goed ik heb antwoord op mijn vraag bedankt dames!

15. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Uren in de maxi-cosi...mijn zoon laat duidelijk merken dat de maxi-cosi niet zijn favo vervoersmiddel is. Hij kan zich er niet in ontspannen. Daarom gebruik ik hem ook alleen voor de auto en snelle boodschap waarbij we met de auto moeten.

16. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland

Dit dus!! Mijn zoontje gilde alles bij elkaar als hij plat op zijn rug lag. Aangezien ik ook wel eens naar buiten wilde en hij in de maxi cosi veel rustiger was, gebruikte ik de mc dus veel. En echt geen hele dagen hoor...

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Het onderwerp ligt gevoelig ;)

18. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    parttimer en fulltime mama
    In ons huis
    Wij gebruiken de cosi alleen als we boodschappen gingen doen.

Anders hadden we altijd de reis wieg bij ons.

ik wist niet dat voor kindjes die krampen etc hebben de maxi cosi juist verzachting geeft. Weer wat geleerd.

Verder maakt het mij niet zo uit waarom ouders daarvoor kiezen.

Ik geloof dat we allemaal het beste met ons kindje(s) voor hebben en dat we ons best doen.

19. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik bekijk per moment wat voor mijn zoontje prettig zou kunnen zijn of wat voor mij op dat moment handig is.
    Vlak na drinken plat neerleggen werkt hier niet, ook woon ik 3 hoog en dan ben ik soms al zo klaar met dat gezeul dat ik geen zin heb om nog een extra handeling uit te voeren, door hem over te leggen in de wagenbak.
    Ook kan ik hem in de wagenbak niet omhoog tillen als hij slaapt, dus wordt hij wakker, met de maxi cosi lukt dat wel en dan kan hij dus even zijn slaapje 'afmaken' (hij slaapt in de maxi cosi hooguit 3 kwartier).
    Maar hem pas een keer met een middagje winkelen ook in de maxi cosi laten zitten, omdat hij ook in de auto in slaap was gevallen (en overleggen betekent hier: wakker). Maar na ruim 2 uur was hij het toch echt wel zat in dat ding.
    Dus echt lange dagen, zoals met uitstapjes alleen de maxi cosi zal ik denk ik niet doen, alleen al omdat mijn zoontje het na een paar uurtje op een brullen zet :p
    Al hoewel hij de wagenbak nu ook steeds minder interessant vind, dus het is nu gewoon even afwisselen en afwegen tot hij groot genoeg is om in de wandelwagen te kunnen :D

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb alleen een lompe duowagen en 4 kinderen die dan niet samen in de auto passen. Sowieso heb ik geen rijbewijs en is mijn man amper thuis dus veel maak ik niet gebruik van de maxicosi. Ze is bijna 10 weken en is 3 keer met de auto geweest, waarvan 1 keer wezen winkelen: in maxicosi.

Deel Deze Pagina