Waarom mensen zich aan borstvoeding ergeren...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dirksmama, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Juist, jij kan wél lezen!:D

Het zou wat zijn zeg, dat ik de deur niet uitkwam! Ben altijd op stap met mijn kind!

Ik heb nu eenmaal geen speeltuin, dierenpark, zwembad, strand en café THUIS!:p

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Van mij mag iedereen gewoon lekker zelf haar kind voeden op de manier die ZIJ en haar kind het prettigste vinden, zonder meteen te gaan sneren naar anderen die het op een andere manier doen dan zij zelf willen. Als je het alleen thuis wilt doen, dan doe je het alleen thuis, wil je het alleen in het vliegtuig, boeie...dan doe je het alleen in het vliegtuig. Waarom wordt er zo veroordeeld?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ben reuze-echt. Kom maar eens kijken!

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Je hebt gelijk!

5. zogelukkig

Doe niet zo naïef!
    JIJ bent degene die altijd haar vooroordelen klaar heeft, zo kom je over, zo sta je te boek. "Zo hoor je te kijken", "zo hoor je te voeden".
    Ik vind dat je enge ideeën hebt, lid bent van enge clubjes en geen respect opbrengt voor diegenen die het niet doen zoals jij deed. Dat zeg je wellicht niet letterlijk, maar je insinueert het merkbaar, het valt anderen ook op. Nou, wees jij er maar lekker trots op hoor, dat je op de meest onmogelijke plekken je borst eruit haalde als je 4,5,6,7-jarige kind de borst wou. Maar laat andere langvoedsters DIE DAT NIET DOEN in hun waarde!
    Je voedt al jaren niet meer, misschien eens tijd voor een ander platform? Heeft de "extended breastfeeding world" geen forum? Misschien kan je erelid worden.

6. babyproject

Volgens mij heb jij echt niet door dat jij aan de lopende band mensen beledigt met je opmerkingen.

Voor mij sta jij juist symbool als de arrogante langvoedster die het allemaal wel beter weet. Die zichzelf zo geweldig vindt. En oh wee als je het niet met jou eens bent, dan krijg je de wind van voren. Dingen verdraaien tot het je uitkomt (borstvoeding is zoveeeeeeel meer dan alleen voeding, bla bla, en het volgende moment is borstvoeding opeens wél alleen een melkvoorziening...).

Nee, jij komt bij mij helemaal niet over als een relaxt persoon en zeker niet iemand die Zo Gelukkig is...

Laat ik je het voordeel van de twijfel geven, en doen alsof dit jou helemaal niet typeert, maar weet in elk geval dat jij op deze manier kunt overkomen. Maar ik denk dat jij dit wel weet, en dat je er zelfs van geniet. Voor jou lijkt ruzie zoeken wel een vorm van vermaak. Gelukkig heb je geleerd van die aanmaningen van de forum beheerders, want je bent amper meer te "pakken" op je woorden zodra je iemand weer de wind van voren geeft. Bravo. Je bent een bofferd.

7. babyproject

Wooow.... Wie zit er achter jouw account?
    Dit is dus bijna PRECIES wat ik over jou wil zeggen.

Misschien dat jullie daarom zo botsen? Laten we het houden op 2 sterke persoonlijkheden?

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.270
    10.984
    113
    Soooo wat is hier nu weer aan de hand? Ladies, doe eens volwassen! Iedereen zijn eigen ideeën en waarden, respect!

9. zogelukkig

Jij zet jezelf lekker te kijk met deze post!

Jij hebt gewoon last van oud zeer, van iets dat ruim een jaar geleden is gebeurd en waardoor je kennelijk zo'n bloedhekel aan me hebt. Moet je niet doen joh, heb je alleen jezelf mee! Daar hebben wij toen beiden een waarschuwing voor gehad, dezelfde waarschuwing en sindsdien sta jij heel wijselijk op mijn negeerlijst. Ik kreeg alleen een melding dat je weer op de man aan het spelen was, je kan het gewoon niet laten! Iedere keer weer lekker hakken op zogelukkig; zielig hoor.

Ter herinnering:

Beste zogelukkig en babyproject,

Ik stuur jullie beide deze pb omdat ik van jullie beide een berichtje heb gehad over wat is er is voorgevallen. Ik weet niet wat er is voorgevallen en eerlijk gezegd wil ik dat ook niet weten. Als ik dat allemaal uit moet gaan pluizen voel ik me net een politieagent.

Wat wel duidelijk is, is dat jullie mekaar niet liggen of elkaar verkeerd begrijpen. Ik moet zeggen dat dit helaas vaker voorkomt in het borstvoeding forum. Wat ik belangrijk vind is dat welke keuze iemand ook maakt, dat deze keuze altijd gerespecteerd dient te worden door een ander. Mocht je je toch geroepen voelen je mening te geven doe dit dan zonder te oordelen en stem je reactie zorgvuldig af op de vraag of kwestie van de degene die het onderwerp is begonnen (ts). Ga in een topic niet op elkaar reageren.

Ik wil jullie bij deze vriendelijk verzoeken elkaar een beetje te ontwijken en te ontzien. Voor wat ik zo snel terug heb kunnen lezen bedoelen jullie het allebei goed maar valt het op de één of andere manier verkeerd. Leg je erbij neer dat jullie beide een andere kijk op iets kunnen hebben en accepteer dat, ga daar niet over in discussie.

Bovenstaand is een beetje een algemeen stukje en geldt niet specifiek voor één van jullie of jullie beide maar ik weet zeker dat als jullie met iets meer zorg omgaan met elkaar, een keertje tot tien tellen of zelfs een keer een topic links laten liggen dat we dan al een hele stap verder zijn.

*naam mod*

Act like it.

10. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Wat een frustratie heb jij zeg. Je doet je naam geen eer aan. :D

11. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Gezellig hierzo: Pakt een bak popcorn :)

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Waarom moeten sommige toch altijd zo naar doen tegen andere..

Respecteer elkaar een keer en laat iedereen doen wat ze denken dat goed is.

13. babyproject

Het is nog vroeg, ik ben nog aan de boterham ;)

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik gooi een slotje op dit topic, want het loopt aardig uit de hand.

Deel Deze Pagina