Dinsdag krijg ik te horen of ik een keizersnede ga krijgen . Wat draagt het fijnst (ik wil ook borstvoeding gaan geven) en hoeveel setjes moet ik meenemen aan ondergoed pyama's en voor de baby ? Misschien dat er nog meer tips zijn voor wat ik absoluut niet moet vergeten oid.
Ik heb ook een keizersnede gehad en wat ik het fijnst vond was een bigshirt (nachthemd) en voor de rest helemaal niets. In het begin is het lekker als er niks op je wond rust qua kleding. Als je uiteindelijk ondergoed gaat dragen zorg er dan voor dat je katoen draagt! Dus iets dat niet zweet. Dat doet ontzettend veel pijn namelijk! Ik had 1 onderbroek die er heel mooi uitzag maar van de verkeerde stof was gemaakt...Heb ik nog geen half uur gedragen... Je blijft ongeveer 5 dagen in het ziekenhuis. Dus neem maar voldoende mee. Ook voor je baby! Dat ziekenhuisspul ziet er niet uit...
Hier gewoon bigshirt of zo+n korte broek met een tshirt erop. Maakt niet zoveel uit allemaal vond ik. Zou gewoon voor 4 dagen spul meenemen er vanuit gaan dat je 1x per dag iets anders aandoet bij jezelf en de baby. Ik deed de eerste dag een kraamverband overdwars in mn onderbroek ter hoogte van de wond, dan drukte mn broek er wat minder op. Lange trui erover je je zag er niks van.
ik zou gaan voor een bigshirt, dat heb ik de afgelopen dagen ook vooral gedragen. En ik had eerst alleen gewone onderbroekjes, maar heb mijn moeder gevraagd wat hogere modellen van katoen te kopen. Oke, ze zien er niet uit, maar dat heb je er wel voor over, die duwen in elk geval namelijk niet op je wond. groetjes suus
ik zou gaan voor een bigshirt, dat heb ik de afgelopen dagen ook vooral gedragen. En ik had eerst alleen gewone onderbroekjes, maar heb mijn moeder gevraagd wat hogere modellen van katoen te kopen. Oke, ze zien er niet uit, maar dat heb je er wel voor over, die duwen in elk geval namelijk niet op je wond. groetjes suus
Dunne kleding, in ziekenhuizen is het altijd lekker warm en vlak na de bevalling had ik het altijd erg warm. Heb je nog zwangerschapsondergoed? dat kun je na de bevalling ook prima dragen. Sterkte dinsdag en ik hoop voor je dat een keizersnede niet nodig is. Groet van Kiki
de 1e paar dagen krijg je nog no's net onderbroek aan van het ziekenhuis maar ik vond zo'n big shirt fijn en als ik dan ff uit bed ging had ik een wijde trainingbroek die niet te strak zat zo'n 1 die je met touwtjes dicht kan maken gewoon voor een paar dagen schone kleertjes mee nemen voor de kleine anders kan je vriend ook altijd nog ff wat ophalen
Bedankt voor de reacties . Zo ben ik er toch wat meer op voorbereid wat ik het beste kan dragen of niet. Morgen nog het een en ander shoppen . Is een badjas fijn om te dragen of misschien erg zwaar ? Ik heb 2x eerder een buikoperatie gehad . Een kijkoperatie en een eileider verwijdering (alle 2 de keren laprascopistisch) en dat is me erg meegevallen. In hoevere is een keizersnede daarmee te vergelijken (als dat al kan ) en hoe verloopt het herstel ? Wat een hoop vragen allemaal he ik wil graag weten wat ik allemaal kan verwachten zodat ik niet voor verassingen kom te staan.
Ik droeg vorig jaar ook een big-shirt, maar mocht er ooit een volgende keer komen dan zou ik voor een broek met een los shirt gaan. Wel een zwangerschapsbroek omdat daar de band lekker hoog van zit. Je hebt dan geen last dat er kleding over de wond schuurt. En gelukkig zit er altijd nog een onderbroek tussen, haha! Ik vond het vervelende met een big-shirt dat als je de volgende dag uit bed gaat, je eigenlijk altijd een badjas erover aan moet trekken. Althans, dit vond ik prettiger met het oog op visite, vooral van kamergenoten. Dan was het op het toilet nog een heel gedoe. De tip van niet al te warme kleding is zeker een goede! Het is in het ziekenhuis meestal vrij warm en na zo'n operatie heb je het meestal ook niet koud. Luchtig kleden dus! Verder wens ik je heel veel sterkte en succes, en probeer er ook van te genieten hoor!
Niet, een keizersnede is absoluut niet te vergelijken met een laparoscopische operatie. Bij een kijkoperatie heb je hooguit 3 sneetjes van ca 2 cm. Bij een keizersnede heb je een jaap van ca 15 cm in je buik, ook nog eens minstens 15 cm buikvlies, de buikspieren worden soms in/doorgesneden, de baarmoeder wordt open gescheurd, je blaas wordt aan de kant geschoven.... Nee, het is niet te vergelijken.
Op de markt verkopen ze van die felgekleurde microfibre broekjes in boxer model. Ik had drie rode in een grotere maat .. heb daar veel plezier van gehad. Kraamverband paste er goed in en het broekje knelde nergens, kon het ophijsen tot boven mijn navel. Kon niet wachten tot ze weer uit de was waren, haha. Daaroverheen gewoon een trui en losse sportbroek. Groetjes, Mirjam
hele zwangerschap niet gedragen, erna wel: zwangerschapsondergoed van de hema. erg charmant maar gewoon ondergoed zit precies op je wond. verder t-shirt met mijn zwangerschapsjoggingbroeken, knelde ook niet. Badslippers en badjas zijn handig, en misschien een klein kussentje. vond ik wel fijn aangezien je buik zo slap is en dan zo trekt als je op je zij ligt. kussen geeft dan wat ondersteuning. heel veel succes!
Boxershorts, en dan van katoen liefst oma-tenten met de stiek net onder je borsten Verder een badjas heb je echt niet nodig, het is er gewoon te warm voor. Neem een paar lekkere pantofels mee, en slippers voor onder de douche. Op een ks kan je je verder niet echt voorbereiden het is een behoorlijk zware operatie mijn gyn zei, vertel mensen maar dat je dezelfde operatie krijgt als vrouwen die hun baarmoeder laten verwijderen, alleen bij jou blijft die zitten. Dan begrijpen de wat oudere dames (zoals mijn moeder) dat het dus niet zomaar een rits-sluiting is zoals je vaak die term hoort bij een ks. Over een ks word nogal eenvoudig gedacht maar het kan vies tegenvallen, hier gelukkig niet maar heb diverse dames gesproken in het ziekenhuis waar ik lag die het zwaar hadden. Ooh ja ga na de operatie sla je weer mag lopen recht op staan en ga niet krom lopen! Het is de eerste keer doorbijten maar ik heb gemerkt dat de wond dat het snelst minder pijn gaat doen.
. Dit is absoluut waar! Ik heb dan wel geen KS gehad, maar 4 weken geleden wel een buikoperatie met een flinke jaap van navel naar schaambeen en de verpleegkundige raadde mij toen ook aan dat als ik eenmaal ging lopen, ik dan zo rechtop mogelijk moest lopen. Was even doorbijten, maar uiteindelijk scheelde het wel. Volgens mijn VK heb ik een operatie gehad die wel vergelijkbaar is met een KS, behalve dan dat mijn kindje nog lekker in mijn buik zit.