Keizersnede aanvragen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door , 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik zit nogal tegen de bevalling op te hikken, ik heb t al eens eerder gedaan en dat viel me allemaal reuze mee, dus bang ben ik er niet voor.. maar toen mankeerde ik verder niets, nu ben ik al 3,5 jaar aan het tobben met m'n darmen en maag en sinds mijn zwangerschap is het allemaal nog erger geworden, ik heb elke dag veel buikpijn en zodra ik kramp krijg moet ik rennen naar het toilet, elke beweging die ik maak zet m'n darmen in werking die daarna veel pijn gaan doen..

De gyn en de internist zijn hiervan op de hoogte, zodra de baby er is moet ik ook helemaal onderzocht worden, maargoed ik ben dus erg bang voor de weeén in combinatie met de buikkrampen, ik ben bang dat ik het niet trek deze allebij tegelijk te hebben, daarbij ben ik bang dat ik (sorry hier komt een smerig stukje) iedereen onder poep als ik lig te persen, aangezien ik als ik echt veel kramp heb ik diraree krijg...

Nouja jullie zullen me nu wel snappen... kan ik een keizersnede aanvragen om deze reden? Ik weet dat een keizersnede ook niet alles is, en dat je nog best behoorlijk last hebt van naweeen en de wond, maar dat zie ik meer zitten dan een hele bevalling...

2. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ik denk niet dat je daarvoor een keizersnede kan aanvragen.
    Maar troost je, bijna elke vrouw poept tijdens het persen. ( in alle soorten keuren en vormen)
    Het lichaam probeert wel alles kwijt te zijn voor dat de bevalling begint maar dat lukt niet altijd.

Overleg het even met je gyn. en nee, het is voor hun geen vreemde vraag.

Suc6!
    Groetjes, Mirelle.

3. Niet meer actief

ja i know, maar bij mij heeft het dan t effect van een nijlpaard die zo met z'n straatje ronddraaid :oops:

ik ga het de volgende keer zeker overleggen, ben benieuwd

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ook als je vantevoren een clysma krijgt?

Want een keizersnede is echt niet een pretje hoor, da's een zware operatie waar meer risico's aan vastkleven dan aan sproeipoep.

Groet van kiki

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik ben darmpatient, ik werd ingeleid om een andere reden maar toen ze gingen toucheren voelden ze alleen maar ontlasting zei ze, dus ik kreeg een clysma. omdat de ontlasting de boel tegen zou kunnen houden heb ik een clysma gekregen. een krampen dat ik had poeh hey.

Nou dat is een half uur lang jezelf helemaal leeg sch**ten, maar tijdens de bevalling helemaal NIKS! :D

achteraf gezien blij dat het zo is gegaan, eerlijk gezegd denk ik dat je door de weeen de kramp in je buik nauwelijks meer voelt.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    ik heb net een keizersnede achter de rug en dat zou ik zeker niet zomaar aanvragen eerlijk gezegd, want het is me echt behoorlijk tegengevallen. Ik heb echt nog veel last van de wond en vond het zeker erg vervelend!

7. Niet meer actief

Voor die buikpijn en weeen ben ik dus ook bang.... die 2 samen is echt geen doen, de buikkramp alleen voelt al als weeen en als ik dat heb weet ik al niet meer hoe ik moet zitten of doen van de pijn, en als ik dan nog zit te puffen op de wc dan zie ik t helemaal niet meer zitten....

8. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Volgens mij is een keizersnede ook niet echt goed voor de werking van je darmen.
    Het is gewoon een zware buikoperatie en daarna moeten je darmen ook weer hun plekje vinden en hun werk gaan doen zegmaar...

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Iedere vrouw poept ik heb me hier heel druk overgemaakt ivm chronische diarree. Ik kon een klisma nemen als ik wou of een stop middel. Toen het zover was denk je er echt niet meer aan.
    En tijdens de weeen heb wel iets verloren ondanks dat het hele koeie vlaaien waren normaal.
    Na de keizersende heeft het aarliefst 1 maand geduurt voordat ik me oude stoelgang heb gehad. Normaal om het uur naar de wc nou toen moest i blij zijn met 1x per 3 dagen.
    Vraag het allemaal rustig na en hopelijk kunnen zij je goed van je ongerustheid helpen.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb ook een ks gehad en dat was (zoals al gezegd) echt een zware operatie waar ik zo'n 8 weken van heb moeten herstellen. Mijn darmen waren ook helemaal de kluts kwijt en ik had het gevoel alsnog te moeten bevallen toen na 5 dagen eindelijk de ontlasting weer op gang kwam...

Ik zou het zeker even met je gyn bespreken, maar ben je bewust van de risico's van een keizersnede!

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Over die ks: om nog maar te zwijgen van de ongelofelijke pijhijhijn! die ik had de eerste paar weken na de operatie bij het naar de wc gaan. Ik zat werkelijk te vergaan van de pijn en heb de deurkruk zowat van de deur getrokken...! Ook bij plassen trouwens.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    jep idd, je stoelgang na de keizersnede is echt niet prettig. Het is bij mij nu wel weer op gang gekomen, maar doet echt goed pijn en plassen idd ook, dan trekt alles samen, ook bij mijn wond, niet echt prettig.

13. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik heb gelukkig na de ks weinig last gehad van pijn bij het plassen en poepen.
    Ik heb mijn darmen wel aan de gang moeten houden met lactulose siroop vanwege de losferon (ijzer preperaat/staal) dat het poepen weer moeilijker maakt.

Ik ben zelf chronisch darm patient ik heb CU (Colitis Ulcerosa) dat zijn onstekingen aan de dikke darm.
    Ik ben dus nogal eens aan de diarree en kan dan gerust 4x op een dag naar het toilet met bloed erbij.
    Tijdens de zwangerschap nergens last van gehad en tijdens het natuurlijk gedeelte van de bevalling nog minder. Je denkt er niet eens bij na, je laat alles over je heen komen en schaamte is er niet meer.
    Maar wel kenbaar bij je vk en gyn dat je darm problemen hebt, dan kan er rekening gehouden worden met medicatie na de bevalling mocht je bv willen gaan geven.

14. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    bijna iedere vrouw poept of piest tijdens de bevalling zo heb ik iedereen ondergepiest hahahahah

Deel Deze Pagina