Help! Aanslag op de ramen/glazen deur

Discussie in 'De lounge' gestart door KateK, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hoi!

Wij zijn onlangs verhuisd en nu was ik laatst de ramen aan het wassen maar die krijg ik niet helemaal schoon, er zit een laagje over heen lijkt het wel. Je ziet allemaal kleine druppeltjes zitten. Ook hebben we dat op de glazen deur van de douchecabine. Ik heb al met anti-kal, spiritus en sponsjes geboend maar ik krijg het er niet af. Wie o wie weet of je die aanlag nog van de ramen af krijgt en waarmee?

Alvast bedankt!

2. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Ik lees mee, heb ook al van alles geprobeerd.
    Bij mij zijn het van die uitgelopen druppels, streepachtige waasjes.....

Yvonne.

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik denk niet dat je dit nog wegkrijgt. hoogswaarschijnlijk zit het in het glas 'gebrand'. de vorige bewoners hebben met agressief spul schoongemaakt. je zou nog Lustra van Glassex kunnen proberen, maar om eerlijk te zijn denk ik dat het een verloren zaak is.

groetjes, Miranda

.

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Heh getsie.. misschien nemen we over een paar jaar wel nieuwe ramen, in eentje zit een flinke kras, die zie je heel erg als de zon er op schijnt.
    Jammer hoor..

5. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ik had dit ook in de slaapkamer (dubbelglas) het glas was lek ofzoiets.. toen is er een nieuw raam in geplaatst..

6. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Ik had op mijn douche cabine ook een verschikkelijke aanslag...Heb me rot geboend...en er nog steeds niet af kunnen krijgen....Vertelde dit op mijn werk (blokker) waarop n collega antwoorden dat ik t es met spoelglans voor de vaatwasmachine moest proberen...Ik gedaan...Helemaal schoon...! :D Misschien werkt het ook voor de aanslag die op jou ramen zit!
    Suc6!

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hm...wij hebben het ook, toen we het huis kochten dat ik nog wel van ach dat krijg ik wel schoon maar nee hoor, zal iig de tip van wwndyy proberen op de douchecabine! voor het raam zal het niet werken, de witte opgedroogte water strepen zitten zeg maar tussen het dubbel glas, dus daar moeten gewoon met de tijd nieuwe ramen voor komen.

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Je hebt ook van die polijstpasta voor de ramen. Misschien werkt dat. Maar als het een soort glascorrosie is krijg je het niet meer weg.

9. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij hebben dat met het dakraam op zolder. Ik weet het, het mag niet. Maar wij krijgen het niet vergoed van de glasverzekering want het raam is niet kapot en functioneert zo ook nog. Het kijkt alleen wat lastig naar buiten. Wil je dit dus wel vergoed hebben dat moet het raam echt stuk zijn, door bijv. iets dat door het raam is gegaan. Een hamer door het klussen ofzo. ;)

10. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    :) zal er eens over nadenken haha

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Dat zal ik zeker eens proberen! :D thanks! Ik laat jullie weten of het heeft geholpen! Lekkende (dak)ramen kun je idd niets tegen doen.. wij nemen misschien een dakkapel, zijn we er ook vanaf..

12. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Cillit bang?
    Bang...en het vuil is weg! (die reclame is vreselijk irritant, maar wel waar)
    Toen ik het ging gebruiken was het direct schoon.
    Het heeft hier wel heel erg goed geholpen op de douche :thumup: cabine.

13. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    CillitBang vindt ik chemies.. wordt er altijd dizzy van gebruik het dan ook niet meer.

Ik heb Sun Spoelglans voor de vaatwasser gekocht en idd! De meeste vlekken zijn weg! Zal binnenkort nog eens boenen en dan is het misschien wel helemaal verleden tijd! Van de week als het mooi weer is ga ik eens buiten aan de slag met dat spul! Thanks voor de tip!

14. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Je raam afvegen met een krant wil misschien wel helpen.

Deel Deze Pagina