waarom moeilijk slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joel, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    hallo heb tijdje geleden hier ook onderwerp geopend met hoe te doen in peuter bed.

nou hij ligt erin want bij oma om en ledikant was t net zo drama dus maar nu gaat hij soms stil naar bed om dat we ooit 5 x terug moeten,op zich gaat da wel maar die nachten breken ons.

zo slaapt hij van 8 tot 6 en zo is hij om de 2 uur wakker en afgelopen nacht alleen half 3 en weer 6 uur. hij sliep altijd tot 7 a 8. ben bijna 31 weken zwanger en hoop dat hij snel gewoon doorslaapt want dat heeft hij ook altijd goed gedaan vanaf zijn 3e week al.

we leggen hem om de 10 min terug en vertellen rustig dat hij moet slapen en dat we hem niet willen horen huilen en dat er nisk aan hand is en dan gaat t goed tot we hem ooit neer leggen en dan zeg ik t nog eens. maar dan moet hij nog ff huilen en s nachts denk ik van o dan laat ik hem ff huilen, ooit gaat t maar vaak moeten we er toch uit oom t weer te zeggen en niet altijd lukt t bij 1 keer. hoe kan t dat hij nu zo moeilijk slaapt? heeft wel nieuwe kamer sinds 2 3 weken maar ja bij oma waar hij ook elke week heen gaat doet hij t ook en heb hem zefls om half 1 nog op moeten halen advies???

2. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    niemand???

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Er komen geen kiesjes door of zoiets? Iets van pijn ergens anders?
    Zoniet dan zou ik toch denken dat hij even moet wennen aan de wisseling... Is het bedje veel groter dan z´n ledikant? Dan zou je dat iets knusser kunnen maken door hoog op te maken en het voeteneinde grote knuffels ofzo neer te zetten?
    Of juist niet, omdat hij daar bang van zou kunnen worden: is maar net hoe je kindje op dingen reageert...

Aan de andere kant was het dus in z´n ledikant ook al drama, dus ligt het misschien niet aan z'n bedje, maar aan iets anders?

4. tulip

tulip Niet meer actief

hoi, hier ook wel eens dat ze wat onrustiger slaapt, soms heeft dat een reden: kiesjes, verkouden en soms ook niet. Dan is ze gewoon wat onrustig en horen we ze wat vaker, even er naar toe en klaar. Ik vind dat ook niet zo'n probleem, onze kleine heeft altijd zo geslapen. Er zijn niet veel nachten dat we haar echt niet gehoord hebben. Maar ze is nooit echt wakker, alleen zelf verder slapen doet ze ook niet. Even een aai over de bol werkt prima.
    Ik denk dat als hij altijd goed geslapen heeft, dat het dan misschien zwaarder valt omdat je het niet gewend bent, ik weet niet beter.;)
    Maar als hij altijd goed sliep denk ik dat het gewoon een fase is en zal het met een paar weken wel over zijn.

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Heeft hij nog een dekentje in zijn bedje of een dekbedje?
    Ja rare vraag mss ;)
    Ons zoontje was precies hetzelfde. 's Nachts werd hij soms ieder uur wakker of hij werd om een uur of 2 wakker en dan waren we uren bezig om hem in slaap te krijgen.
    Toen ik hoogzwanger was, was ik het echt he-le-maal zat :)
    Toen hij weer een nacht bleef zeuren tempte ik zijn temp om te kijken of hij mss koorts had ofzo (om maar een reden te vinden voor ;))
    Ik weet de temp niet meer precies iets van 34.nogwat.
    De volgende dag zijn we een dekbedje gaan kopen (op 2de kerstdag, hoogzwanger naar een babyzaak op de woonboulevard...nooit doen! :p)
    Maarrrrr vanaf die dag sliep hij opeens door :$arm schaap had het dus gewoon koud 'snachts.
    Oke natuurlijk wordt hij nog vaker wakker en moet ik er nog wel eens uit, maar de meeste nachten slaapt hij (nu al meer dan een jaar) goed door.

6. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Sommige kindjes slapen nou eenmaal slecht...
    Geloof me, ik heb 2 jaar lang naar een 'reden' gezocht waarom mijn zoon zo ontzettend slecht slaapt! Maar tot nu toe nog niet erachter...
    We hebben een helse tijd achter de rug met zijn slaapgedrag.. Zaten nachten met hem op, of hij werd om half 4 wakker en dan moesten we met hem opstaan ed. (en dit was ook tijdens mijn zwangerschap en in de eerste tijd toen mijn dochter geboren was)
    Op een gegeven moment ben ik het allemaal precies op gaan schrijven zodat ik na 2 maandjes naar de huisarts kon gaan ermee, we wilden geholpen worden want het is zooo zwaar dat slaapgebrek!

Maar moet zeggen dat hij sinds 2 maandjes ongeveer iets beter slaapt. Hij is in ieder geval rond een normale tijd wakker (tussen 5.30 en 6.30) en we hoeven er 's nachts nog maar gemiddeld 2x per nacht heen. Dan even knuffelen/aai over de bol en dan is het goed.

Ik hoop dat je er iets aan hebt... Misschien dat hij er 'gewoon overheen moet groeien' ofzo?

Veel sterkte, ik weet hoe moeilijk het is als je niet genoeg slaap krijgt (en zeker tijdens een zwangerschap)

7. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    hallo
    ja idd tijdens een z\wangerschap vind ik t wel zwaar ja haha maar idd mis. een dekbed kopen. hen wel een x sokken aangedaan maar hij kruipt ook helemaal naar boven maar afgelopen nacht was dus geod, ging kwart voor acht naar bed tot half 7 maar daarvoor ook s nachts wakker, hoop dat t een fase is idd en dat hij voor dat ik beval beter slaap mar ja dan komt er een baby s nachts ahah ach ja bedankt voor de tips en advies

Deel Deze Pagina