en dan noem je precies de reden op waarom mensen er kadootjes bij doen want dan hebben ze in elk geval nog iets.... als ze thuiskomen krijgen ze zoiezo meestal al een tussendoortje dus dat is dan al normaal toch? dus dan vervalt het hele idee van een traktatie die ze van iemand hebben gekregen, als jij een kadootje krijgt van iemand, pakt jouw man dat dan ook af en legt het weg en geeft je wat anders? Het gaat om waarderen wat je krijgt (wat dat ook is) als jij wat anders geeft zegt jij met andere woorden dat het niet goed genoeg is en dus je niet dankbaar ofzo hoeft te zijn want jouw kids moeten perse wat anders.. Ik denk dat ik juist opvoedkundig gezien ze het eerder op zou laten eten en laten waarderen juist omdat het speciaal is en je normaal NIET eet, hier krijgen ze niet elke dag chips of weet ik veel wat... dus dan is het een bijzonder iets zo'n verjaardagstraktatie..
Hier is het qua schoolreisje soms een rel met ouders. ouders hebben het vaak overal te druk voor, maar schoolreisje wil iedereen mee En ja, dat kan dus niet! Ik ben ook erg voor fruit mee naar school. Dat ga ik bij mijn dochter ook zeker elke dag doen. En misschien eens een sultana of iets dergelijks mee op vrijdag. Kan ook echt niet wachten om rondleidingen te krijgen op scholen. Maja, das weer een ander verhaal.
Trouwens, nog even over schoolreisje. De gemeente betaalt dit ook voor gezinnen die het niet kunnen betalen. Bij ons op school zijn ze laatst geweest, en een groot percentage kwam ook van subsidies.
Hier hebben ze bij ons beleid voor, ze houden een lijst bij van ouders die eerder hebben geholpen en de ouderraad e.d. die vragen ze eerst en dan pas komen andere mensen aan bod, dus wie het meest heeft geholpen word het eerste gevraagd enzo, wel zo eerlijk!!
Laatst had Noa ook een traktatie gekregen, waar geloof ik 4 snoepjes in zaten. Dat had ze mee naar huis gekregen. Thuis mocht ze er 1 opeten. En de volgende dag nog 1 etc. Ik heb nu voor a.s. Vrijdag een sleutelhanger ( haai, dolfijn of kikker van WNF) met 2 snoepsleutels eraan, 1 drop en 1 zoet. Overdreven? Misschien, ik vind het leuk om iets leuks te laten trakteren als ze in groep 3 en hoger zitten dan houd ik het gewoon vrij basic...ijsjes of zakje chips of iets dergelijks...
Klopt ja vaak moet je dit wel even zelf navragen.. Bij ons kost schoolreisje 10 euro per kind, groep 1-2-3-4 gaat naar dippie doe, groep 5-6 naar billy bird en 7-8 naar toverland, elk jaar wel hetzelfde, de jaarlijkse ouderbijdrage is 22-23 euro per kind en zelfs iets goedkoper bij 2 kids.. Persoonlijk vind ik dit echt heel erg netjes!!
Mijn zoontje zit echt pas nét op school, dus ik weet niet hoe dat gaat hier met schoolreisjes e.d Heb trouwens ook geen idee wat andere kindjes mee krijgen, ik denk ook wel fruit. Maar eigenlijk heb ik zelf zoiets van ja, ik vind fruit belangrijk en hij vindt het lekker dus geef ik dat. Liga of sultana is natuurlijk niet gezond, maar zo af en toe heb ik zoiets van ach
Noa krijgt ook elke dag fruit mee naar school. Meestal een banaan of een bakje druiven/ aardbeien heel zelden krijgt ze een sultana mee, maar ze heeft zelf ook het liefst fruit. En een pakje wicky
Hmm zo had ik het nog niet bekeken Overigens verdwijnt het hier gewoon in de snoeppot. Het is dus niet dat ze het helemaal niet krijgt maar ze krijgt gewoon niet alles tegelijk (E meestal heeft ze op school er dan al van gegeten en op weg naar huis ook nog iets. Dat is dan weer het voordeel van 15-20 minuten lopen... Dan kun je best onderweg wat knabbelen ) Wat betreft ouders die mee gaan naar de Efteling... R gaan dus geen ouders mee naar de Efteling. Inderdaad omdat het voorheen altijd gedoe was omdat spontaan naar de Efteling natuurlijk wel alle ouders ineens tijd en zin hadden. Maar naar de kinderboerderij was te veel moeite. (Stiekem vind ik dat minstens zo leuk... Ze krijgen dan namelijk ook echt les en het is niet gewoon een beetje geitjes aaien en de kat kroelen) Wel gaan er andere mensen extra van school mee. En in onze klas hebben ze sowieso al 3 leerkrachten plus nog de plusjuf en de 1-op-1-juf die ook regelmatig met de kleuters werkt...... Dus met stuk of 10 kinderen (10-15 geloof ik) moet dat wel kunnen lijkt me.
Nou wij zijn met 7 man incl vrijgezel voor 40 euro pp de hele avond weggegaan. Zijn gaan bowlen en steengrillen en hebben daarna nog een gezellige avond gehad in een café. Dus voor 50 eu hoef je niet persé thuis te zitten hoor
Hier mogen alle voorverpakte koeken niet. Ontbijtkoek wel, snelle Jelle niet.... De grens is soms een beetje arbitrair En ik weet van dochterlief dat er best ouders af en toe wat in een broodtrommel stoppen dat er niet hoort. Als extraatje dus.. Niet als complete lunch. En dat wordt door de kinderen zelf gedeeld. Dus ja, ook ik stop weleens wat extra's erin.. Soms 2 wortels (ipv 1) of 2 cherrytomaatjes, paar gedroogde abrikoosjes En als we het hebben.. Zelfgebakken minimuffins. (Gezoet met banaan en honing.. Dus gezonder dan meeste ontbijtkoek maar het is natuurlijk wel bijzonderder dan...)
vrijgezellenfeesten kosten hier niets (integendeel levert zelf op). Hier in Gent is het op sommige zaterdagen niet te doen, ze lopen dan verkleed in een thema. Vb allemaal k3-meisjes en dan moeten ze vanalles vragen aan voorbijgangers. Of soms moeten ze dan iets proberen te verkopen om zo geld te hebben om te trakteren.
Ja, bij ons zijn eerst de klassenouders, en daarna ouders die veel helpen. Maar zoals ik hier lees willen ouders dan het liefst mee. Maar dat gaat natuurlijk niet. Want ik elke klas zitten wel een aantal kinderen (bij de kleuters) waarvan de moeder dan meewil. Dat wordt dan lastig
Tja misschien wel maar ik vind snoep en koek gewoon weg niet nodig. Een tussendoortje ja krijgen ze wel maar dat ik niet een zak chips of zakje met snoep. Ze weten het ook dat ze die traktaties krijgen met een andere gelegenheid of met een feestje. Gelukkig houd 80% van de ouders het gewoon bij fruit. En of het nu een banaan is of een prikker met een kiwi bloem de kids vinden het geweldig.
Persoonlijk vind ik het belachelijk dat ze als de kindjes 1 worden een bakje uitdelen, met soepstengels, danoontje, nijntjekoek en een boekje! Sorry hoor! Maar waar gaat het over? En wat als het kindje straks 10 wordt? Is niets meer leuk. Ik had een varkenshoofd met als neus ene danoontje en zelfs de leidsters vonden dat erg leuk. Lekker op te eten en klaar. Varkenshoofd kon eventueel nog mee naar huis. Is echt meer dan genoeg. Ik ga niet ook nog cadeautjes uitdelen, is tegen mijn principe.
Saja, dat vind ik knap. Voor 40 euro Voor bowlen incl steengrillen ben je al gauw 30 euro p.p kwijt Hier zit nog geen drank bij. Meestal drink je tijdens het bowlen een drankje of 2, tijdens het eten ca. 2- 3 en dan nog een avondje in de kroeg( ca 3-4 drankjes p.p.) Plus het deel wat je voor de vrijgezel met zijn alle moet betalen. Dan vind ik 40 euro erg knap
Niet iedereen drinkt veel tijdens het eten, ik niet iig. En naar de kroeg gaan kan je ook niet doen... Wij gaan bijv voor een afscheid van n collega uiteten en betalen dan ook voor haar. Dat kost ons p.p 50 euro. Eerst wilden sommige ook nog naar de kroeg, maar dat wilde niet iedereen. Dus dat doen we nu ook niet, maar anders was ik mooi niet mee gegaan. Je kan gewoon niet in iemands porto kijken en voor sommig is 100 euro niks voor n vrijgezellenfeest en voor anderen is 50 net wat ze kwijt kunnen. Daar komt dan ook nog n huwelijkskado bij...
wij gaan altijd ergens steengrillen en bowlen voor 23,50 pp. je kan zoveel eten dan als je wil. meestal nog 3 consumpties erbij. zit ik nog niet aan 30 euro. dus dan heb je zeg maar nog een tientje voor in het cafe. ik drink dan ook maar 2 of 3 drankjes dus het kan heel goed. ik zie nooit zo in waarom ik me bv in een cafe helemaal vol moet laten lopen. moet ik snachts alleen maar van naar de wc hahaha
Nou op zich zit er in kruid/ontbijtkoek ook veel suiker! Waar ik op school werkte mochten ze op de woensdagen een "lekkere" koek mee nemen en de rest fruit en/of groenten.. Bij mij moesten ze ook eerst drinken en dan pas eten omdat kinderen vaak te weinig drinken.. Hier werd dan ook no regelmatig een rijstwafeltje ofzo erbij gedaan!