Dat de school grenzen aangeeft voor het niet meegeven van snoep begrijp ik, vind ik zelf ook niet nodig. Maar ik heb mijn kinderen wel eens poffertjes meegegeven, of een gekookt ei. En daar was ook al commentaar over, want dat was niet eerlijk tegenover de andere kinderen. Nou ik vind tussen snoep en iets hartigs meegeven wel een verschil in hoor. Dan heb ik wel zoiets van, ja en? Moet ik daarmee dan ook al rekening houden, dat vind ik dan ook weer belachelijk. En over het meegeven van pakjes drinken van taksi of gewoon een beker ranja wordt dan niet moeilijk gedaan.
En daarbij er zitten een aantal kinderen van Turkse afkomst in mijn kinderen zijn klas, die komen met turkse pizza aanzetten, en dat wordt wel toegelaten. Dus dan stellen mijn poffertjes daarentegen niets voor.
Mischien omdat ik een lunch zie als gewoon een boterham, crackers, ontbijtkoek of wat dan ook in die richting.. Poffertjes, nee dat zou ik niet snel mee naar school geven, vind ik net zoiets als je kind een frikadel mee geven naar school.
Dat je een beetje je best doet is tot daar aan toe maar geloof me dit waren kunstwerken waar echt dagen aan gewerkt was. Tja ik vind dat onzinnig. Maar goed, ik vind van die traktaties waar dagen lang op geknutseld is (door de mama's) ook onzin. Maak iets leuks, simpels met je kind samen, daar heeft je kind veel meer plezier van om uit te delen denk ik
Ik vind zelf dat je niet moet overdrijven, maar om nou alles maar gelijk te moeten houden, omdat een ander kindje misschien jaloers kan worden??? Sorry, maar dat hoort ook bij het leven. Ik weet niet hoe ik het ga doen, maar als ik de avond ervoor pannenkoeken maak, en ik heb nog over, dan zal ik echt niet schromen om mijn dochter een lekkere pannenkoek in haar lunchtrommeltje mee te geven. Ik vind al helemaal niet dat anderen daar een oordeel over moet gaan vormen. Snoep vind ik een ander verhaal, dat zal ik niet snel doen, maar om me te beperkten tot bruine boterhammen met kaas "omdat de andere kindjes dat ook hebben" gaat mij echt te ver.
Tja en ik vind het raar dat sommige moeders in mijn ogen niet eens de tijd willen nemen er iets moois van te maken
Precies dat vind ik ook! Ik had ook poffertjes over. En iets hartigs bij de lunch zie ik toch niet per definitie iets als ongezond. Bij meegeven van snoep zie ik dat dan wel weer zo.
Ik vraag me dan weer af wiens gevoel er dan in het geding is. De kindjes (die er echt volgens mij poep aan hebben zeker als ze mee mogen smikkelen) of de moeders, die misschien wat jaloerse gedachtes hebben Ik bedoel het niet lullig, maar ik kan me niet voorstellen dat de kindjes er zo'n groot probleem van zouden maken.
Vorig jaar zijn we met de hele school naar de Efteling geweest. Ik had samen met een leerkracht 5 kleuters in de groep. Het was helemaal niet druk in het park, we hadden een bolderkar bij en het ging prima! De kids hebben de dag van hun leven gehad! Zeker het sprookjesbos, droomvlucht, carnaval festival en het Anton Pieckplein vonden ze geweldig. Ik zie werkelijk niet in waarom ouders hier problemen mee hebben.
O nee hoor de kindjes zullen daar totaal geen probleem mee hebben maar het is meer dat ik het nut er niet van inzie zeg maar (en het daardoor niet in me op zou komen) en ik daar dus echt verbaasd over was
tja ik vind het echt niks voor 4-5 jarigen om daar zonder mezelf als toezicht rond te banjeren. de efteling is heel groot. de mijne vind de droomvlucht nog doodeng en geeft dat zelf van te voren niet aan nog.
Het gaat er ook om waar het dan eindigt..dus met 10 jaar maar 2 dagen naar disneyland ofzo? Nee, totaal onnodig om met 4 jaar naar de efteling te gaan, grote speeltuin of ballorig is al helemaal te gek op die leeftijd.
Maar ja, jij kan daar misschien het nut niet van inzien, ergens heb ik dan zoiets ... jammer dan. Als die kinderen ervan genieten, het leuk vinden, zich daarover vooral niet jaloers of anders gaan voelen, dan doe ik het met liefde. Wat een andere moeder er dan persoonlijk van vind ivm met haar eigen gevoel vind ik op dat moment echt niet belangrijk.
dat ook idd. wij konden in de brugklas een dag naar eurodisney. ik ben meegeweest omdat mijn ouders het konden betalen ( was toen meen ik iets van 100 gulden toen. maar er waren ook kinderen wiens ouders het niet konden en die bleven dus thuis.nu denk ik.... gewoon te zot. en hartstikke sneu. gaat nergens over
Maar het hoeft toch niet altijd met de overtreffende trap? Ik vind het nogal voorbarig om zo te denken. Ergens snap ik wel dat de Efteling op die leeftijd misschien wat too much is, maar dat zegt toch helemaal niets over wat ze 6 jaar later gaan doen? Soms krijg ik weleens het gevoel dat we met z'n allen zo krampachtig voorzichtig aan het doen zijn, want stel je toch eens voor dat je ondankbare en verwende kinderen krijgt. Daar ben je natuurlijk nog altijd zelf bij. Ze is nog maar twee, maar ga regelmatig naar een indoor speelparadijs met dochter, ze krijgt best vaak iets anders dan een boterham met de lunch (bananenpannekoekjes, poffertjes, een koude wrap), met trakteren doen we ons best om origineel (maar gezond en binnen de perken) te blijven. Zolang zij een middagje thuis spelen, een bruine boterham met jam en een soepstengel als traktatie nog waardeert, zie ik het probleem niet. Ik voel niet de drang om meer, beter, best te doen, maar tegelijkertijd ben ik ook absoluut niet bang opdat ik een verwend kind krijgt die steeds meer wil en verwacht. Soms is het gewoon leuk om uit te pakken en je kind te verwennen, ik verwen mezelf ook graag en daarna ga doe ik gewoon weer normaal
Dit dus. .. mn dochter is niet verwend maar ik hou er wel van haar af en toe eens lekker te verwennen! !
Ja dat zou ik ook niet doen, bewaren we hier voor de woensdagmiddag..... vriendinntje mee en smullen maar..... Hier zijn poffertjes iets speciaal .... voor af en toe en niet mee voor in je lunchbox.....
Hier ook iets speciaals voor af en toe in de lunchbox . Poffertjes waren over, en aangezien dat niet op een woensdag viel, heb ik het de dag er na meegegeven, beter als in de prullenbak toch?