waarom moet alles steeds extremer?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Zou ik ze bij het ontbijt geven.... hihi.....

mijn kinderen komen heel vaak bij me van Mama.... die en die krijgt altijd dat mee.... waarom krijg ik dat nooit.... etc.
    Of erger nog, die kinderen eten niet alles op en dan geven ze de leftovers aan mijn kinderen, terwijl ik dat niet wil ( ivm aanleg overgewicht) nu leer ik ze wel om nee te zeggen, maar dat is voor kinderen ( oke, volwassenen ook)best moeilijk!

Gelukkig geven er nu veel meer mensen hun kinderen fruit mee, en nu begint het ze op te vallen als kinderen nooit fruit eten.... mijn dochter heeft een meisje in de klas die geen fruit en geen brood eet..... eet alleen maar liga's en fruitkicks en zo..... blijft daarom zelfs niet over.....want dan moet ze brood of iets dergelijks eten.....

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier gaat dochterlief volgende week ook gewoon lekker met de hele klas naar de Efteling.
    En ik weet vrij zeker dat juf wel zorgt dat het goed komt :)
    (Tenslotte gaat ze elk jaar en elk jaar komen alle kleutertjes weer thuis)

Het was ook niet mijn idee.. Maar het is nou eenmaal zo :)

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    en mijn dochter zit in groep 7! Dus geen kleintje meer.....

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Had gekund idd :) Maar ja ik dacht ach een verassing mag wel een keer. :D

Mijn kids krijgen standaard elke dag fruit mee naar school en een liga.

Dus ja ik zie geen probleem om af en toe wat hartigs mee te geven, ipv van standaard boterhammen.

Ik zie in de klas nog veel erger, kids die nooit fruit mee krijgen, dat vind ik persoonlijk dan ongezonder.

5. Saskia78

Dat laatste is ook best sneu eigenlijk....
    Voor het meisje zelf ook dus.

Aan de andere kant.. Onze school heeft verplicht fruit eten om 10 uur en geen koek/snoep/fris bij de lunch.
    Nou kwam er laatst een meisje dat dus enkel via sonde eet... En die wilden ze ook verplichten in ieder geval IETS van fruit te eten om 10 uur :(
    Kind krijgt toch niet voor niets al 5 jaar sondevoeding lijkt me dan toch? :)

6. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    goh wist niet dat zoveel scholen naar de efteling gaan....

hier zijn ze vorig jaar naar het continium geweest in kerkrade..... kunnen ze allerlei proefjes doen en dingen ontdekken..... ze had nog nooit zo'n leuke schoolreis geweest en nog leerzaam ook....
    Vind elk jaar efteling niet erg verrassend.....

Bij ons is het voor de bovenbouw het ene jaar iets leerzaam wel gecombineerd met ergen even spelen nog) en het andere jaar een middelgroot pretpak.....

onderbouw gaat naar een binnenspeeltuin of een klein pretparkje met een binnenspeeltuin erbij.... bv billy bird of dippie doe

7. Saskia78

Elk jaar gaat groep 2 naar de Efteling...
    Niet de hele school :)

Dat continuim lijkt me ook wel cool :)

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    nou das wel weer erg overdreven en raar.... nou zeg maar stom....... schoenmaker blijf bij je leest zou ik dan zeggen.... over sondevoeding weet een school niks en moet het wegblijven.......

wel goed 5 dagen fruit... bij ons hebben ze alleen op woensdag en vrijdag verplicht fruit.....dat noemen ze dan de fruit dagen.... ik zou liever fruit als normaal zien en een koekdag invoeren.... op woensdag bijvoorbeeld....

Bij ons op school zit iemand met een fruitallergie.... kijk daar moet je dan ook wel een uitzondering voor maken...

9. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Bij ons hebben ze alleen verplicht op woensdag fruitdag, maar ik geef ze gewoon elke dag fruit mee.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik zou dan iets zeggen in de trant dat zij soms ook andere dingen krijgen dan dat andere kindje.

het hoort bij het leven, dingen bij anderen zijn gewoon anders. Ik zie niet in waarom dat niet gewoon een levensles kan zijn, en daar gewoon normaal over gedaan kan worden. Je kunt gewoon niet alles krijgen wat een ander ook heeft. Simpel. ;) Als een kind niet geleerd wordt dat het iets raars/aparts/geks is, dan zal dat kind er ook van geen trauma aan overhouden.

Vaak maken wij als ouders het veel groter dan dat het daadwerkelijk is. Een kind wordt door ons iets aangeleerd denk ik dan. Als er zo moeilijk over wordt gedaan door de ouder, ziet het kind ook dat het iets aparts is, en uiteraard wil die het dan ook.

11. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hier op woensdag en vrijdag fruitdag maar mijn dochter wil elke dag een banaan mee of een appel. had pas een keer een koekje meegegeven, ze was zwaar beledigd:(:p

12. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    mijn zoontje zit op de psz en met pasen hadden ze een paasbrunch en dat werd door de psz zelf verzorgd en dan heb ik de pech dat de mijne nou niks mocht eten van wat ze zouden neerleggen en toen met de juf afgesproken dat hij zelf wat meenam. Hij nam pannekoeken mee, een koekje en een banaan mee. En om het voor hem feestelijk te maken had ik ook cupcakes gemaakt die hij mocht hebben en die kon hij dan uitdelen. Het psz vond dat juist leuk en de kinderen hebben niet lopen klagen waarom hij wel en ik niet. Want het was uitgelegd. En met zijn verjaardag toen op het kdv pakte ik ook uit het leek veel en duur maar het viel mee. 1ste verjaardag een ligakoekje, badeendje, fotolijstje totaal pp was 1,50. 2de verjaardag een zakje met klein speelgoedjes en een koekje ook pp was het 1,50 ongeveer. Ik heb het op het kdv meegemaakt 1ste verjaardag van een kind op die groep op dat moment zat 1 kindje al 1 jaar, de jarige van 1 jaar en de rest was tussen de 6 mnd en 8 mnd oud en werd er slagroomtaart getrakteerd of chocoladelollys dat vind ik weer niet kunnen. Maar dat is mijn persoonlijke mening ik geef liever iets wat kindjes mee kunnen nemen naar huis en dat ze gewoon hun broodje of fruit kunnen eten. Nu op de psz als er wordt getrakteerd wordt het zakje of traktatie van mijn kleine in zijn rugzak gedaan en krijgt hij een koekje die ik hem dus thuis nooit geef iets speciaals. En poffertjes of pannekoeken meegeven naar school vind ik ook niet erg. Verjaardagsfeestje van mijn kleintjes ga ik voortaan buitenshuis doen naar ballorig ofzo want dan kom ik weer goedkoper uit dan het thuis te vieren.

13. knap

knap Niet meer actief

Pannenkoeken koud meegegeven @.gebakken eitje Check.

14. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    hahahah :D Ja dat heb ik hier ook wel eens. Kids eten veel fruit, en was een keer vergeten fruit te kopen. :) Nou dat heb ik geweten. :)

.

15. Saskia78

Hmm wij hadden met koninginnedag een heftig beledigd kind.. (Verwend zou je het kunnen noemen)
    Omdat het geregeld was met die koningsspelen... Dat ze die vrijdag ervoor op school konden ontbijten... Had ik eens opgezocht wat er zoal te ontbijten was omdat ze het nogal wegzetten als een gezond ontbijt.... (En wij altijd wat meer nadenken over gezond dan veel mensen)

Dus ik lees hardop voor...
    Krentenbollen, wit brood, chocopasta, pindakaas, smeerkaas, smeerworst, appels....

En ze was al heel de week uit d'r hum... En op de dag dat ze ging ontbijten was ze zoooooo ziek!
    Ze kon echt NIET naar school!

Wat bleek... Er was geen worst :)

En de juf: er is toch smeerworst?
    Nee juf.. Worst... Dat is dat spul in plakjes.

16. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hahahaha lees ik hier over kerstdiners....etc.

Hier op school willen ze dat je voor 10 kindjes wat maakt.... (Gerecht wordt toegewezen)

Heb dus gelijk netjes gezegd dat ik daar niet aan begin.... Toen was het ook opeens niet verplicht, maar ouders vragen wel onderling;
    "Wat MOET jij maken?"

(Ik heb zelf 4 kinderen...
    Sta ik binnenkort voor 40 man te koken..!!!)

17. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hier was er gewoon bruin brood met dat ontbijt. en als je bedoelt dat worst gezond is moet ik je toch ook teleurstellen... niks gezonder als bv vruchtenhagel

18. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier ook elk jaar met kerst, voor de oudste zijn klas moesten er voor 20 kinderen wat gemaakt worden, en voor de jongste 2 hun klassen ieder 15.

Dus heb toen pasteitjes met tonijn gemaakt, je mag het hier wel zelf kiezen.

Daar doe ik dan wel gewoon aan mee, is leuk voor de kids.

19. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mamavan5, voorheen 3.... :D ;)

Tja dat is dan nog wel doen... Kun je ook 1 gerecht maken voor alle klassen..... Maar vier verschillende gerechten voor 40 kinderen.....

Laat me niet verplichten... Heb het druk zat zo...

20. Saskia78

Nou ik denk niet dat mijn kleuter zich afvraagt of worst gezond is.
    En dat is degene die half overstuur was en spontaan niet meer wilde ontbijten.
    Not me :)

Deel Deze Pagina