Hier bij de peuters en op school om 10 uur enkel fruit of groenten, punt. Scheelt een hoop gedoe en gezeik en vind zelf ook fijn dat ik weet dat ze de hele week gewoon op dat moment hun fruit hebben gegeten. Turkse pizza, poffertjes etc zijn ook een no-go voor tijdens de lunch, wellicht streng maar vind het wel fijn.
Die speelgoedjes daar begrijp ik niets van, niet om jou aan te vallen maar waar zijn die kado'tjes goed voor? Bedoel, alleen een liga is toch gewoon al voldoende?
een ligakoekje zou ook op zich gewoon goed kunnen maar vond dat er zo zielig uitzien en niet voor het kind zelf maar gewoon de ouders op dat moment want op dat kdv zaten alleen maar kakkers en het was normaal om dat te doen. Badeendje en fotolijstje vonden de ouders weer wel heel leuk. En met kadootjes was het omdat ik zag wat de andere kindjes trakteerde dus dan ga ik mee. Maar nu met zijn vierde verjaardag pak ik ook niet uit want heb gezien hier wat ze op de psz uitdelen dan is het meer knutselen. dus met een wcrol een spiderman maken ofzow. Maar het kan ook liggen dat ik het zelf niet heb gehad toen ik klein was
nou daar zou ik dus sch**t aan hebben haha.....bij ons op de psz kreeg mijn dochter een grote snoepzak met wel 7 cadeau's erbij , een barbie, een auto, kleurboekje, vingerpop stoepkrijt.... bellenblaas en nog iets.....pffff.....en zij waren niet kak of rijk of zo.....het jaar daar na mochten cadeautjes dus niet meer, alleen mocht je nog zelf wat knutselen.... zelfs een ballon mocht al niet meer......
Dat is heel overdreven dat vind ik zelf hoor. Wat bij mij in het zakje zat een stuiterbal, jojo, klein waterpistooltje dus wel die kleine dingentjes hoor maar ik ben niet gek dat ik zo over de top ga hoor. Het zijn van die kleine dingetjes aan kadootjes. Maar alles is tegenwoordig over the topp. Dat is hetzelfde als geboortefeestjes de familie wou bij beide jongens een feest en niet zomaar een feestje nee net een kleine bruiloft(een zanger, cateraar, grote taart, bedankjes) en toen ik vroeg hoeveel dat zou kosten zeiden ze oooh dat is maar ongeveer 2500 euro. toen heb ik ook daarvoor bedankt en gezegd weet je wat geboortefeestje wordt gewoon door oma in eigen land gegeven dat is dan 300 euro maar dat is alles erop en eraan en de arme mensen hebben dan ook wat te eten die dag.
nou tegenwoordig mogen ze de koekjes en snoepjes niet meer dus dan hebben ze in elk geval iets over als mama het koekje afpakt en besluit om niet te geven..
nou idd lekker dan, jij zal potverdikkie ook je fruit eten. Hier is het verplicht fruit, je mag geen koek (zelfs geen ontbijtkoek ) meegeven, ik snap het eerste wel maar kruidkoek is niet echt ongezond volgens mij, mijn zoontje at om 10 uur altijd 2 stuks fruit en een kruidkoek dus die moest echt afkicken en had steeds honger, ja dan moest ik maar een boterham erbij doen, dat ga ik niet doen, boterhammen zijn voor de lunch en niet als tussendoortje... ik vind het wel een beetje gezever persoonlijk maar goed so be it...
jemig wat een overdreven kado's Ik heb meestal iets van een potloodje met gum of een keertje van die kleine kinderzakdoekjes (stoffen) oja en een keer medailles (voor de beste vriendjes awards! als traktatie hihi) Hier mochten we ook niet meer trakteren op de PSZ dus heb ik geweigerd om haar verjaardag daar te vieren (en andere mama's ook) en toen kon het in 1 keer wel Ik heb me wel aan hun voorschriften gehouden (een nijntje koekje of rozijntjes) en daar iets leuks omheen geknutseld, ik was boos omdat ik die traktaties altijd samen met ze maak en hun altijd mogen beslissen dat gaat over de individualiteit en expressie van mijn kids, hun zijn enorm trots als ze mogen trakteren en dat vond ik te ver gaan om dat af te pakken, nu mogen de moeders dus wel iets eromheen maken maar zijn gebonden aan die tussendoortjes, dus een compromis gesloten....
Hier hebben ze onbijtkoek (en andere 'gezonde' koeken of crackers) vorig jaar ook afgeschaft omdat er heel veel ouders zijn die gewoon geen idee hebben van voeding en zo'n kind alsnog een prince-koek, cake, donut etc mee te geven. Fruit en groenten is duidelijk en geen gezeik in de klas.
Het is ook belachelijk, de school waar mijn dochter naar toe gaat straks, gaat in ieder geval niet op verre schoolreizen maar gewoon nar een speeltuin hier in de wijk of bij slecht weer naar een indoor speeltuin in de buurt en er wordt dan aan ouders gevraagd om te rijden... Vanaf groep 5 gaan ze verder weg op schoolreis.. Het ligt, denk ik, ook aan de buurt waar de school staat. Onze school staat in een buurt waar ook veel mensen wonen die het financieel wat minder hebben en dus de kinderfeestjes en schoolreisjes zijn wat "minder luxe" wat ik zo hoor. Kinderen van mijn schoonzus zitten op een andere school in een nieuwbouwwijk (met nogal grote huizen) en als ik daar hoor wat er gebeurd met kinderfeestjes en schoolreisjes dan krab ik ook achter mijn oren. Echt de meeste gekke dure dingen..
dat klopt inderdaad alleen jammer dat dat sommige grotere eters moeten hongerlijden maar goed dan eten ze extra goed tussen de middag bij mama thuis (3-4 boterhammen is normaal (ik houd zelf een max van 4 stuks aan) hij is al 2 jaar niets aangekomen sinds ie op school zit, wel langer geworden dus mensen om mij heen vinden hem "magertjes" worden (is ie niet hoor maarja het is echt een beer met bijna 125 cm die kan wel wat extra's gebruiken... kijk er zit ook een meisje in de klas wat rond 1 meter is ja die kan wel rondkomen met een banaantje (als ze die al op krijgt))
Ik heb gelukkig nog geen vrijgezellenfeest mee gemaakt waar we 100 p.p kwijt voor waren, maar ik zou dat ook zeker weigeren. 50 is de max hier. Wbt schoolreisjes, ik las dat Dirksmama het had over dat ze 45 jr geleden ook met kleuters naar de Efteling gingen euh ik weet niet hoor, maar 45 jaar geleden was de Efteling helemaal niet zo groot als dat het nu is...Dus een vergelijking van niks. Ik vind al 'eng' om met ons gezinnetje naar de Efteling te gaan en mn zoontje niet kwijt te raken, laat staan dat hij met school mee zou gaan. Voor kleuters vind ik dat gewoon nog iets té...ik weet overigens niet of ik het zou weigeren, misschien dat ik dan zelf als hulpmoeder mee zou gaan. Wij zijn op school geloof ik ook wel eens naar de Efteling geweest, maar toen was dat vanaf groep 6 geloof ik. Dat vind ik anders. Qua verjaardagspartijtjes e.d wil ik niet te moeilijk doen. Ik weet niet vanaf welke leeftijd kindjes uitgenodigd gaan worden en zelf feestjes geven, maar je kan het thuis ook leuk hebben. En over eten op school, met de pauze om 10.00 uur krijgt hij fruit mee of soms liga. Maar meestal wil hij fruit, hij wordt soms boos als ik liga mee geef haha. Met overblijven krijgt hij brood mee en een pakje drinken. Ik weet niet of ik ooit een pannenkoek of poffertjes mee zou geven, hij houdt er ook niet zo van dus denk ik het niet.
Hier is de traktatie of fruit. Of verpakt zoet. Maar dit moeten ze mee naar huis nemen mag niet op gegeten worden Op school. Bij zoetigheid verdwijnt het hier in de kast en krijgen ze wat anders bij thuiskomst.
150-200 euro voor een vrijgezellenfeest vind ik ook extreem, maar 50 euro vind ik dan extreem weinig....je moet niet vergeten dat je ook voor de vrijgezel betaald. En hoe meer er mee gaan hoe minder je daar aan mee betaald, maar je betaald er toch een deel aan mee.. 3 gangen ben je al snel 35 euro kwijt, dan komt je drank er nog bij plus het deel van de vrijgezel. Dan red je het met 50 euro niet. Wat het ook duur maakt is dat men vaak tegenwoordig een hele dag plant i.p.v. Een avond. Het liefst met 1 a 2 activiteiten, eten en dan ook nog eens stappen....tja dat kost een hoop geld idd.. Als je het echt goedkoop wilt houden kun je eten bij de vrijgezel thuis, en het op de Amerikaanse manier doen....allemaal wat maken en meenemen Leuke spelletjes doen, quiz over de vrijgezel etc. En dan daarna lekker gaan stappen met zijn allen...