Hoi, Weten jullie nog leuk (bord)spelletjes vanaf drie jaar? We doen nu wel domino of memory met dochter. Ze begint dit al wel te begrijpen. Maar eigenlijk wil ik wel een gek en vrolijk spelletje voor haar, zodat ze dit ook met ons en grootouders kan spelen. Jullie nog ideeen?
Knappe koppen, hondje waf, nijntje verstoppertje? Deze spelletjes vond mijn dochter toen ze 3 was (en nog steeds) erg leuk om te doen.
Wij spelen met onze dochter; Knappe koppen Ganzenbord Jumbolino Kwartet Memory Hondje waf Poepie knor
Hier wordt gespeeld Memory/domino/kwartet Dier op dier Boomgaard (en nog andere spellen van HABA) Halli galli (junior) Simpelere versies van 'mens erger je niet'
Wij geven binnenkort krokodil met kiespijn, nou ja: Sinterklaas geeft het Ze lagen hier dubbel om het filmpje ervan. Verder hebben ze al: knappe koppen, kleurentorentjes, nijntje geluidjes raden (ok is geen aanrader), drie kleine biggetjes, bunny boo en nog wat van dat spul waar ik even niet op kom. Punt is alleen: ze snappen het concept nog niet zo en hebben geen geduld om het te leren. Dus rommelen ze wat aan met de spellen en zijn ze ook tevreden
Giraf Fun en poepie knor. Mijn zoon vindt ze beiden geweldig. Duren niet zo extreem lang en ze leren wel veel.
Bedankt voor jullie suggesties. Ga kijken of er iets tussen zit voor haar. Heeft ze straks met Sinterklaas een leuk cadeau.
Ik lees hierheen aantal keren kwartet, maar dat lijkt mij toch wat te moeilijk voor een driejarige. Of is dat speciaal peuterkwartet? Ik heb van vroeger nog een kleuterkwartet liggen, maar daar snapt ze niks van.
Wij spelen hondje waf, toren van pisa en wie is het (die laatste vind ik vooral leuk, hij vindt het nog moeilijk haha).
Wij hebben een boerderijkwartet met kleuren. Van alles is rood/groen/geel/blauw dus je hoeft niet te kijken op de kaarten welke je mist. De moeilijkheid is hier vooral de kaarten goed vasthouden en ze niet op tafel leggen.
Met kwartet heb ik best lang gewoon wat geholpen, ik kon zijn kaarten zien en gaf tips wat te vragen als hij het effe niet wist. Na een tijdje kreeg hij het steeds beter door.
Ik kwam op bol.com uit op een wonderpen, is dat leuk? En is electro ook al leuk voor 3jarigen? bol.com | Electro Kiddie Ebook Jongens,Jumbo | Speelgoed
S krijgt electro met Sinterklaas. Ze wordt 31 jan 3 jaar. Ik denk dat dit, miss met wat hulp, wel gaat lukken. Ik lees regelmatig over knappe koppen, wat is dat voor spelletje?
Wij hebben eendjesdans en poepie knor, vooral die laatste vinden ze erg leuk, als het varken een scheet laat liggen ze in een deuk
Er is heel veel leuks voor die leeftijd van Haba. Wij hebben Visjes vangen, Mijn Eerste Boomgaard en Dier op Dier. Vooral Mijn Eerste Boomgaard vind ze helemaal geweldig.
Smartgames day&night is leuk. Hier krijgt dochter nog volgende spellen met Sint en voor kerst Haba boomgaard Haba bloemenfee Haba dier op dier Haba magneetspel lilli Ik kon niet kiezen, en we spelen graag gezelschapsspellen hier