waarom moet die muziek toch altijd zo hard?

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetjes, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    zit heerlijk in de tuin, in het zonnetje, heb luidspeakerbox bij me gezet. het volume zo dat niemand er last van heeft en ik lekker muziekje heb... alleen nu zit de buurjongen ook in de tuin en die wil ook muziek, maar dan wel op zijn volume... idd ik hoor mijn muziek niet meer. dat van hem is niet vreselijk, heb erger gehoord, maar toch.. waarom moet het zo hard?

2 huizen verderop woont ook een jongen die graag muziek luisterd, alleen met een flinke bass erin, zon gebonk dat het 2 huizen verderop te horen is.. de muziek hoor je niet, maar die bass erin wel :(
    ben al een keer daar aan de deur geweest, met de vraag of het om 23 uur kon stoppen omdat wij ook vroeg eruit moeten de volgende. hoorde ik van de buurman ( die er pal naast woont, dus nog erger is) dat ze een keer om 24 uur aan de deur zijn geweest of het zachter mocht.

en dan te bedenken, dat we dit een heel net (kleine kinderrijke) buurtje vinden..

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Ik vind het ook heerlijk, keiharde muziek, :p

Maar ik doe dat meestal als ik in de auto zit, heeft niemand er last van. We hebben fijne en hele goede boxen gehaald enz.... en kunnen daar ongeneerd knallen.

Jammer dat jou buren geen rekening met anderen houden.

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hier hetzelfde pff word er gek van

4. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Ik vind het ook heerlijk, keiharde muziek, :p

dat heb ik dus met de muziek van borsato, heerlijk lekker hard, maar wel dat niemand er last van heeft.

5. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Wij hebben hier een buurjongen die dus ook in zijn auto hele harde muziek draait. Als hij aan komt rijden, hoor je het al van ver. Heeeeeeel irritant. Nog niet eens die muziek, maar gewoon de bass. Echt zo zwaar dat ik binnen, terwijl al mijn ramen en deuren dicht zijn, sta weg te trillen. Is toch niet normaal. En dat doet ie niet alleen overdag, maar ook als ie 's avonds laat thuis komt. En dan laat ie zijn auto ook nog eens lekker een tijdje draaien voordat ie wegrijdt of uitstapt. Tja, sommige mensen zijn zo asociaal. Kijk, af en toe even lekker meebleren met een nummertje op een normaal tijdstip, vind ik niet erg. Maar als je buren er echt last van hebben, ben je toch verkeerd bezig, denk ik.
    Succes ermee, hoor.
    x Linda

6. Niet meer actief

Ik woon in een seniorenflat. Héérlijk rustig! Op een enkele keer na dat een dove buurman/buurvrouw per ongeluk het geluid van de tv op mega zet en het niet door heeft...

Ik houd zelf ook niet van harde muziek. Muziek is prima, maar als ik het écht lekker wil luisteren zet ik mijn mp3 speler op. Ook thuis.

Of in de auto inderdaad, daar mag het wel lekker hard.

Ik heb een hekel aan mensen die ongeneerd midden in de nacht keihard K3 opzetten alleen om de buren te irriteren...

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    :) maar toch is de auto wel lekker een plek waar je dat kunt doen.

Natuurlijk is het wel zo fatsoenlijk om binnen de bebouwde kom het een stuk zachter te zetten.

8. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik heb altijd harde muziek gedraaid (hardcore) en nooit geen probelemen gehad in de buurt.
    ik vind wel dat het op ''normale'' tijden moet.

9. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    jeugd van tegenwoordig... hihihi

10. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    mijn persoonlijke mening: niet iedereen vindt hardcore muziek mooi en durft er iets van te zeggen. jij zou het ook niet tof vinden als bijv een frans bauer-fan zijn muziek loeihard zou zetten, toch? ik noem maar even een muziek stijl, ik bedoel bekijk het eens van de andere kant dat jouw buren muziek hard aan zetten, muziek waar jij niet blij van wordt.

in het algemeen, als je je muziek keihard wilt hebben, moet je in een hutje op de heide gaan wonen.

11. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Nee, dan die kids die in de bus of de metro keihard hun muziek zitten te luisteren op meegebrachte speakertjes. Hallo? Alsof ik op hun muziek zit te wachten...

Meestal vraag ik heel medelijdend of ze zich soms geen koptelefoons kunnen permitteren. Maar soms heb ik er geen zin in en zet ik gewoon ook een muziekje van mezelf op. Ministry bijvoorbeeld, of Leng Tch'e of Strapping Young Lad ofzo. En als ze dan beginnen te piepen (en ja, ze beginnen altijd te piepen) dan wijs ik ze erop dat hun muziek voor mij even irritant is als mijn muziek voor hun. Dat ík mij daar in ieder geval van bewust ben, en dat het hoog tijd wordt dat zij zich dat ook eens realiseren. Werkt eigenlijk altijd. :evil:

12. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ja, ik zag laatst een knulletje, nou niet ouder dan 11 ofzo, met een speakersetje op zijn mp3, met van die gangstamuziek die hij alleen phonetisch mee kan zingen....haha....hij verstond niet eens dat het liedje over dingen ging waarvan ik hoop dat hij het voorlopig nog even niet doet! ;)

Oh en over die dingen gesproken! Ik vind muziek lastig, maar daar kan ik nog wel een beetje van in slaap vallen, eenzijdige dreunen... Maar mijn buren (nog een maandje gelukkig) voeren zo nu en dan echt een complete zeeleeuwenshow op! Zij gilt en schreeuwt en zucht en kreunt en.........het is overduidelijk dat hier gefaked wordt, want anders is de buurman superman! Werkelijk! En daar heb ik nou last van! Zelfs zo nu het mooi weer wordt, lig ik lekker in mijn hangmatje in de tuin, hebben zij de ramen open, moet ik er ook naar luisteren! Heb het wel eens gehad dat net 1 seconde voordat mijn ouders kwamen, ze eindelijk klaar waren....genant hoor! Echt!

13. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik weet niet hoe oud je bent maar je bent zelf toch ook jong geweest...
    ik bedoel dit echt niet aanvallend...begrijp me niet verkeerd!
    het moet natuurlijk wel leuk blijven....ik bedoel als hij/zij een uurtje lekker harde muziek wilt draaien moeten ze dat lekker doen...je hebt zelf toch ook weleens een feestje?
    mijn buren hadden 2 kleine kinderen - 10 jaar geleden....en wij hadden gewoon goede afspraken gemaakt.

14. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    o en over muziekstijl gesproken...ik heb een buurjongen die drumt een buurvrouw die gek is op andre hazes en mijn man houd van hardrock...one happy family ;)

15. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik vind het ook superirritant die harde muziek. Ja ik ben zelf ook jong geweest (@French) maar ook toen had ik niet van die loeiharde muziek aanstaan waar de hele buurt van kon meegenieten. Dat heeft volgens mij niets met wel/niet jong zijn te maken maar gewoon met rekening houden met elkaar.

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ook. HEERLIJK. Maar ik stoor er niemand mee. Ja hubby soms :p

Goeie :)

17. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Nooit van een koptelefoon gehoord?
    Harde muziek, van welk type dan ook, is gewoon heel storend voor je omgeving en asociaal bovendien! Het is niet voor niets de eerste reden van menig burenruzie. Hou eens rekening met je medemens, heeft niks met 'ach je bent zelf toch ook jong geweest' te maken. Ik ben nog steeds jong, ik heb het nooit gedaan en zal het ook nooit doen. Hou rekening met elkaar en zo creeer je een fijne woonomgeving, waar het voor iedereen fijn is om te wonen, niet alleen voor diegene met de grootste luidsprekerboxen .....

18. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Helemaal mee eens! Ben zelf 3x verhuisd vanwege dit soort buren die achterin de tuin gingen zitten zonnen met een krat bier en in de woonkamer de stereo op voluit volume hadden staan.....
    En begin nou niet over dat ik niet tolerant zou zijn! Kan echt wel wat hebben hoor, maar als ik elke dag, na een lange dag werken, de stereo van schouderoptrekkende-jonge-kan-me-toch-niet-schelen-buurman over onze eigen televisie heen hoor, is het tijd om te vertrekken .....

19. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Keiharde muziek doe ik lekker in de auto. Heerlijk! Nu wij een dochter hebben komt het er niet meer zo veel van.
    Ik hou altijd rekening met de medemens, heb een hekel aan die akelige harde bas en zal ook gewoon de buur vragen zijn/haar bas lager te zetten. Had ook zo'n buurman die bas op gevaarlijk had in de auto, keihard stond zijn muziek aan en hij moest nog altijd wat nummers horen in de auto (blijkbaar vondt vrouwlief zijn muziek ook niet zo geweldig :) ).

Maar goed, ik hou van muziek, soms lekker hard ja. Ik hou altijd wel rekening met anderen.

20. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ja man hadden wij ook wij denken ow denken om de buren maar ne ehoor hun oudste of jongste zoon, die heeft vrienden uittenodigd en dan hoort er wel keiharde muziek bij.

(denk de oudste) :rolleyes:

maar wij hoorden boem boem
    overdag vinden we het niet erg dat harde muziek maar snachts s;avonds.

wij hebben ook wel een wat harde muziek (overdag) fftjuh sanneer er een leuke nummer komt.

maar jah tis wat een keer harde muziek is ook niet erg.

wel als er kleintjes op bed liggen kan het erg irri zijn.

liefs loesmari

Deel Deze Pagina