Waarom MOET een kind zoveel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vlinder84, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Snap ik, ik kan alleen voor mezelf praten vind ik, maar ik heb dat ook nergens gelezen van een ander hoor.

2. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Dat geeft ook niks...

Maar even offtopic: jij bent zwanger van de 6e? Wat ontzettend leuk zeg!

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Goed topic Vlinder =D> , ik sluit me er helemaal bij aan!

Wij hebben ook de rust en regelmaat: wij volgen de regelmaat van ons kindje en daardoor hebben wij rust (van www.ikbenbeebie.nl). Al vanaf dag 1 volgen wij onze dochter. Wij spelen in op de behoeftes die ze laat zien: honger = eten en gapen = slapen. Ze heeft zelf een ritme ontwikkeld. Wij doen dit op een lieve manier. Laten huilen is hier not done. Voeden gebeurd op verzoek. Als het moet 20x per dag, dus ook 's nachts. Ik zit momenteel op vijf nachtvoedingen. Ze zal het wel nodig hebben. Is het niet voor de honger, dan wel voor de "mamahonger". Wat mij betreft net zo belangrijk! Een kindje heeft in iedere fase van zijn leventje specifieke behoeftes, het is goed om daar bij stil te staan.

Persoonlijk vind ik dat een kindje maar erg kort zo klein is, daar mag je wat mij betreft aardig wat opofferingen voor doen. Ik vind dat kindjes tegenwoordig zich maar aan moeten passen aan wat ouders willen. Ik vind dat het vaak veel met eigenbelang te maken heeft (schema's, doorslapen, alleen slapen etc) en dat er maar weinig gekeken wordt naar wat een kindje van nature nodig heeft.

Een kindje kun je wat ons betreft nooit verwennen met aandacht, knuffels en liefde.

Ik hou naast dat ik inspeel op de behoeftes van mijn kindje ook mijn eigen leven in de gaten. Dat vul ik in op de tijden dat mijn kindje slaapt. Zo ook mijn relatie. Mijn man en ik vinden het prima zo.

Laten we eerlijk zijn, een baby is vaak maar een uur of 7-8 wakker per dag. Lijkt mij dat er toch tijd genoeg overblijft voor jezelf?

4. ilja1975

ilja1975 Actief lid

31 okt 2008
    182
    0
    0
    * Even off topic, wat een prachtige naam, Merle! *

5. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Off-topic: bedankt :D Er zijn er niet veel die zo heten, dus als je hem wilt gebruiken voor je volgende spruit!

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ja, dat klopt, bedankt! :D

Mooi verwoord Rabbit!

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Inderdaad, ben ik het helemaal mee eens. liefde, aandacht en knuffels kun je niet te veel geven!

@draak86 waarom zou jij je kindje laten wachten met een voeding geven tot de volgende ochtend? Wat als het nou echt honger of dorst heeft? Jij pakt toch ook wat drinken als je dorst hebt! Of het nou doorslaapt al vanaf 2,5 maand of niet honger is honger en dorts is dorst!

Ik denk dat er tegenwoordig te veel van een kind verwacht word, ze moeten gewoon al presteren als ze baby zijn! Eerst doorslapen (en nee niet voor hun eigen bestwil maar voor die van de ouders) en dan alle dingen als draaien,kruipen lopen enz want als dat niet gebeurd ohoh wat is er dan allemaal wel niet mis. En het gaat zo maar door! Nog even en ze moeten direct bij de geboorte al volwassen zijn.

8. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben ook een ritme, dat moet wel bij onze kleine meid, ze slaapt ook op vaste tijden, dan weet ze zelf ook van ik moet gaan slapen, en dat heeft ze dan ook nodig, ze is nogal een druk kindje van bijna 2, als ik haar niet zou laten slapen dan is ze helemaal van slag.

En het eten betreft 2 uur voor dat we gaan avond eten krijg ze niks meer dan alleen 1 fles drinken, anders wilt ze het avond eten niet meer want we eten standaard om 5 uur zodra wij later eten hoeft zeniet meer.

Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt

de een doet het zo de ander doet het weer zo.

liefst gina

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind het altijd zo humor, een kennis van mij praat ook altijd over het ritme van haar kind, niet laten huilen, voeden op verzoek en alles voor haar kindje overhebben, intussen word het kindje wel grof om 6 uur sochtends wakker gemaakt om naar het KDV te gaan dan kan ik haar meteen niet meer zo serieus nemen.

Ik ben benieuwd hoeveel van de mama's die zeggen alles aan hun kindje aan te passen ook werkelijk alles aanpassen en ook fulltime thuiszijn (want dat zou ervoor nodig zijn om te doen wat je zegt) of net als mijn kennis het ook ter "compensatie" doen..

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik zou niet weten waarom ik erover zou moeten "liegen" .
    En nogmaals, ik heb mezelf of een ander hier nog niet horen verkondigen dat we ALLES aanpassen, zoals ik al eerder zei dat is het extreme uiterste dat je er zelf nu van maakt.

Ben je hier echt benieuwd naar of ben je gewoon reacties aan het uitlokken?

Ik vind deze opmerking namelijk niet een toevoegende waarde geven aan deze discussie, die tot nu toe heel goed verloopt, jij wel?

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Je kan wel zeggen dat je kindje niet alles moet en alles op haar of zijn schema gaat maar als dat in werkelijkheid niet gebeurd is het een beetje mooispraak lijkt me... (voeden op verzoek, slapen wanneer je kindje het wilt, niet laten huilen, altijd klaarstaan DAT bedoel ik) daar zeg je al genoeg dingen niet niet samen kunnen...

Ik zeg toch nergens dat je moet liegen of dat je liegt maar ik vind die twee niet samen gaan..

OF betekend dat dat een kindje niets moet alleen als het mama of papa uitkomt? het gaat in deze discussie toch dat kindjes zoveel "moeten" en dat sommige dat onzin vinden en een kindje een kindje willen laten zijn..?

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Waarom is dat mooispraak, zo opvoeden is best een behoorlijke opgave hoor.

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Het gaat erom dat je de gulden middenweg vindt. Je kan het gewoon niet altijd zo doen zoals je het zou willen. Ja, ik vind het vreselijk dat ik haar 3 ochtenden per week wakker moet maken voor het kinderdagverblijf, maar het is niet anders. Verder volg ik haar wel en stuur het af en toe een beetje bij ;) .

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Als je zegt dat jouw kindje niets "moet" of zo min mogelijk in elk geval maar zodra mama naar het werk moet moet het wel opeens wreed uit bed (vaak niet op zijn of haar schema maar die van mama of papa) of de hele dag met kindjes spelen "moet" terwijl het misschien dat op dat moment niet wil, je kan niet op verzoek voeden in een KDV (tenminste hier laten ze een kindje echt wel eens even wachten hoor) dat zijn dingen die dan niet samengaan met de zin "mijn kindje MOET niet zoveel mag gewoon kindje zijn" toch?

Geef dan eerlijk toe dat je wel eens je eigen schema op de eerste plaats zet, dat is helemaal niet erg, maar sommige doen net of ze elke 5 minuten paraat staan voor hun kind want hun kindje "moet" niets maar ondertussen "moet" het wel van alles.

Ik ben trouwens van een schema (maar dat had je al door ;) ) tuurlijk kijk ik naar dean en hoe hij erop reageerd en pas ik daar op aan, inclusief mijn werktijden, ik werk vaak als hij slaapt bv. , maar hij eet gewoon wanneer wij eten op kantoor , ik vind een schema enorm rustgevend juist voor een kindje hij weet altijd waar hij aan toe is op die manier em rust en regelmaat en consequentheid zorgen voor minder stress in het algemeen bij kids..

15. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    ALTIJD is een groot woord, mijn streven is om zo op te voeden, dat ik zeg dat ik het zo doe, betekent niet dat ik alles vlekkeloos en perfect doe, dat zijn weer 2 heeeeel verschillende dingen.

Ik geef hier mijn manier van opvoeden bloot, ik beweer nergens een betere/beste/perfecte moeder te zijn of kind te hebben.

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Imd, beste meid, heb je het hele topic wel gelezen?

17. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Daarom zeg ik: je moet de gulden middenweg vinden.

Ja, ik geef op verzoek de tiet. Nee, ik houd geen vaste tijden aan voor alles. Ja, ze slaapt tussen ons in. Nee, ik laat haar niet huilen voor het slapen. Ja, ik stimuleer haar in haar ontwikkeling, maar nee, ik dwing niets, ook al is het af en toe een luie donder. Ze mag alles gewoon in d'r eigen tempo doen. Is toch niets mis mee?

18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Precies!

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik reageer niet op jouw alleen (jouw reactie zelf is me nog geeneens echt opgevallen, ik zie voornamelijk reacties op andere mensen van jou) maar sommige reacties (van andere mensen) klinken echt van : ik offer alles op voor mijn kind en dan ben ik benieuwd hoe sommige dat uitvoeren..

20. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ik denk niemand ALTIJD op zijn manier opvoed. Iemand die zijn kindje met reglemaat en ritmes opvoed laat dat in sommige situaties ook los. Zo moeten wij zaterdag een aantal huizen gaan bekijken, zoontje gaat mee, dus ja, dan kan ik niet mijn manier van opvoeden (borst op verzoek terwijl je met de makelaar staat te praten). Het gaat om het merendeel, en zoals hier bijna altijd, maar dus niet altijd.

Zoontje staat stipt om 7 uur op, maar zou het een keer niet gebeuren is het ook geen ramp. Toen we van Schotland naar Engeland verhuisden MOEST hij om 2 uur 's nachts op omdat we moesten gaan rijden, ontzettend zielig vond ik het, maar het kon niet anders.

Deel Deze Pagina