Ik denk dat je Amom bedoelt? Zij is thuisblijfmoeder en ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Als je daar 100% achter staat, ja dan kan dat best hoor. Er staat ook ergens mijn visie maar dat maakt ook verder niet uit. Ik vind het fijn om lekker vrij met mijn kinderen te zijn (nu ze ouder zijn hebben ze een steeds vaster ritme wat vanzelf erin sloop) ik genoot/geniet er erg van om in elkaar op te gaan, elkaar helemaal te leren kennen enz. Dus ja, bv op verzoek, ook snachts tot ze aangaven niet meer nodig te hebben, en ze sliepen/slapen ook veel bij me. De eerste hele jonge babyperiode ben ik altijd onafscheidelijk geweest met mijn kinderen, naarmate ze ouder werden kwam er steeds meer vorm in hun (bio) ritme, dat aansluit op mijn ritme. Het is dus in mijn geval zeker niet zo dat ik alles drop om elk kikje dat ze geven, integendeel, ik denk dat het bij MIJN kinderen zo heeft gewerkt, dat zij heel zeker zijn van mij/ons dat zij heus niet de hele dag aan me hangen, ze zoeken me regelmatig op, maar gaan ook echt wel hun eigen weg.
Imd, er is toch een gulden middenweg? Dat -alles opgeven voor kindje- heb ik zelf niet gelezen maar heb dan ook niet alles gelezen. Er zal in het geval hier toch ook gewerkt en dus wreed gewekt moet worden Minstens 3 dagen per week. En toch kan ik zeggen dat Lena gewoon haar eigen ritme volgt. Eigen tempo of ritme volgen is mijns inziens ook heel iets anders dan: nooit laten huilen, of constant met je baby in de draagdoek op je rug rond kuieren of alles goed vinden omdat het kind zich moet kunnen ontwikkelen. NIET een eigen ritme laten volgen is bijv. wat ik meen Jingels eerder zei: op je handen en knieën voor doen aan een kind van 6 maanden hoe het moet kruipen, als ze het op die leeftijd nog niet doen. Ik denk dat de meeste mensen prima een balans kunnen vinden tussen twee uitersten.
dat merk ik nu ook, hij wordt steeds onafhankelijker want mama is er toch wel als ik haar nodig heb. Zo gaat hij nu gerust in een andere kamer spelen (deed hij voorheen echt niet!) maar wel af en toe nog om het hoekje kijken of ik er nog ben, of ff bevestiging komen halen..."oh wat mooi/goed/bladiedaaaa" Vind het geweldig om te zien hoe je kindje zonder te pushen alles wel leert, op zijn/haar tempo
ooh ik ben ook niet van het pushen (het gaat me toch al te snel misschien doe ik stiekum wel andersom omdat onze zoon steeds te snel met alles was) ik stimuleer gewoon spelend maar niet met een bedoeling dat ie ervan gaat (kruipen, praten, weet ik veel wat doet) Ik bedoelde trouwens helemaal niet amom, er waren meer mama's die hun kindje elke minuut van de dag willen voeden als dat nodig mocht zijn (waaronder 10 nachtvoedingen, wat ik trouwens gewoon zielig vind een kindje hoor te slapen snachts, een nachtvoeding okay, maar 10? ) Dat soort overdreven uitspraken bedoel ik eigenlijk meer.. Nu weet Amom ook wel dat ik haar manier van opvoeden e.d. niet de mijne vind maar ze is wel consequent erin vind ik dan en DAAR kan ik dan wel respect voor hebben, heel veel mensen zeggen het te doen zoals zij maar ondertussen gaat het wel naar een KDV e.d. nee wat dat betreft zijn amom en ik niet op 1 lijn maar doordat ze zo consequent erin is kan ik er wel respect voor hebben..
ff off-topic @IMD of denk je "die valt niet meer te redden" ach wij hebben onze felle discussies al gehad... vind het nu alleen maar leuk als ik met jou van mening verschil want weet dat het pittig kan worden, maar daarna doodleuk over de meest onzinnige dingen kunnen hebben
Ok, my bad... Maarre als mijn kind 8 keer wakker wordt snachts omdat ze honger oid nodig heeft, dan geef ik dat, tja een kind hoort dan te slapen zeg je, maar blijkbaar slaapt ze al niet anders was ze niet aan de borst Bovendien ik persoonlijk voedde liggend op mijn zij in bed, dus sliepen we allebei binnen no time weer verder.
ja ik dacht FORGOT ABOUT HER ze is te erg, nee JUIST omdat je lijn in alles trekt vind ik dat knap, ik heb juist een hekel eraan als mensen zeggen het te doen maar in werkelijkheid niet uitvoeren dan.. Als ik die kennis niet had gehad had ik er geeneens bijgekomen om het te vragen, ik vond haar manier van doen heel raar overkomen, ze was ook altijd zo van ja ik laat mijn kindje echt niet huilen hoor, het mag slapen wanneer het wil, eten en drinken wanneer het wilt, anders moet je geen kind nemen (ze zat nogal op een hoog paard blijkbaar ) en dan moest ze wel haar zoon wakker maken om heel de dag bij het KDV te laten leven (met wie weet wat voor ritme, in elk geval niet altijd zoals zij dat zo mooi kon vertellen) DAT VIND IK RAAR... en eerlijk gezegd een beetje hypocriet.) Kijk ik zorg graag voor onze zoon en ben altijd bij hem maar toch ben ik weer anders als Amom, terwijl we allebei thuisblijven voor onze kids ben ik wel een regeltjes mama in de zin van eten, slapen, eigen bed, geen speen ga zo maar verder.. dus we geven ons allebei op andere manieren aan onze kids....
Ik denk dat dit dus ook het grote verschil is, jij hebt deze behoefte niet. Kan het je dus permitteren om in (bijna) alles je kind te volgen. Je bent op deze manier nog steeds een leuke moeder, en omdat het blijkbaar bij jou past een leukere moeder dan wanneer je het op een andere manier zou doen. Ik heb die behoefte wel, de behoefte aan mijn eigen leven. Mijn eigen doelen in het leven waar mijn kind buiten staat. Een sociaal leven zonder mijn kind, af en toe echt kunnen gaan stappen. Stel dat ik me nu door jou liet overtuigen (puur hypothetisch) en op jouw manier moeder ging zijn. Dan zou daar niemand gelukkig van worden, ik niet en daardoor mijn kind en mijn partner ook niet. Snap je een beetje wat ik bedoel? Ik denk niet dat het ene per definitie beter is. Als jij je prettig voelt bij jouw manier dan is dat voor jou en daardoor ook voor jouw kind de beste manier. Als iemand anders zich een betere moeder voelt door alles in schema's te doen en zich daardoor zekerder voelt dan is dit ook beter voor moeder en kind.
Op dit moment is door de zwangerschap mijn bv teruggelopen en dat arme kind probeert en probeert maar om er wat uit te krijgen.... als ik eerlijk ben, denk ik dat ik hem vandaag alleen al meer dan 50 keer aan mijn borst heb laten hangen ach zo komt het iig weer op gang! Zoontje komt zelf over het bed naar me toe kruipen en trekt mijn shirt omhoog, dus ik kan lekker door tukken en hij snel daarna ook weer, dus heb meer nachtrust dan wanneer ik zeg dat hij niks krijgt ook al heeft hij dorst
Niet gemeen bedoeld hoor, maar ik kan me er echt niks bij voorstellen..... een hele nacht weg stappen... wat zou ik mijn zoontje missen Mijn ouders hebben mij een x aantal weken na de geboorte bij mijn opa en oma gebracht en zijn een maand op vakantie gegaan kan ik me ook niks bij voorstellen. Maar ja ik kan ook echt niet een dag zonder mijn man, dus het zal wel aan mij liggen
Jeetje, er zit wel een verschil tussen een nachtje stappen en een MAAND elders laten logeren... Waarom moet je ? Ik ben volkomen in shock!
ja er zit zeker een verschil tussen...en? Mag toch gewoon vertellen over wat mijn ouders deden. ik moet wel lachen ja... de productie moet weer omhoog en dat regelt mijn zoontje zelf door vaak aan te komen kakken en te zuigen...ideaal toch!?
Maakt ook niet uit dat jij het je niet kan voorstellen. Ik kan me niet voorstellen dat ik altijd bij mijn zoontje zou zijn. Hij gaat af en toe logeren, heerlijk. Ook heerlijk om hem weer te halen Ik kan ook prima zonder mijn vriend. We hebben bijv. oud op nieuw alle 3 apart gevierd. Ons zoontje sliep heerlijk bij zijn opa en oma. Mijn vriend was naar een feestje met zijn vrienden en ik was stappen met mijn vriendinnen. En we hebben alledrie een heerlijke oud op nieuw gehad. Ik vind de dagen dat mijn zoontje op het kdv is ook heerlijk. Die dagen ben ik gewoon Lotte en gaat het om wie ik ben en niet om van wie ik de moeder ben. En ik heb dat nodig. Natuurlijk is het moment dat ik hem weer ga halen het mooiste moment van de dag. Maar zoals vandaag dat hij zo druk bezig is en helemaal in zijn element is als ik hem kom halen, druk bezig met zijn vriendje.. (zo schattig) dan denk ik dat het voor ons allebei goed is op deze manier.
@IMD weer offtopic... las iets over speen, was me nietduidelijk, ben je nou voor of tegen speen en dacht je dat ik voor of tegen was? Ik snapte het ff niet Ik ga pitten!
Tuurlijk mag je vertellen wat je ouders deden maar het leek verdacht veel op een vergelijking.. (mijn fout) Nee sorry, in mijn boekje is dat niet ideaal. Ben blij voor jou dat jij het wel ideaal vindt maar ik vind het verre van ideaal zelfs.
@lotte82, hier precies hetzelfde hoor, vanaf het moment dat ik me weer goed voelde en alles reilde en zeilde zoals het hoorde alsof het noooit anders was geweest kreeg ik ook weer de kriebels om zo af en toe lekker een avondje door te halen hoor, en of mijn man bleef gewoon thuis omdat ik nog niet wilde dat de kleine ergens heen ging, of toen ze wat groter waren gingen ze naar mijn moeder (die hier 600 mtr vandaan woont) dus tja prima dat sommige ouders hun leven schikken naar dat van hun kind, maar ik ben moeder, maar buiten het moeder zijn, ben ik nog steeds vrouw van, en bovenal gewoon vrouw met alles wat daar bij hoort ik zou er ook niet aan moeten denken om behalve als ze ziek waren de kinderen bij ons in bed te hebben met als gevolg dat ze soms nog tussen je in slapen als ze al naar school gaan, brrr nee hoor, je relatie zal en kan het heus wel overleven want ja tuurlijk heb je een bank,keukentafel etc maar toch ik vindt het heerlijk om snachts tegen mijn man aan te kruipen en andersom net zo, vindt het heerlijk om als het ineens begint te kriebelen hem wakker te maken om ff een rondje te sporten en dat kan niet met je kleine frubbel tussen je in. daarbij ben ik zelf groot gebracht met het idee dat ieder zijn eigen bed heeft en daar ook in hoort te slapen, zo ook de allerkleinste onder ons. dat iemand niet bij zijn kind vandaan wil al is het maar een avondje prima hoor, moet ieder voor zich weten, diegenen houd niet meer van zijn of haar kindje dan diegene die wel graag af en toe lekker de bloemetjes buiten willen zetten dus tja gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt zou ik zeggen iedereen is anders, en gelukkkig ook maar.
Ik ben anti speen omdat ik vind dat hij vaak opvoedkundig verkeerd word gebruikt (net als BV soms gedaan word in MIJN ogen) Ik heb soms een speel gebruikt bij erge krampjes maar hield deze dan zelf vast en na het poepen meteen eruit en weg dat lelijke ding Ik vin dhet zonde van die mooie gezichtjes en een kind hoef niet bij iedere kick "stil gehouden" geworden en helaas zie je dat vaak bij een speen, beetje mopperen HUP speen erin vind ik niet kunnen Jemig woman 50 keer?! jij hebt duidelijk meet geduld als mij ik moet er niet aan denken.. vind ik ook niet echt gezond maar je weet hoe ik daar over denk dus hoef ik niet verder over uit te wijden.. Maareh erg offtopic idd