Waarom MOET een kind zoveel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vlinder84, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Okay,.. das jou keus. Bij haar dus niet... bij haar neemt het de overhand en das een verschil!
    100% mama, daarmee zeg ik niet dat zoiets fout is, das jou keus. daar val ik niemand op aan hoor.

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Een tijdje terug kon ik me nog bij jullie aansluiten, volgde ik ook meer mijn gevoel en sliep onze dochter bij ons in bed.
    Toch hebben we de keus gemaakt haar alleen te laten slapen. Soms betekent dat even huilen, maar dat duurt nooit lang. Ze is daardoor veel beter uitgerust en veel vrolijker geworden.
    Ik ben zelf ook beter uitgerust, wordt niet meer 5 keer per nacht wakker...
    Ik wil er niet meer naar terug hoor. Bij een volgende baby ga ik het anders aanpakken...

3. tweemeisjes

hahahaha :)

4. Amom22

Amom22 Niet meer actief

hihi het is duidelijk etenstijd in NL :p

5. tweemeisjes

Dat hadden wij bij onze eerste dochter! Dit wou ik dus ook niet meer, en het is goed gekomen dankzij het schema. (wat niet per uur kan, maar wel structuur heeft)
    Zo kwam ik ook aan andere dingen toe en was ook wakker. Her vergt heel erg veel als dit heel lang doorgaat. (bij ons tot haar leeftijd van bijna anderhalf!)

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

nou mooi toch? Ik moest even op adem komen :D Gaan we er straks weer tegenaan!

Even dit: ik vind het dus helemaal niet erg om altijd bij mijn zoontje te zijn en samen te slapen. Sterker nog: ik kan niet slapen als hij niet naast mij ligt! Want dan ga ik aan hem denken, aan hoe lief hij is en hoe het met hem zou gaan... Ben helemaal blij wanneer hij dan weer bij me is! Heerlijk, dat kleine knuffelkontje :D

7. tweemeisjes

haha, klopt.
    Dochter van drie is logeren bij oma. De andere krijgt rond zes uur eten.

8. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@vlinder dat heb ik nou ook. Meestal doet hij een dutje van een uur. Soms duurt het ineens 3 uur, bah wat vervelend :) mis hem dan echt, heb gewoon zin om hem weer te knuffelen en gewoon te kijken hoe die speelt enzo.... Vind het heerlijk dat hij dichtbij me ligt, kan ik altijd ff kijken naar m'n ventje....of zijn dit nu zwangerschapshormonen :)

9. Vlinder84

haha ik ben niet zwanger en mijnheertje ligt nu al sinds 4 uur te pitten en ik BAAL! Haha niet dat ik hem dat heerlijke slaapje niet gun hoor, maar ik wil kroelen :) Oh en als ik naar hem kijk denk ik: van jou wil ik er nog wel 10! Daar schrikt vriendlief dan van, want die ziet het al gebeuren dat wij straks een huis vol kids hebben. Oh jaaaa!

10. Amom22

Amom22 Niet meer actief

:) grappig dat je dat zegt....10 is wel zo ongeveer wat wij zouden willen :p tenminste we houden altijd 10 aan. Kan me gewoon niet voorstellen dat ik ooit zou zeggen, nee dat wil ik nooit meer!

11. Vlinder84

Nou de zwangerschap en het bevallen vond ik wel minder hoor... Maar wat maken mijn vriend en ik onwijs leuke kinderen, echt wonderbaarlijk leuk! :D Dan moeten het er wel veel worden... anders doe ik de wereld toch te kort?! (nu word ik melig, teken dat ik even wat anders moet gaan doen, zit hier al te lang haha, ga even bij mijn mannetje spieken)

12. Amom22

Amom22 Niet meer actief

:) haha, lekker toch dat je zo trots bent, is juist goed! Ik ga maar eens koken, moest ook maar eens gebeuren....

13. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ach we schelden niemand uit dus de discussie is netjes idd :)

Wat ik alleen van de zotten vind als een kind vrijwel elke nacht uit bed komt voor de gezelligheid. Vind ik niet nodig. Dat vind ik van de zotten. Hier bedoel ik niet het drinken mee.
    Hoe ik bij elke nacht kom? Heb ik meegemaakt in mijn persoonlijke omgeving, maar ook vaak zat op forums gelezen. Ik denk persoonlijk echt dat het op een gegeven ogenblijk pure gewenning/verwennerij is en niks meer te maken hefet met honger/dorst hebben. Een goede nachtrust is voor alle partijen heel belangrijk. Nogmaals ik heb hier niet over kleine babytjes die echt daadwerkelijk hun nachtvoedingen nog nodig hebben.

Wat betreft dat ik mij erover opwind snap ik niet helemaal? Ik weerleg mijn mening/standpunt net zoals jij dat doet ;)

14. wonderteam

ik ook :)

15. wonderteam

:)

16. Vlinder84

Misschien las ik meer tussen de regels dan er werkelijk stond, kan ook ;)

En jij mag het best van de zotten vinden hoor en natuurlijk moet er een grens zijn. Maar ik vind dat borstvoeding meer is dan alleen melk geven aan mijn baby. Het is fijn, gezellig, geeft mijn baby geborgenheid en vertrouwen en het geeft mij ook een heerlijk gevoel. Daarom vind ik er niks mis mee wanneer hij, ook over een jaar, 's nachts wakker zou worden voor een voeding.

17. wonderteam

Ik ben absoluut met je eens dat Borstvoeding meer is dan alleen melk. Als je je er goed en prettig bij voelt moet je het ook zeker blijven doen. Er is immers niks belangrijker voor een kind dan een Mama die zich heel prettig voelt.

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Ts: even ingaand op je openingstopic, ja ik ben het met je eens dat kinderen heel veel moeten, niet alleen babies,maar kinderen in alle leeftijden.
    Ik denk niet dat kinderen zich dat van nature opleggen, dat krijgen ze opgelegd.
    Wij ouders, moeten ons eens achter de oren krabben, of dat wel de juiste manier is.

Ik denk zelf van niet.
    Zo hadden velen in mijn omgeving iets aan te merken over het feit dat mijn zoon nog niet stond toen hij 1 was, of kroop.
    Als het aan sommigen had gelegen dan had ik iedere dag met hem geoefend, of op handen en voeten er naast gezeten, om het voor te doen.

Te belachelijk voor woorden. Ik heb altijd erop vertrouwd dat mijn kind zelf aan zou geven wanneer hij eraan toe was. En zie... nou hij loopt hoor....:p

Veel kinderen moeten veel, nou die van mij niet, hij mag gewoon kind zijn van mij. Lekker vies worden, op zijn eigen tempo dingen leren en ondernemen, als hij verdriet heeft, troost ik hem, en als hij bij mij wil slapen mag dat ook.
    Ik hoop op een onafhankelijk, gelukkig kind wat goed in zijn vel zit, dan heb ik mijn taak, denk ik, goed gedaan.

19. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik ken dat gevoel, ik ben dus ook al aardig onderweg naar 10 :p :)

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    RITME:
    Wij houden het op een flexibel ritme. Ik reis veel naar Nederland en dan moet kindlief mee. Dan kan ik geen kind hebben dat alleen maar in zijn eigen bedje kan slapen op vaste tijden. Dat is echt benauwend. Zo kun je nooit eens weg. En mijn mannetje is met een flexibel ritme ook vrolijk en opgeruimd.

ALLEEN ZIJN:
    Ik heb mijn zoontje wel eens alleen gelaten (tenminste: ik was er niet, maar andere personen). In het ziekenhuis als ik ging eten. Er was altijd een zuster die een oogje in het zeil hield. Mijn moeder en mijn vader zijn er ook wel eens op uit geweest met de kinderwagen. Moet kunnen.

@Vlinder, ik geef comfortvoeding, dat mag niet op verzoek vanwege gespleten eiwitten etc. Dus hij krijgt wel precies 5 flessen op een dag. Niet meer, maar ook zeker niet minder.

Deel Deze Pagina