waarom moet het zo.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door toetie, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    we zijn nou bijna anderhalf jaar bezig om een mooi wondertje te krijgen voor ons een broertje of zusje voor onze lieve meid.
    nou zijn we bij de gyn geweest we hebben 11-12-2012 te horen gekregen dat mijn vriend zijn zaad slecht is.
    we kunnen wel zwanger worden maar de kans is gewoon klein.
    4-02-2013 moet hij weer zaad inleverenen krijgen we weer de uitslag ervan en gaan we verder kijken.
    ik ben nou zover dat het zwanger worden niet het dagelijkse ding meer is.
    ik ben bewust gestopt met ov testen omdat ik er gewoon teveel mee bezig was.

ik heb er gewoon zo veel moeite mee mensen die om mij heen zwanger worden.
    sommige zouden gewoon geen kinderen mogen krijgen (ik weet zeker dat ik dat niet alleen zeg).

nou is waarschijnlijk mijn schoonzusje zwanger de laatste jaar alleen maar ruzie met elkaar gehad puur en alleen bij gelegd voor ons poppetje zodat ze toch bezig kan zijn met haar tante dus die komt een keer in de zoveel tijd hierheen om met haar nichtje te spreken te spelen.
    ik ga op dit moment gewoon me eigen ding doen met name in de keuken en boven.
    want ik vind dat hun de kans krijgen om een band op te bouwen.
    maar nu is ze waarschijnlijk zwanger ze wilde niet zwanger worden.
    ik snap dat dit leuk is voor alle partije maar ik kan er gewoon niet mee leven op dit moment.

maar iedereen zegt ja ben blij dat je al een kind hebt.
    het is niet erg.
    tot zelfs je steld je aan.
    ik ben daar ook blij mee maar het neemt mijn pijn niet weg.

hoe kan ik hier mee omgaan?

2. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik snap je heel goed. Het doet ook pijn als je graag nog een kindje wilt en het lukt niet maar dat anderen die het niet willen of er niet voor kunnen zorgen het zomaar in hun schoot geworpen krijgen. Het is ook heel cru om te horen dat je gezegend moet zijn als je al een kindje hebt. Dat neemt je verlangen niet weg.

3. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Mensen kunnen idd vervelend/onnadenkend reageren wanneer je al een kind hebt en de 2e niet zo makkelijk gaat. Mensen beseffen dan niet dat de wens voor een tweede net zo sterk is als de wens bij een eerste en het verdriet dus net zo groot, wanneer het niet lukt. Wel maakte het idee dat ik iig wist hoe het voelde om zwanger te zijn en feit dat ik iig moeder was, mij rustiger. Door pap 5 was er even onzekerheid of ik mijn baarmoeder uberhaupt kon houden en was ik gewoon dankbaar dat ik al zo'n mooi wonder had rondlopen en daar gewoon elke dag van moest genieten.

Hoe je verder om moet gaan met mensen om je heen die wel zwanger raken, tja. Toch denk ik een beetje loslaten, je kan het niet veranderen. Blijf positief voor jezelf, er zijn nog genoeg mogelijkheden voor jullie om wel zwanger te worden met slecht zaad. Concentreer je op je wat je nu wel hebt en zoek afleiding in dingen die je leuk vindt en mensen die positief en steunend zijn.

4. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Ik kan er (gelukkig) niet over meepraten hoe het is als het echt niet lukt, maar bij mijn zoontje duurde het 8 maanden voor ik zwanger was en toen had ik het ook af en toe al lastig als ik al die zwangeren om me heen zag. En inderdaad, hoe hard het ook klinkt, sommige mensen zouden geen kinderen moeten krijgen en die zetten er zo een paar op de wereld. Helaas is dat iets wat we niet in de hand hebben.
    Ik hoop dat je het een beetje van je af kunt zetten en intussen vooral lekker kunt genieten van je kleine meid. Sterkte!

5. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

10 jan 2013
    150
    0
    0
    voedingsassistente, activiteitenbegeleider,
    eindhoven
    Ik weet precies wat je bedoeld! Wij zijn ook al 2 jaar bezig. en ik ken ook iemand die al puffend zwanger was, het was allemaal zo verschrikkelijk volgens haar... ze heeft de hele zwangerschap door lopen kreunen. Nu is het kindje geboren, is ten eerste altijd ziek (zegt zij, maar zij is dat ook...) en als het een x huilt word het naar de buurvrouw gebracht want mevrouw kan er niet tegen....
    Nou dan zakt het lood in mijn schoenen.... :(

En wat zeggen ze tegen mij? je moet er maar niet zo veel mee bezig zijn dan lukt dat wel.... Hormonen spuiten, echo's, iui's.... hoe kan je er niet mee bezig zijn???

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Helaas worden sommige mensen al zwanger als ze hun pyjama uit trekken:(
    Ja ook ik..maar ik zou het nooit in mijn hoofd halen om zoiets te zeggen tegen iemand die al zolang en zo graag een kindje willen!!
    Ik snap niet waarom mensen zeggen "je moet er niet zo mee bezig zijn"
    Het is toch normaal dat als je iets graag wil dat je er mee bezig bent..vind ik!

Ik hoop dat de uitslag volgende maand wat positiever is voor jullie!

Deel Deze Pagina