We zaten vanochtend bij de kapper en helaas, de kapper constateerde luizen bij mijn dochter. Zoon en ik hebben niks. Partner is kaal. Ze hebben alleen vleugeltjes gaf ze aan. Nu lees ik online dat die beesten dat niet hebben. Wel hebben we ontzettend veel last van onweersbeestjes binnen en die hebben wel vleugels. Kunnen die in je haar gaan zitten? En hoe weet ik nu wat het is? Ik heb haar vandaag behandeld uiteraard en ga de komende weken kammen. Ze heeft geen jeuk. Ik inmiddels wel haha. Maar ik ben zo benieuwd of het nou wel echt luizen zijn
Lijkt me geen luizen want die hebben geen vleugels. En als ze luizen heeft dan moet je ook neten vinden. Die zitten doorgaans ongeveer een cm van de hoofdhuid.
Ik vind net bij kammen wel allema Kleine zwarte puntjes die ik er uit moest trekken maar dienonweerstbeestjes bijv zijn ook enorm Klein. Lege neten kan ik niet zo goed zien, ze heeft bijna wit haar dus dat valt niet op
ja dat dacht ik ook. Maar dan ontpoppen ze zich met vleugels blijkbaar. Nou ja morgenochtend maar weer kammen en dan zien wat de schade is
Allicht even doorkammen terwijl je een lok over een zwart papiertje legt? dan vallen die neten allicht meer op.
Onweersbeestjes (tripsen) zitten toch niet in je haar? Die eten planten geen mensen. Ik denk als de kapper luizen constateert dat je er wel vanuit kan gaan dat dat klopt. Geen idee hoe ze dan bij die vleugels komt. Heb je haar zelf gekamd? Zie je dan vleugels?