Waarom moet ik meer zijn dan moeder?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Summerbelle, 21 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Herkenbaar behalve het badstukje. Ik presteer het dan nog om met een oude tandenborstel voegen te poetsen ofzo. Ik haat het bad trouwens want ik ben gewoon slecht in ontspannen en niets doen. Na 3 tellen verveel ik me al.
     
    Vero0504 en Mapje vinden dit leuk.
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.205
    18.950
    113
    Maar er staat toch duidelijk dat ze het wóórd me-time overdreven vindt? Ik vind dat zelf ook, vind het namelijk een beetje een modedingetje, net zoals self care. Dat wil niet zeggen dat ik tijd voor mezelf nemen overdreven vind.
     
    zigzag, suus1983, Septembre en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    #143 Zoe123, 22 jul 2021
    Laatst bewerkt: 22 jul 2021
    Ik vind dat het juist de perfecte omschrijving is... Geen kinder tijd, geen schoonmaak tijd, geen werk tijd... ME time. Wat ik wil en wat goed voelt voor MIJ op dat moment.
     
    Vero0504, Zuul en Felice vinden dit leuk.
  4. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Voor mij was Corona dus vreselijk. Ik bedacht allerlei leuke dingen voor de kids om te doen, ben een studie gaan doen, werkte veel te veel en mijn hele huis is uitgemest. En ik ben mega veel gaan wandelen want dat kon wel. Ook tijdens mijn zwangerschappen (nu dus) is het een probleem ik kan zo slecht gewoon gaan chillen op de bank. Mentaal lukt me dat niet. Maar fysiek begin ik dat te voelen.

    Overigens had ik gisteren dus me-time dan met kids erbij. Met een vriendin naar een grote speeltuin. De kinderen hebben zich daar vermaakt terwijl wij chill met koffie en thee zaten te kletsen. Dat kan dus ook me time zijn hoor. Maar dan ben ik dus in elk geval weg van huis en kan ik niet de was gaan doen. Of ineens besluiten alle knuffels van de kids te wassen :p Of vinden dat er een fantastische maaltijd op tafel moet komen haha
     
    Vero0504, Spectre en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Vooral het stukje mentaal ontspannen kan ik dus ook niet. Lichamelijk gaat het hier helaas slecht dus soms moet ik echt plat omdat ik anders niet meer uit mijn ogen kan kijken of kan praten van de pijn maar dan nog ben ik in mijn hoofd aan en verzin ik van alles wat ik dan kan doen (werken kan ook vanaf mijn telefoon in bed bijvoorbeeld). Me time heb ik niet zo heel veel behoefte aan zonder kinderen. Dat zegt niet dat ik niet blij ben als dochter op bed ligt want soms kan ik eind van de dag haar stem niet meer horen als ze die dag zo een 1000x mama kijk eens heeft gezegt :oops: als ik met man alleen weg ben geniet ik eigenlijk niet zo omdat ik de kinderen mis. Voor mij is me time een uitje met het hele gezin, buiten de deur, dan ben ik compleet, ontspannen en vooral heel gelukkig en trots.
     
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.205
    18.950
    113
    Prima natuurlijk dat dat zo voelt voor jou, maar zo vond (o.a) diegene die jij citeerde dat weer niet. Ik krijg een beetje het idee dat je het nogal persoonlijk aantrekt.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Geen enkele reactie gelezen maar heel kort door de bocht: niet herkenbaar ;). Het ligt enorm aan je persoonlijkheid en ook je gezin. Ik ben graag ook alleen en doe gewoon graag dingen puur voor mezelf. Ik heb bewust gekozen om te blijven werken en krijg jeuk van het idee thuis te blijven bij de kinderen. Maar dat is toch ook gewoon allemaal goed? Zolang je gewoon doet wat goed voelt en - belangrijk - er balans is binnen alles wat er speelt binnen het gezin lijkt het me goed.
     
    Spectre, Saartje33, Zoe123 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.697
    113
    Vrouw
    Voor mij is de was ophangen me-time :p Eventjes niet in zorgmodus staan vind ik heel fijn, maar ben niet zo goed erin om dan een boek te lezen oid.

    Toen mijn jongste een paar maanden oud was, kon ik amper rustig douchen, omdat hij na borstvoeding en kolven alweer in de draagdoek moest om te slapen. Hij maakte het ons niet eenvoudig ;) Toen miste ik wel echt een adempauze.
     
    GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  9. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.205
    18.950
    113
    Ik kan ook echt ontspannen van schoonmaken! Dus wat er werd gesteld ('me-time is geen schoonmaaktijd') gaat voor mij ook al niet op :p
     
    hummeltje5, GossipGirlxoxo en Cobon vinden dit leuk.
  10. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Nee hoor, totaal niet. Wat zou ik me moeten aantrekken? Ik ben echt niet de enige die er zo over denkt. Ik en velen hebben me-time nodig, precies zoals het er staat. Anderen niet. Weer anderen noemen het anders. Maar bedoelen hetzelfde. Allemaal prima.
     
  11. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.697
    113
    Vrouw
    Ik heb dat ook. Het geeft zoveel rust en voldoening als alles weer op z'n plek staat en schoon is. Voor eventjes toch althans ;)
     
  12. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Haha idem!
     
    citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Het klinkt echt heel stom maar ik ben tijdens corona erachter gekomen dat ik schoonmaken alleen ontspannend vind als ik alleen in huis ben. Dus ergens heb ik toch me time nodig :roflmao: ik kan niet ontspannen schoonmaken als man lekker niets doet, kind 1 kruimelt met een koekje en kind 2 nog in bed ligt. Dan raak ik juist gefrustreerd.
     
    Vero0504, femkes, Mapje en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Hahaha ik heb net in alle rust, met een muziekje op, het badkamer kastje gesopt en opgeruimd en dat was ook best relaxed, lekker zo opgeruimd. Vandaag geen kinderen die om allerhande zaken roepen dus dat scheelt ook :D
     
    citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  15. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Wahaaaa dat schrijf ik dus ook net!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Me-time is voor mij geen schoonmaak tijd maar ik kan het wel prettig vinden om vroeg op te staan en te rommelen in huis. En gewoon m’n eigen ding en ritme te doen.

    maar hallo, als ik aan het einde van de dag de rommel van iedereen opruim, de vaatwasser doe, de zoveelste was doe en stofzuig omdat mijn kinderen weigeren boven een bord te eten en alles op de grond te smijten wanneer ze hun zin niet krijgen.. ehhh nee. Dat is voor mij geen me-time.

    Me time is voor mij wanneer ik ‘s ochtends wakker word van 2 needy en commanderende kinderen die uit bed willen: mijn man vragen eruit te gaan, koffie zetten en deze terug mee naar boven nemen, me daarna heerlijk op mijn gemakje op te frissen en daarna iets voor mezelf te doen. Alleen. Dus even lekker wandelen, de stad in, naar de bios, ik pak gerust alleen een lekker wijntje op het terras, een filmpje of serie kijken, gewoon even alleen zonder gejengel, gezeur, schoonmaken of zorgen voor een ander.
    Me-time is dus zorgen voor mezelf. ;)
    Moet af en toe best kunnen!
     
    Iertje81 en Zoe123 vinden dit leuk.
  17. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Sowieso heb ik liever dat we even een week weggaan ofzo na de grote schoonmaak ;) dan blijft het tenminste eens een keer netjes haha
     
    Vero0504, hummeltje5, JupitR en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.494
    5.160
    113
    Vrouw
    Ooooh ik vind het heerlijk om in mn eentje te strijken :oops: :roflmao: Mensen verklaren me altijd voor gek, maar ik word er rustig van. voor de rest hou ik dan weer niet zo van schoonmaken
     
    hummeltje5, Kolibrie2, JupitR en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.205
    18.950
    113
    Als ik ga schoonmaken vluchten de kinderen naar hun oma... Veel te bang dat ze moeten helpen :roflmao::roflmao:
     
    hummeltje5, Iertje81, Zoe123 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Wat een heerlijke meiden! Die van mij wil juist meehelpen (lees met natte spons over alles wat ik net heb na gedroogd, goede hulp ben ik he mama).
     
    Vero0504, hummeltje5, Muisje2016 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina