Hallo, Ik heb een vraagje. Ik ben 15 juli bevallen van een zoon. Ik had een hele snelle bevalling en ook veel bloedverlies doordat mijn baarmoeder niet snel genoeg samen trok. Daarna ging het beter. Ik heb 6 dagen ziekenhuis gehad omdat ik alleenstaande moeder ben en ik dan zeker aan mijn rust toe zou komen na de bevalling. Ik heb ongeveer 3 weken gevloeid. Eerst rood en daarna wat licht bruin verlies. Met 4 weken begon ik opeens weer stolsels te verliezen en werd het vloeien weer heviger om daarna weer weg te gaan. Nu was ik dinsdag en woensdag helemaal vrij van afscheiding tot woensdagavond. Toen ging ik naar de wc en begon ik weer hevig rood bloed te verliezen en dat blijft aanhouden. Ik zou graag willen weten of ik me daar zorgen om moet maken. Ik voel me er in elk geval niet lekker bij. Ik heb nog twee kinderen, maar weet zeker dat ik dit niet bij hun heb gehad.
Hoi Daffie, Wat vervelend zeg! Het kan zijn dat je je eerste menstruatie al hebt, deze kan veel heftiger zijn dan dat je van je zelf gewend bent. Indien je je er niet prettig bij voelt moet je gewoon maandag even naar de huisarts gaan! Anders kan het een week afwachten en indien het niet afneemt dan als nog gaan. Imke
Hoi Imke, Het is zeker vervelend. Ik vloei op het moment nog steeds rood. Ik hou het deze week nog even in de gaten mocht het om de menstruatie gaan dan zou het in de loop van de week moeten stoppen. Als het aan het eind van de week nog zo is zit ik zeker bij de huisarts. Ik wil toch wel zekerheid namelijk. Ik ben de laatste dagen ook vreselijk moe, maar voor de rest voel ik me wel goed. In elk geval bedankt voor je reactie. Groetjes Daphne
Hoi Imke, Ik had de huisarts nog gebeld en zij heeft het sterke vermoeden dat het wel om mijn menstruatie gaat, maar dat mijn cyclus helemaal van slag is op het moment. Ik moet het dus afwachten en hoefde me geen zorgen te maken gelukkig. In elk geval nog bedankt voor je reactie. groetjes Daphne
Hoihoi, De vermoeidheid kan komen doordat je al een tijdje vloeit, je ijzergehalte kan dan aan de lagere kant zijn. Neem voor de zekerheid een multivitamine of Floradix. Dan voel je je weer wat beter! Imke
Hoi Imke, Ik zat er inderdaad ook aan te denken dat het ijzergehalte in mijn bloed wel eens te laag zou kunnen zijn. In elk geval bedankt voor de tip over floradix, ben het wel meteen gaan gebruiken. Die vermoeidheid is ook niet echt fijn in elk geval en is net zo'n sta-in-de-weg. Groetjes Daphne