ICSI : Punctie?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Syl20, Sep 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Syl20

Syl20 Lid

Jan 5, 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Hoi ,

Ik had een vraag, wij zitten nu eigenlijk te wachten ik ben nu aan de pil gezet voor de ICSI behandeling en zal waarschijnlijk half oktober ? een punctie krijgen.

Nou zou ik graag wat verhalen willen horen hoe dat is? Dit is onze eerste behandeling en omdat het zaad van mijn vriend zo slecht is zijn we gelijk bij ICSI uitgekomen maar ben heel onzeker over wat er komen gaat en vooral voor de punctie ?

Liefs Silvana

2. joyce117

joyce117 Nieuw lid

Aug 26, 2008
    1
    0
    0
    Ik heb twee puncties voor icsi ondergaan. De 1e was pijnlijk, maar uit te houden. (8 eitjes)
    Bij de 2e (14 eitjes) kreeg ik al een hogere dosis morfine en voelde me heerlijk draaien maar heeft totaal niet geholpen tegen de pijn. Het was een drama! Zelfs tot 2 dagen erna heb ik heftige pijnen gehad. Hoe kleiner de eitjes zijn en hoe meer je er hebt, hoe pijnlijker het is, maar weet wel dat het bij iedereen verschillend is!
    Het is het aanprikken van de eitjes wat je voelt, het voelt als een soort electrische schokjes. Ze waren in het zhs wel allemaal superlief voor me hoor maar ze waren gewoon moeilijk te prikken.....succes en sterkte

3. Annerie

Annerie Bekend lid

Jul 22, 2006
    925
    0
    0
    Ik vond de punctie echt vreselijk en heb enorme pijn gehad. Als ik jou was zou ik het risico niet willen lopen en vooraf om extra pijnstilling vragen (d.m.v. een infuusje dus). Je krijgt normaalgesproken alleen zetpillen (tenminste in het UMC).

4. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Hoi Syl,

Het is echt bij iedereen anders.

Mijn punctie bij de eerste ICSI was niet prettig, maar heel goed uit te houden. Bij mij hebben ze alleen een rustgevende spuit in mijn bil gezet en mijn baarmoedermond verdooft met een prik. Ik vond het goed te doen (als is het natuurlijk niet fijn). De dag erna had ik wat last van mijn buik, maar met rust is dat ook gauw weer over.

Ik denk dat het verstandig is om het over je heen te laten komen en je niet te veel op te hangen aan de verhalen van mij en anderen hier. Het kan namelijk alle kanten op. Heeft inderdaad te maken ook met de grote van de eitjes, de stand van de baarmoeder en eierstokken (of ze er goed bijkunnen), of je endometriose hebt, etc... Alles is van invloed op het aanprikken en dus bij iedereen verschillend. Daarnaast is elke persoon ook verschillend en zal wat de één heel erg pijnlijk vindt, voor de ander minder heftig zijn.

Heel veel succes en sterkte met de ICSI poging.

X jille

5. ik heb van te voren om extra pijnstilling gevraagd, en ik kreeg een prik in mn bil. ik was knock out en heb niks van de puncie meegekregen!

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi Silvana,

Jeetje, spannende tijden zeg, voor jullie!
    Kan me voorstellen dat je het allemaal heel spannend en eng vindt.

Voor iedereen is de punctie anders.
    Het heeft te maken met je eigen pijngrens maar ook aan hoe de eierstokken in je lichaam zitten.

Ikzelf heb 7x een punctie gehad en vond deze goed te doen.
    Als je echt heel erg nerveus en bang bent kan je zeker om iets pijnstillends of rustgevends vragen.

Heel veel succes met jullie 1e ICSI!

Elmo

7. Syl20

Syl20 Lid

Jan 5, 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Hey Allemaal,

Dank jullie voor de ervaringen die jullie delen. Ik denk inderdaad dat ik het gewoon op me af moet laten komen ! Al vind ik het altijd fijn van te voren te weten wat ik kan verwachten aangezien mijn ziekenhuis er erg voorzichtig mee was er wat over te zeggen.

Maar je weet waar je het voor doet ;)

En ik wens ook iedereen sterkte met het verdere traject! En als jullie zwanger zijn veel geluk natuurlijk ;)

Liefs Silvana

8. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

Oct 2, 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    het is bij iedereen anders.. de een gaat fluitend weg maar ik moest beide keren plat gespoten worden.. de laatste keer heb ik een overdosis gehad hahahahaha maar ja, ik heb er niks van gevoeld.. ik raad je aan als je er tegen op ziet hier om te vragen... je bent echt even weg. krijgt er niks van mee.. heerlijk.. aleen de napijn... duurt ook bij mij lang.. ik heb week pijn gehad terwijl een ander de volgende dag weer staat te sporten bij wijze van....
    sterkte ermee!

Share This Page