wat goed clivia! Zou fijn zijn als ze het borstonderzoek vervroegen met de leeftijd, vanaf 50 is best laat toch... controleer ook regelmatig. maar toch.. zou het geen overbodig iets zijn denk ik.
Ik heb dit laten heropenen, omdat er na een half jaar behoorlijk wat groei heeft plaatsgevonden. De huisarts wilde het wegzetten als littekenweefsel van de biopten, maar ik ben toch doorgestuurd. Weer onderzoeken en puncties gehad. Het is toch een tumor, maar naar verwachting een goedaardige. Binnenkort moeten ze deze *ruim* gaan wegsnijden Pas daarna krijg ik uitsluitsel over of het kanker is of niet - wat ze (gelukkig) niet verwachten. Dames: luister naar je lichaam!! Controleer regelmatig en laat je niet zomaar wegsturen met "het zal wel niks zijn". Achteraf gezien hadden ze van de eerste biopt niet genoeg weefsel om 100% zeker te zijn of het het wel goed was of niet.... Voor de mensen die mij kennen: ik wil dit wel stil houden voorlopig....
Wat naar en eng zeg. Ik heb niet lang geleden ook een knobbeltje gehad. Heel duidelijk een knikkertje. Ik heb ook een punctie (of hoe heet dat) gehad en het zag er goed uit. Sindsdien heb ik last van die borst.. Het knikkertje zit er niet meer, maar die plek is nog altijd gevoelig. Succes ts!
Hoi Misa, Het kan zo'n 6 weken duren voordat de 'last' weg zou moeten zijn. Zo'n punctie gaat niet bepaald zachtjes...ik heb weken met een paarse borst rondgelopen! De 2e keer was er iemand anders die het deed, daar heb ik veel minder last van gehad gelukkig. Hou het knobbeltje zo goed en kwaad als het kan in de gaten. Niet dagelijks voelen, maar wel regelmatig. Als hij groter wordt: melden. Het kan zijn dat je hem nu niet voelt omdat er nog zwelling omheen zit. Hoe lang geleden is het?
ik zit een beetje in een soortgelijke situatie nu... Bij mij is DCIS vastgesteld. Ik wacht nu op bericht van een chirurg. Ik hoop dat ik snel wat hoor. Het bericht is niet zo negatief als het had kúnnen zijn, maar ik wil wel verder weten waar ik aan toe ben. Ik weet dat ze het weggaan halen en ook is er gesproken over dan het plaatsen van een jodiumzaadje (au!?) . Maar verder kan ik me er nog weinig bij voorstellen. Overigens heb ik een punctie/biopsie onder MRI geleiding gehad. Geen blauwe borst ofzo gelukkig en ook weinig pijn. Beetje beurs achteraf, maar de borst werd eerst verdoofd (even een gemeen prikje maar dat was heel kort) @clivia: Ben jij al bij een chirurg geweest?
jeetje Clivia wat heftig ik duim mee dat het goedaardig is. Vanavond ga ik meteen mijzelf onderzoeken.
Jeetje Athina, ook heftig... bij mij is het een phyllodestumor. Ruim wegsnijden, anders groeit het terug. Weet je al wat voor soort operatie het gaat worden? Ik heb deze week de voorbereidende afspraak met de chirurg/anesthesie/verpleegkundige. Dan krijg ik de opeartiedatum ook te horen.
Even gelezen wat het inhield, maar het is gewoon ook echt de vraag hoeveel gaan ze weghalen en vooral: Hoeveel houd je over denk ik? Ik ben in elk geval wel 'benieuwd' toch ook wel naar wat er uiterlijk over blijft van mijn borst. Het lijkt overigens om 2 cm te gaan bij mij. Maarja, hoeveel snijden ze weg? Is die 2 cm rond of plat? Hoelang duurt het herstel (praktisch maar toch: De zomervakantie??) Hopelijk krijg jij deze week alle vragen beantwoord en wordt je snel ingepland! -ik voel me er nu overigens nog wel heel nuchter onder hoor. Na de uitslag weer even wat bibberig, maar nu ok. Hopelijk is het voor jou mentaal ook vol te houden. @hopmarjanneke: Dank je
wat onwijs erg! sterkte, hopelijk valt het allemaal mee! Wat goed dat je hier niet mee bent blijven lopen! Luister naar je lichaam is absoluut voor iedereen een goede les!