Hoi allen, alsof wij nog geen ellende genoeg hebben gehad, ga ik vandaag op controle bij ziekenhuis omdat mijn buik 5 weken na stimulatie nog opgezwollen was. Het was dit maal een echte enge dokter, vreselijke man en hygiene? Dat was ver te zoeken..Nu ja ze zitten met 5 dokters daar in het ziekenhuis! Ziet hij dat er een cyste gevuld met bloed in mijn eierstok zit...Ja zegt hij neem maar snel contact op met je gynaecoloog, dat zie ik niet graag, dat zal moeten verwijderd worden... Ik helemaal in shock, wat nog? De behandeling is al zo zwaar en dan nog een operatie erbij??? Zijn er nog vrouwen die dit gehad hebben, en wat hebben jullie dan gedaan? Laten zitten op opereren? En zijn er gevolgen van die operatie? Kan je een eierstok verliezen? Stress stress stress
Hej meid, Ik weet niet of de cyste bij jou enkel bestaat uit bloed.. ik heb vorige week woensdag een cyste gevuld met vocht en bloed laten verwijderen middels een laparoscopie. Bij mij is ie gekomen uit de clomid, bij jou ook door de hormonen lees ik? Ik ben de afgelopen 3 weken 2x p/w naar het zkh geweest om de cyste in de gaten te houden, maar hij was op een gegeven moment 8 bij 6cm en dus een gevaar voor je eierstok omdat ie er dan omheen kan gaan draaien. Dus keus gemaakt 'dan maar een operatie'. Mijn gyn heeft alleen de cyste weggehaald, eierstok zit er nog daar was ook geen twijfel over omdat we op tijd waren. Nu even rust en daarna weer aan de hormonen dus verder geen gevolgen gelukkig. Operatie valt mee, last van het gas duurt wel een weekje. Hoop dat je een goeie keus kan maken. En hopelijk snel geluk!
Ik had een cyste na de IUI behandeling met hormonen. Volgens de artsen kwam het doordat een van mijn follikels niet was gesprongen na de ovitrelle injectie. De arts zei dat de cyste vanzelf weg zou gaan en dat ik me er geen zorgen over hoefde te maken. Op dag 10 van mijn cyclus, een week nadat de cyste werd ontdekt bij de echo, kreeg ik een hele lichte bloedverlies. De volgende dag gekomen voor een echo en de cyste was toen al weg. Helaas is mijn cyclus daardoor helemaal van slag en gister op dag 14 had ik de grootste follikel van maar 9 mm... Hopelijk gaat deze maand toch nog eentje groeien... Dus zoiets kan blijkbaar gebeuren en volgens onze arts gaat het in 99% gevallen vanzelf weg. Ik hoop voor je dat het ook het geval voor jou zal zijn!
Een cyste gevuld met bloed wijst normaal gesproken op een endometriosecyste (ook wel chocoladecyste genoemd), heeft hij daar iets over gezegd? Helaas gaan deze cytes niet uit zichzelf weg, ze worden alleen maar groter en je kan er veel last van krijgen. Ik heb 2 keer een operatie gehad om endocystes te laten verwijderen, heb zelf niet zoveel last gehad na de operatie. Ze verwijderen niet zomaar een eierstok, daar zou ik niet bang voor zijn. Hoe groot is de cyste? En waar zit hij precies?
dank u voor jullie reacties... Ik heb deze avond afspraak met mijn gynaecoloog om alles te bespreken want ik weet in feite nog van niets, hoe het komt, wat ze gaan doen, hoe groot die cyste is...Dus ik zit hier vol spanning...Ik hoop zo hard dat het geen operatie zal zijn, want daar heb ik echt schrik van, ik heb dit jaar nog maar een operatie gehad om mijn eileiders te verwijderen en dan nu alweer 1. Pfffff..Ik ben ook superbang van operaties, aangezien mijn papa is overleden door een mislukte operatie van de verdoving. Daarom ben ik niet te happig op operaties...Oh en lezen op internet is ook niet goed, je vind allerlei verhalen dat je liever niet leest. Nu ik hoop dat het goed komt... zucht...