waarom moeten piercings uit tijdens een operatie

Discussie in 'De lounge' gestart door lovewinnie, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    half mei heb ik waarschijnlijk een operatie en dan moeten alle piercing uit. nu moet ik pas weer 22 maart op consult en kan dan pas vragen waarom, misschien dat iemand het hier ook weet.

heb een piercing die ik niet een uit durf te doen :D en die ook niet gaat opvallen. ben aan het denken deze te laten zitten maar als er een gevaarlijk risico is op iets dan natuurlijk niet

2. MissT

MissT Niet meer actief

Waar heb je precies de piercing zitten?
    Ze moeten er meestal uit om infectie te voorkomen..

3. Trees

Trees Niet meer actief

Ik dacht vanwege de hygiene en infectiegevaar :(, maar zie zelf het verband niet zo?!

Ik heb er ook eentje die lastig te verwijderen is en heb deze altijd laten zitten. Ik heb het wel aangegeven en ze vonden het nooit een probleem. Piercing zat wel mijlenver van het 'operatiegebied' vandaan.

4. 4days

4days Niet meer actief

Maar het kan misschien ook gebeuren dat ze je om de een of andere reden onder een MRI scan moeten leggen, en dan gebeuren er dus echt vreselijk dingen als je piercings in hebt...

5. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hoezo durf je die niet uit te doen? ANders ga je naar een tattooshop en laat hun die eruit halen.. Of gewoon een van die dokters daar. Ookal is het een intieme. Ze zeggen niet voor niets dat die piercings eruit moeten.. Ik denk ook idd ivm met hygiene/infectie gevaar.

6. Blaak

Blaak Niet meer actief

Wat ik me dan afvraag, hoe zit het met die " nieuwe rage piercings" die onderhuids worden gezet? Die krijg je er dan toch ook niet uit?

7. Trees

Trees Niet meer actief

MRi is inderdaad een magnetisch veld, maar dit is wel afhankelijk van de soort operatie of dit tot de mogelijkheden zou behoren. In mijn geval was dit niet zo.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
  9. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Bij mij zeiden ze dat ze konden blijven hangen. Tong moest eruit omdat de tong dikker kan worden in de narcose. Mijn intiems moesten eruit voor de bevalling en die in mijn neus heb ik er later zelf uit gehaald.

Ik ben inmiddels piercingloos helaas

10. Trees

Trees Niet meer actief

Sommige piercings krijg je na het verwijderen niet meer teruggeplaatst. Vooral als ze relatief jong zijn.

11. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ow dus je hebt hem niet zo lang. Maar voor een operatie zou het toch wel kunnen? Zo lang duurt dat niet hoor.. Dan is dat gaatje echt niet zo snel dichtgegroeit :p

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Volgens mij gaat het vooral om piercings in de mond/door de lippen en piercings in het operatiegebied.

13. 4days

4days Niet meer actief

Ja dat is waar...

14. 40plusmama

Ooh ja en tijdens mijn bevalling van Thijs* op de ok hebben ze die piercings gewoon afgeplakt met een pleister. Misschien kan dat ook? Dat was in het Elisabeth ziekenhuis en ze deden er niet moeilijk over.

15. Trees

Trees Niet meer actief

Ik weet niet hoe lang ze de piercing heeft, maar dat zou een reden kunnen zijn (was voor mij een reden). Ik kreeg één van mijn piercings zelfs na 15 minuten niet meer in. Kan heel snel gaan op sommige plekken door korstvorming etc. Moet in dat geval wel een hele korte operatie zijn ;).

16. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ook als het een intieme clithood piercing ofzo is? auw..:p lol maar ik denk als ik zo aan de reacties lees dat er overal andere regels gelden dus het beste is gewoon even navragen, vooral omdat haar piercing net nieuw is.

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Oorbellen moeten ook altijd uit, toch? Ookal zijn het maar kleine knopjes, het mag niet.

18. Trees

Trees Niet meer actief

Niet in elk ziekenhuis! Is geheel afhankelijk van de plek waar geopereerd wordt.

19. 40plusmama

Ik had 2 clithoods :p maar nee, die waren eruit toen ik er nog zelf bij kon dus rond de 20 weken :D

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    zal even duidelijker zijn. de piercing heb ik ongeveer 2,5 maand schat ik is een clithoodpiercing. nog niet zo heel lang geleden dus en heb hem er nog nooit uitgehad. de operatie is een borstvergroting en moet dus helemaal onder narcose.

nu haal ik de navelpiercing er zo wie zo uit want dat valt op maar daaronder komen ze niet dus als het goed is komen ze er niet achter als ik hem zou laten zitten.

Deel Deze Pagina