hai, ik vraag me af of er meer vrouwen zijn die zwanger zijn en langdurige blaasonsteking hebben en wat de ha en of vk / gyn gedaan heeft. ik weet nu sinds 1 febr. dat ik zwanger ben sinds dat moment heb ik ook al ab. ik dacht blaasonsteking te hebben en tevens zwanger te zijn, dus gebeld met de ha. moest test doen en deze was dus positief. en sinds dien heb ik dus ab en blijft de blaasonsteking. ik heb nu net 2 dagen terug de derde ab afgesloten en wederom pijn bij plassen en aanhoudende pijn. dus zo dadelijk weer urine naar de ha brengen. volgens de kweek moet ik reageren op de ab die ik heb gehad, maar ja die heb ik al 2 maal gehad en geen reactie dus. ja als ik die pillen slik.... iemand hier mee bekend? ik drink overigens cranberry sinasappelsap en gebruik vit. c en drink veel en houd de boel onder op de juiste manier schoon. (van voor naar achter)
Ik zelf heb er geen last van maar ik heb nog een tip voor je; als je net gevreeen hebt gelijk even plassen...
hoi angie bedankt voor je reactie, maar ook dat doe ik dus en ik ga na t vrijen zelfs de boel schoonspoelen onder de douche.
ik herken het. Ik heb het nu gelukkig niet maar vorig jaar toen ik niet zwanger was heb ik er wel 3 maanden mee gelopen. De kuur hielp een beetje maar er bleven toch iedere keer weer bacterien achter waardoor het 3/4 dagen later weer vrolijk overnieuw begon. Ik heb op een gegeven moment een andere kuur gekregen en toen was het eindelijk over. amoxciceline of zoiets....terwijl ik daarvoor altijd trimethoprim kreeg. wat bij mij altijd wel verlichtte was enorm veel drinken. Ik dronk wel 4 liter water en dat hielp goed mee.Ook koffie en thee laten staan wil wel eens helpen. hoop dat je er snel vanaf bent want het is heel vervelend zeker wanneer je ook nog zwanger bent. Succes!
ik kan dus niet tegen amoxiline, omdat hier peniciline in zit. anders had ik al iets van deze catogorie gehad. het is bij mij ook chronisch. in dec. heb ik ook 3 kuren gehad. en elk half jaar keert het terug. maar ja nu ik zwanger ben, mag ik niet zo veel. ik heb nu 2 maal nitrofurnatoine gehad. en zolang ik dit gebruik geen last, maar 2 a 3 dagen later dus weer pijn. ik drink ook veel heel veel water inmiddels weinig koffie en geen thee. ook bijna geen frisdrank meer of andere zoete dranken. de test gaf nu niet duidelijk blaasonsteking aan, maar wel zag ze veel leukosyten...
Ik weet niet hoelang ik met een blaasontsteking heb gelopen, maar bij mij heeft een kuurtje met Nitrofur MP PCH 50MG capsules geholpen.
inez, wat jij noemt heb ik dus 2 maal gehad. de eerste kuur was 15 dagen en nu de afgelopen 10 van 4 maal daags 1 tablet, maar ook niet geholpen. nu krijg ik weer de ab die ik op 1 feb. ook heb gehad en die naam weet ik niet. maandag heb ik sowieso controle bij de gyn en ga dit probleem ook bespreken, want door al die ab heb ik nu ook al een ppoosje een schimmelinfectie, maar die kan ik niet behandelen door die ab
Die schimmelinfectie kan juist ontstaan door het gebruik van AB! Heb ik ook een paar keer gehad. Eerst AB tegen blaasontsteking, en vervolgens nog een kuur antischimmelspul om die te laten verdwijnen.. Ik had tijdens mijn zwangerschap juist minder last van blaasontstekingen. Maar in ieder geval water blijven drinken, vit c drinken/tabletjes (cranberry, sinaasappel), plassen na het vrijen, geen kunststof broek+ondergoed (liefst katoen), zo weinig mogelijk suikers...
Bespreek het asap met je ha of vk! Blaasontsteking kan gevaarlijk worden in de zwangerschap. Als het zich ontwikkelt tot een nierbekkenontsteking, is er gevaar voor je kindje!
ik heb nu weer erythroc gekregen voor 4 dagen, maar zie t somber in. ik ga maandag overleggen met de gyn en misschien dat ik doorgestuurd kan worden naar een uroloog. ik weet t anders ook niet meer. ben ook inderdaad bang voor een nierbekonsteking. ik weet niet wat ik dan moet voelen? en juist doordat de schimmel ontstaat door de ab kan ik daar nu niks voor gebruiken, heb t al 4 week thuis liggen, maar ja ik blijf maar ab slikken
Mijn moeder heeft ook altijd blaasontstekingen gehad en schijnbaar ook heel erg tijdens haar zwangerschappen. Nu moet ze tijdens een ontseking catetiriseren tot een week na de ontsteking zodat de hele blaas leeg gaat en niet een restje blijft hangen. wat kan gaan broeien
@fleur,dat klinkt niet erg fijn! ik heb destijds bij darryl* een catheter gehad ivm keizersnee, vond dat geen pretje. ik hoop dan ook dat dit bespaard blijft bij mij. wat rot voor je moeder dat zij dit zo erg heeft! maar helpt t wel elke keer?
Is niet niks om zolang blaasontsteking te hebben Ik heb nu waarschijnlijk blaasontsteking en ga toch maar maandag snel de dokter bellen want bij mij word het heel snel nierbekontsteking heb 3x nierbekontsteking op anderhalf jaar tijd gehad vorig jaar was het laatste en nu ik zwanger ben wil ik dat echt niet meemaken! Ook ken ik jou probleem met dat van penicilline. Ik ben er zelf allergisch voor geen pretje dus. Hoop voor je dat het snel allemaal overgaat
@ mamajanneke ik heb hem tijden me keizersnede ook gehad pff wat was ik blij datdat ding eruit was. Bij mijn moeder helpt het wel heel goed nu is het meestal na 1 kuur weg ipv de ene na de andere. Ik hoop dat niemand het nodig heeft