Waarom MOETEN vrouwen genieten van de zwangerschap/bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ThunderAngel, 12 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Me2. Ik zei tijdens de bevalling nooit meer een 2e. Toen zeiden ze je praat wel anders als je kleine eenmaal op je buik ligt. Nou.. Jelina is nu 15 maanden, en ik zeg nog steeds geen 2e.

Daarintegen heb ik wel een super zwangerschap gehad. Niks te klagen gehad mbt nergens aankomen of een buik die in de weg zat.

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik vind het eerlijk gezegd wel geweldig. Ik vind het ontzettend bijzonder dat ik zwanger mag zijn en geniet er dan ook zeer van. Het idee dat er nieuw leven groeit in mijn buik, een klein wezentje waar ik straks voor mag zorgen, voor mij is er momenteel niets mooiers. Ik kan me het gevoel van Josien goed voorstellen, en ik kan dan ook niet anders zeggen dan dat ik zeer dankbaar ben dat we dit zo snel mogen beleven. Ben nu 36 weken zwanger en geniet er zelfs van wanneer ik bont en blauw geschopt wordt van binnen :oops:

Ik zie zelfs uit naar de bevalling, en nee: ik ben niet masochistisch ;)

Ik hoop dat de meiden die al heel lang bezig zijn met zwanger worden dit snel ook mogen beleven!

3. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    ik vond het eigenlijk ook wel leuk om zwanger te zijn.

natuurlijk kun je overal last van krijgen, maar ik vind dat je blij moet wezen als je zwanger kunt raken, je moet er gewoon wat voor over hebben.

4. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hoihoi,

Ik vind dat je best mag genieten van je zwangerschap, maar niet dat het MOET! Maar ik begrijp dat er vrouwen zijn die EXTRA genieten, omdat ze bijvoorbeeld moeilijk zwanger kunnen raken en het moment EXTRA koesteren. Het verschilt per vrouw.

Gr

5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik vond zwanger zijn verschrikkelijk!

Het gevoel van zwanger zijn vond ik een heerlijk en geweldig gevoel, was ook heel erg trots op het feit dat ik een kindje kreeg, maar...
    Na de eerste 4 maanden, kreeg ik zo een ontzettende pijn in mijn rug(si-gewricht), waren dagen dat ik niet kon lopen, maar ook dagen dat het goed ging. Het blije gevoel van ik ben zwanger is dan snel voorbij hoor!

Wat overigens niet inhoud dat je het geluks gevoel van het feit dat je een kindje krijgt er niet is!
    Maar Ik heb ook dat roze wolk gevoel niet gehad.

De bevalling: ja deed extreem pijn, maar heb nooit geroepen: nooit meer, en ik vind dus wel: na de bevalling was ik de pijn direct vergeten, zou niet meer weten hoe het voelde!

Wil in de toekomst graag nog een kindje, maar durf niet zo goed, zie zo tegen die 9 maanden zwanger op, zo bang dat mijn rug het weer opgeeft! maar aan de andere kant: wat is 9 maanden, op een mensen leven?

kus miek

6. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb bij vlagen genoten van mijn zwangerschap.
    Misselijk,30 kilo aangekomen en verschrikkelijk het zuur gehad.
    Vond het alleen fantastisch als ik thuis op de bank lag en de kleine voelde schoppen!
    Mijn bevalling was ook een hel..
    Iedereen zei ook als ze op je buik ligt ben je het vergeten,nou mooi niet dus!
    Maar....ik zou het zo overdoen,mijn meisje is mijn alles.
    Ik begrijp dat de meiden hier die er heel veel moeite voor moeten doen om zwanger te worden dit topic raar en vervelend vinden.
    Als je heel graag een kindje wilt zou je daar bij wijze van spreken je rechterarm voor geven ( ja,ik weet waar ik over praat,bij ons ging het ook niet van een leien dakje ;) ),dan boeit het je niet of je je ziek voelt die 9 maanden...

7. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik heb twee vriendinnen gehad die erg moeilijk zwanger konden raken, ik weet hoe moeilijk dat voor ze was. en ik ben erg dankaar dat het bij mij 'gewoon' lukte.
    maar daarom hoef ik zwanger zijn nog niet leuk te vinden. ik heb bij mijn tweede 3 maanden binnen gezeten omdat ik niet meer goed kon lopen en bij de laatste heb ik 6 maanden in een rolstoel gezeten. en dan heb ik het nog niet eens over de normale kwalen. ja ik had het er dik voor over, en ik kon erg genieten van de kleine dingetjes die ik nog wel kon.
    ik kan nog steeds niet ver lopen, en ik weet niet in hoeverrre ik ooit weer helemaal pijnvrij word, maar ik heb het er erg voor over gehad.
    ik hoop dat iedereen zwanger word die wil, en ik hoop dat iedereen een leuke zwangerschap zal hebben, maar ik vond het kut. en eigenlijk vond ik het heel moeilijk als ik daarop werd veroordeeld door mensen. want niet iedereen is hetzelfde, en je kan geen zwangerschap vergelijken met die van een ander. ik veroordeel mensen ook niet om hoe ze iets anders ervaren dan ik.
    nogmaals, ik hoop dat iedereen het lukt om zwanger te worden. en dat jullie maar een fijne zwangerschap zullen hebben.

8. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Toen ik net zwanger was was ik heel gelukkig, had het over de daken willen schreeuwen maar op mijn werk werd ik schreef aangekeken want ik was nog zo jong en hun zaten nu met een probleem....ik zou straks met zwangerschaps/bevallingsverlof gaan en dan zaten hun zonder een personeelslid......dus dat was al een flinke tegenvaller, ik was ook nog eens ruim 5 maanden kotsmisselijk, en ik werd steeds eenzamer omdat mijn heupen het begaven, ik kon steeds moeilijker lopen en ergens komen, mijn man moest natuurlijk werken en mijn famillie zag ik de gehele zwangerschap niet, ik was echt heel erg eenzaam en op het laatst kon ik nog geen 2 meter meer zonder in elkaar te zakken van de pijn, ik was aan huis gekluisterd.....en hoe blij ik ook was dat mijn zwangerschap goed verliep, ik heb me nog zo eenzaam gevoeld als toen, mijn famillie schonk helemaal geen aandacht aan me, van me werk hoorde ik niets meer en vriendinnen kwamen gewoon niet.

ik ben was en ben blij dat mijn dochter gezond is maar ik hoop bij een tweede zwangerschap (als die er ooit komt) dat het beter gaat.

9. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

mensen kunnen idd klagen!
    -ik was de eerste 5 maanden ziek iedere dag overgeven(heel de dag door)
    -9maanden lang last van maagzuur.
    -ik kreeg na 5 maanden ongeveer last van mijn rug kon niet meer op of neer.
    -mijn moeder is in 2004 overleden dus die miste ik heel erg fay is geboren op 21-5-2006.
    -woonde alleen samen met mijn vriend in almere familie zaten allemaal 1.5 uur bij ons vandaan en we hadden geen auto.
    -het was super warm dus k had hele dikke voeten.
    -ik ben van 75 kilo ineens naar 92 kilo gegaan.
    -ik heb ook nog eens tot 41 weken en 3 dagen moeten lopen.
    -ze hebben me gestript nog niks.
    -en op vrijdags kwamen ze er achter dat ze ineens in een stuit ligging lag
    -en moest ik een keizersnede op die zondag.

nou ja een hele waslijst dus van niet leuke dingen, maar toch heb ik genoten van mijn kleine meissie!
    en idd als je je zo voelt moet je maar denken aan de mensen die geen kinderen kunnen krijgen of heel moeilijk.

10. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Tja, niks kan denk ik altijd alleen maar leuk zijn. Als je met die illusie je zwangerschap in gaat, valt het bijna zeker tegen. Pijntjes en kwaaltjes horen er meestal een beetje bij.
    Ik ben ook spuugmisselijk geweest en heb al sinds weel 15 last van mn bekken wat steeds een beetje meer wordt. en ja hoor, ik klaag daar wel over. Pijn is toch nooit leuk, ook al wordt het door zoiets moois veroorzaakt.
    Maar ik kan niet zeggen dat ik niet geniet van mn zwangerschap. Ook als ik moeilijk loop en elke stap zeer doet aan rug en banden geniet ik nog steeds van dat kleine wondertje. Na 3 miskramen is het eindelijk gelukt, dus ik voel me de meest bevoorrechte mens die er is dat ik dit mag meemaken, compleet met alle ongemakken.Ieder zn ding natuurlijk, maar ik kan me zelf absoluut dus niet voorstellen dat iemand het vreselijk vindt om zwanger te zijn. Dat niet, maar klagen mag best hoor. Wat een onzin om te vinden dat je altijd alleen maar mag stralen. Zeur gewoon lekker als je pijn hebt, dat lucht op. zolang je het wonder daarbinnen maar niet uit het oog verliest :D

11. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik heb er eerlijk gezegd best moeite mee als ik iemand feliciteer met haar zwangerschap en dat diegene dan gelijk een heel klaagverhaal begint over hoe zwaar het wel niet is. Ik snap best dat de hele dag misselijk zijn enzo niet leuk is, en bevallen al helemaal niet. Maar zelf ben ik helemaal niet zo'n klager, en ik zou al die klachten er graag voor over hebben om zwanger te mogen zijn.

Kortom dames, ik neem het jullie niet kwalijk als jullie niet van elke minuut van de zwangerschap genieten, ik snap best dat het niet 1 groot feest is. Maar het kan voor anderen nogal pijnlijk zijn als je ze gaat vertellen hoe vervelend zwanger zijn wel niet is. Mag natuurlijk best op dit forum, maar sommigen doen dat in real life ook steeds.

12. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Mijn zwangerschap was normaal hoor....pijntjes en kwaaltjes horen erbij en dan kon ik makkelijk accepteren.
    Maar de eenzaamheid, nee en daar kan niemand een oordeel over vellen want niemand weet hoe ik me voelde.

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het is ook zo'n onwijs dubbel gevoel vind ik. Ik heb 5 jaar moeten wachten voor ik zwanger werd, 2 miskramen gehad en 12 x clomid zonder resultaat. Toen ik aan het afvallen was voor IVF werd ik ineens spontaan zwanger. Ik was zo blij dat ik zwanger was, maar toen werd ik heeeeel erg misselijk. Kon helemaal niets meer en wilde alleen maar dat dat gevoel weg ging.
    Voelde me zo schuldig dat ik niet kon genieten van mijn zwangerschap en dat ik zelfs heel soms kon denken dat ik helemaal niet meer zwanger wilde zijn als het zo moest. Dacht echt dat er een steekje bij me los zat of zo..... dit was toch wat ik altijd had gewild en waar ik zo veel voor had moeten doen. Pas toen iemand me vertelde dat het heel normaal is dat je niet altijd even blij bent, kon ik het een beetje loslaten en ook de leuke kanten gaan zien.

Groetjes Rosa

ps: Josien, Rach84 (en uiteraard alle andere mensen in de mmm), hoop dat het voor jullie heel snel raak is en dat jullie maar snel mee mogen klagen over alle zwangerschapskwalen :) ! Kan me heel goed voorstellen wat jullie gevoel bij dit topic is.

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik kan best best begrijpen dat negen maanden met zo'n dikke buik niet altijd je van het is. En dat alle bijbehorende kwaaltjes niet altijd even leuk zijn.

Toch is het wel pijnlijk voor mij om dit topic te lezen en tsja....waarom ik m dan openklik. Denk een onverklaarbare nieuwsgierigheid. :D

Weet je meiden, iedereen moet gewoon eens even lekker kunnen klagen. Ben ervan overtuigd dat ik dat ook vast zo nu en dan ga doen wanneer het bij ons raak is is.

Liefs Zora

15. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Nou ik moet eerlijk toegeven dat ik een geweldige zwangerschap heb gehad... Ik ben niet misselijk geweest, geen opgezette enkels, geen plofkop gekregen.... Het enige was dat ik de laatste 2 maand heel erg moe was en that's it! Ik heb wel een keizersnede gehad omdat demi in stuit lag maar heb dit niet als slecht ervaren alles is heel voorspoedig verlopen en ik was zeer snel weer op de been. Heb weinig bloed verloren en weinig pijn gehad..
    Dus het KAN wel genieten van je zwangerschap en het helemaal geweldig vinden!
    Ik zou nu zo weer zwanger willen zijn hoor! Tot het laatste moment kon ik alles nog... Heerlijk!

16. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik begríjp de reactie van ongewild (nog) kinderloze medeforummers wel...maar toch. Je hebt een kinderwens, maar zeg nou eens eerlijk: als je die 9 maanden over mocht slaan en gewoon een ei zou leggen waar een beebje uit kwam, zouden jullie dat toch liever doen?

17. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Zeker weten van niet! Zoals ik net al zei was mijn zwangerschap echt helemaal geweldig!

18. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik heb geen fijne zwangerschap gehad , ook geen fijne bevalling (even netjes uitgedrukt ;) ) en toch zou ik geen ei willen leggen haha

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik heb een top zwangerschap gehad, nergens over hoeven klagen. voelde me bijna altijd goed. Helaas heb ik 24 uur met weeen gelopen en wilde Joey niet dalen en werd het een KS maar zelfs dat zou ik zo weer over doen!

20. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik vond zwanger zijn SUPER!
    En ik verlang er af en toe echt naar terug....
    Nee, geen negativiteit over de zwangerschap hier.
    Soms krijg ik zelfs weer een beetje een jaloers gevoel, als ik een zwangere vrouw zie.... :oops:
    Ik heb er heel erg van genoten! :D

Deel Deze Pagina